Permalänk
Medlem

Bara 30 fps?

Hejsan, med datorn i signatur så är min fps låst på 30 oavsett vilka grafikinställningar jag kör, spelar ingen roll om det är low eller high utan den ligger låst på 30 oavsett.

Hade samma problem i New Vegas och det slutade med att jag övergav det spelet då styrningen och allt känns så konstig med så låg fps + att det känns hackigt..

Så finns det någon fix eller något för detta?

Mvh

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk
Hedersmedlem

Låter som något vsync-relaterat. Testat att tvinga av vsync?

Permalänk

Stäng av vsync.

Visa signatur

i5 6700K @4.5GHz -Noctua NH-U14S -Asus Geforce GTX 980 Ti Strix DirectCU III -ASUS PRO GAMING Z170 -Crucial DDR4 16 GB -Crucial MX300 750GB -Corsair RM750i - NZXT H440W Silent Ultra - ASUS VC239 -Dell Professional P1914S IPS

Permalänk
Medlem

Med 2500K+ HD6870 bör man klara 60fps i de flesta lägen med vanilj-Skyrim, så det låter väldigt konstigt även om vsync är påslaget med tanke på att du ställt ner grafiken och testat. Man kan inte cappa fps i ini-filerna heller vad jag vet, så borde inte vara något problem även om du laddat ner nån tweakad ini eller mods. Du har inga tredjepartsprogram som kan ställa till det? Typ o/c-program, video capper osv?

Permalänk
Medlem

Satt och kolla igenom nya guiden på Geforce.com (den funkar förstås bra för AMD också utöver Nvidia-specifika profilinställningar) och såg då detta:

Citat:

Note that iPresentInterval can also be given a value of 2 to implement VSync with a reduced FPS cap (typically 30 FPS instead of 60 FPS), but this increases mouse lag, does not improve performance, and also results in extremely long load times, so it should not be used.

Kolla din SkyrimPrefs.ini i Dokument\My Games\Skyrim och sök efter iPresentInterval och kolla så den inte är satt till 2. Är den det, sätt till 1 för 60fps cap, eller 0 för att stänga av (vilket kan ge musproblem i grottor, får man det så måste man kanske fixa en frameratelimiter).

Permalänk
Medlem

Jupp hittade det där efter ett tags sökande så nu har man spelat ett par timmar, grymt spel förövrigt.. längesen man kände sig så "fast" lr va man ska säga..

Lite jobbigt med alla buggar dock.

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical