Vilken dator till Need for speed the run

Permalänk
Avstängd

Vilken dator till Need for speed the run

Jag har haft detta ett tag nu:
System: Windows 7 (build 7601, Service Pack 1) 64bit
CPU : Intel(R) Core(TM) i7 CPU 860 @ 2.80GHz clockar 3,30 Ghz
GPU : NVIDIA GeForce GTX 590 - 8.17.12.8562 1536Mb

Datorn klarar inte av Need for speeed the run. Ibland funkar det ett tag men med dåliga 30 FPS men så går det ner till slowmotion dvs 3-4 FPS. Visserligen lättare att köra men loppen tar ju enormt lång tid.

Kan annars spela Batlefield 3 och Crysis 2 på högsta i 1080p. Tja, Crysis 2 kan lagga lite emellanåt men det är inte ospelbart som Need for Speed spelet. Nya Battman flyter helt perfekt med nya patchen från Steam.

Tycker det är konstigt att Need for speed the run är såpass mer krävande än de andra tungviktarna men kan en ny processor hjälpa? Att nätaggregatet i datorn och el-ledningarna hemma skulle kunna driva två Nvidia 590 är inte sannolikt.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

den har samma spelmotor som BF3 så din dator ska klara den. Men det kan vara buggar eller dåligt optimerad för 2 gpu

Permalänk
Avstängd

Någon annan som får flyt i spelet? Kan man tillfälligt stänga av det ena GPU i mitt dubbla grafikkort för att testa?

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

körde inte the run så mycket, gilla det inte men för mig flöt det oftast på bra, men ibland så låste den sig till 30fps ett tag en minut eller så sen gick den upp till 60fps igen, vet inte varför
men borde inte vara några problem alls för dig

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Det är förmodligen en riktigt dålig portning. Jag tror att 30 fps är max i det spelet. En kompis fick inte mer än 30fps heller. Han körde med 560ti och testat låga till höga inställningar.

Permalänk
Avstängd

Lurad att köpa skräp för 499,00 kr på Origin kan man säga då?

Jo, jag har testat lägre inställningar än Ultra men då krånglar spelet ännu mer.

Annars ett vackert spel när det funkar och man står still med bilen. Kör jag ser jag dåligt på grund av att körfältet blir suddigt under 60 FPS men det kan ju bero på panelen. Jag har en 42 tums LG 1080p LCD TV som datorskärm. Men allt över 60 FPS som kör/flygspelen GTA 4, Just Cause 2 och Driver SF känns klart spelbart på min skärm.

PS - Spelar dock mest Half Life 2 serien som jag aldrig tröttnar på att spela om.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Spelet gillar inte hyper threading, eller i alla fall inte i en viss mån. På min 2600K så flöt det på bättre med HT avstängt medan i3:an i min laptop (dual core 2c4t) inte verkade ha några problem med HT på. Som BF3, blir likt microstuttering.

Spelet stödjer SLI men jag har det avstängt i profilen för på 30FPS klarar ett ensamt GTX 460 av det på Ultra 1920x1080 utan några "dippar".

30FPS är spelet låst till nu men utvecklarna sade i en videoblogg att det var något de skulle kunna tänka sig att häva.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980