Problem med SSD! Vad är det som använder mitt lagringsutrymme?

Permalänk
Medlem

Problem med SSD! Vad är det som använder mitt lagringsutrymme?

Hej alla!

Jag vet inte riktigt var jag ska placera denna tråd, mod får flytta på den om det krävs.

Nu till mitt problem, vet inte riktigt hur jag ska förklara men jag kör en Corsair Nova 64GB som main hårddisk, på senaste tiden har den börjat strula något otroligt.
När jag startar datorn har jag alltid 11,4 GB ledigt men diskvolymen minskar ju längre jag har datorn påslagen, nu t.ex har jag bara 445 MB kvar på disken, jag förstår verkligen inte vad jag har gjort fel. Jag har sökt igenom alla diskar för att se att jag inte har något virus eller så, vilket jag inte hade.

Skulle verkligen uppskatta ifall någon visste något man kan göra, kan inte heller formatera om disken då jag inte har något OS kvar.

Tack på förhand!

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.

Permalänk
Medlem

temp filer, webläsarens sparade temp filer, spotify, och har du stängt av page filen eller flyttad den till en annan disk?
då du har samma utrymme kvar på disken när du startar datorn så är det inget fel på disken, bara masa temp filer och skit som tar upp det under tiden

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

temp filer, webläsarens sparade temp filer, spotify, och har du stängt av page filen eller flyttad den till en annan disk?
då du har samma utrymme kvar på disken när du startar datorn så är det inget fel på disken, bara masa temp filer och skit som tar upp det under tiden

Nu får jag upp "Remote Procedure Call kunde inte hittas" när jag försöker öppna den här datorn. Det här är hel mysko. Jag kan inte öppna något för tillfället som har med mina hårddiskar att göra. Får bara upp felmeddelanden...

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.

Permalänk
Inaktiv

Skulle personligen försökt få till en ominstallation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Skulle personligen försökt få till en ominstallation.

Får nästan till att bli det, surt då OS kostar så jävla mycket

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av edberg24:

Får nästan till att bli det, surt då OS kostar så jävla mycket

Du har inte kvar CD-key?

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Du har inte kvar CD-key?

Nej tyvärr, det är ju det som gör det lite knepigt. Annars hade jag installerat om den med det samma /:

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edberg24:

Får nästan till att bli det, surt då OS kostar så jävla mycket

Ser på din swec profil att du studerar, kolla om du har någon studentrabatt.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haptic:

Ser på din swec profil att du studerar, kolla om du har någon studentrabatt.

Jag ska verkligen göra det, tack för att du påminde mig Tänkte inte alls på att man får rabatt!

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av edberg24:

Jag ska verkligen göra det, tack för att du påminde mig Tänkte inte alls på att man får rabatt!

Vilket Windows är det du har?
Finns program "för att hitta key", verkar dock inte fungera i 7, men kanske i Vista/XP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Vilket Windows är det du har?
Finns program "för att hitta key", verkar dock inte fungera i 7, men kanske i Vista/XP.

Juste, Windows knappen+ pause/break visar nyckeln längst ner i 7'an

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edberg24:

Jag ska verkligen göra det, tack för att du påminde mig Tänkte inte alls på att man får rabatt!

Den hår gången klistrar du nyckeln på datorns in/utsida. För chassit är lite svårt att slarva bort

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Vilket Windows är det du har?
Finns program "för att hitta key", verkar dock inte fungera i 7, men kanske i Vista/XP.

Det är ett Windows 7 Home Premium 64Bit.

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Den hår gången klistrar du nyckeln på datorns in/utsida. För chassit är lite svårt att slarva bort

Jo, 800D åbäket är lite svårt att ha bort.

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edberg24:

Det är ett Windows 7 Home Premium 64Bit.

Prova Win+Pause/Break

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Haptic:

Prova Win+Pause/Break

Det är inte licensnyckeln.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haptic:

Prova Win+Pause/Break

Får upp samma felmeddelande som förut, står bara att RPC inte nådde fram och kunde inte utföras.

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Det är inte licensnyckeln.

vad är det då?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Haptic:

vad är det då?

Ingen aning om vad det är till för, men du kan inte aktivera Windows med det.
Ladda ner Microsoft Genuine Advantage Diagnostic Tool (MGADiag), och kolla under fliken "Windows".
Product Key: licensnyckel.
Product ID: det du hittar under Win-key + Pause, och inte det samma som Product Key.

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Ingen aning om vad det är till för, men du kan inte aktivera Windows med det.
Ladda ner Microsoft Genuine Advantage Diagnostic Tool (MGADiag), och kolla under fliken "Windows".
Product Key: licensnyckel.
Product ID: det du hittar under Win-key + Pause.

Ok, wierd.. för när man inte har aktiverat windows så är det där man klickar på "Aktivera denna licens nu" även den som försvinner när man kör vissa windows crack..

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.