Permalänk
Medlem

Razer DeathAdder Black

Tjena.

Någon som vet varför den här musen knappt går att få tag på i sverige, eller var man skulle kunna köpa den för ett rimligt pris? -
http://store.razerzone.com/store/razerusa/en_US/pd/productID....

Permalänk
Medlem

Är du säker på att du vill ha en sådan?

Har själv en DeathAdder och det är banne mig den sämsta mus jag haft någonsin..
Finns ingen känsla i den.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Entusiast
Skrivet av DaBone:

Har själv en DeathAdder och det är banne mig den sämsta mus jag haft någonsin..
Finns ingen känsla i den.

Bytte ut min gamla trotjänare intellimouse 3.0 emot DeathAdder 3500dpi, blev ett rejält lyft iaf när det kommer till optiken. Musen i sig känns inte så olik så den passar mig bra.

Bästa musen jag haft någonsin

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Bästa musen jag haft någonsin

Roligt att den passar någon i alla fall..

Skaffade den för att det var hög DPI, vilket är ypperligt när man redigerar bilder..
I bildredigeringsprogrammen fungerar den bra, men jag tycker den är helt hopplös i spel.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Är du säker på att du vill ha en sådan?

Har själv en DeathAdder och det är banne mig den sämsta mus jag haft någonsin..
Finns ingen känsla i den.

Jag har haft 4-6 deathadders, och jag använder en nu. Inte för att dom har gått sönder, utan för att jag sålt mina datorer, osv.
Men jag skulle vilja testa den här Respawnversionen, och "black edition" är en modifierad variant.
Vill testa något nytt, men inte för nytt.

Bästa musen sen IME 3.0.

Permalänk
Medlem

Jag har försökt kontanta webhallen om information hur snabbt de kan få in musen utan resultat. Är också riktigt sugen på BE versionen, min 3.0 börjar bli riktigt slö så köpte en Naos 5000 men tyckte inte alls jag fick något grepp så en DA:BE verkar vara ett bättre val (kanske). Testa kontakta webhallen och fråga vad leveranstiden är, du kanske har mer lycka än mig.

Permalänk
Medlem

deathadder är lite gammal nu vah? Försök med mamba kanske ? dock är den dyr!

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Avstängd

har första DA'n... skön i min hand iaf hållit mååånga år

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Har också en DA, bästa musen jag haft.

Permalänk
Medlem

Argh, hoppas verkligen dom tar in denna, riktigt dyrt att köpa direkt från Razer. Fick se att det är gummi sidor ist för plast på denna variant, därför vore det helt korkat att köpa respawn.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem

Den går att köpa på amazon.co.uk för 50,2 pund, dvs ca 540 SEK. Det är ingen fraktkostnad.

http://www.amazon.co.uk/gp/offer-listing/B004MR3QY4/sr=8-1/qi...

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gwanto:

Den går att köpa på amazon.co.uk för 50,2 pund, dvs ca 540 SEK. Det är ingen fraktkostnad.

http://www.amazon.co.uk/gp/offer-listing/B004MR3QY4/sr=8-1/qi...

Nice find, tack :).

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem

Köp inte en DeathAdder! Razers lite äldre produkter har en kvalité liknande en polsk papplåda. Köp en nyare Razer om du måste ha en Razer. Tycker själv att Razer är överskattat skit, men alla har vi olika smak.

Permalänk

Jag kör med Deathadder Respawn och den funkar prima, hållit i drygt 3 år nu ^^ Tycker den är väldigt skön att hålla i och sensetivity:n går att ändra enkelt med deras drivrutiner/mjukvara, har haft MX518 som var skön men var för lätt och kändes mer plastig (kanske onödig info då de inte säljs längre). Har små lirat lite med kompisars möss som är väldigt sköna som: Steelseries Xai, Qpad 5k och Ace Edge (2200?), Xai kändes väldigt bra och musklicket är väldigt soft. Qpad: bra och skön mus men lite klumpig imo. Ace: väldigt skön mus som går att modda med vikter och fingerstöd på den högra sidan men musen är lite för liten imo. Annars kan jag rekommendera Mionix möss, aldrig prövat en men har bara hört bra saker om dem

Visa signatur

Gaming, Better than nothing. | Intel Core i7 4970k @ 4.4 GHz | Corsair H80i | Asus Maximus VII Hero | Corsair Dominator Platinum Cl9-9-9-24 2x4GB @ 1600 MHz | Asus GTX 780 DC2 @ 1.1 GHz Boost | 2TB Seagate | Samsung 840 EVO 250GB | FD Define R4 | FD Newton R3 80+ Platinum 600w |

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Är du säker på att du vill ha en sådan?

Har själv en DeathAdder och det är banne mig den sämsta mus jag haft någonsin..
Finns ingen känsla i den.

Jag bytte från Mx518 till deathadder och blev stor skillnad mycket bättre känsla och precision.

Skrivet av amius:

Köp inte en DeathAdder! Razers lite äldre produkter har en kvalité liknande en polsk papplåda. Köp en nyare Razer om du måste ha en Razer. Tycker själv att Razer är överskattat skit, men alla har vi olika smak.

Det finns ju nya och gamla deathadder och jag har haft den nya i drygt 1 år utan några som helst problem och aldrig krånglat.

Visa signatur

Asus Z690 Gaming| Intel Core I9 12900K 5.4Ghz | Gigabyte 4090 Gaming OC | 32GB Corsair Vengeance 5200Mhz | Corsair HX1000 | Skärm: Asus ROG 31.5 Strix XG32VQ | BeQuiet Base 802

Permalänk
Medlem

Deathadder är den klart bästa musen jag spelat med...

Visa signatur

-AMD Ryzen 3800X EK Supremacy - Asus TUF X570 Plus - RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate - Corsair Force MP510 M.2 Nvme 960Gb - XPG Spectrix M.2 Nvme 256 Gb - 32Gb Corsair Vengance 3600Mhz - Fractal Design Ion+ 860W - NZXT H630- 2x Alphacool UT60 360 White Edition-

Permalänk
Medlem
Skrivet av amius:

Köp inte en DeathAdder! Razers lite äldre produkter har en kvalité liknande en polsk papplåda. Köp en nyare Razer om du måste ha en Razer. Tycker själv att Razer är överskattat skit, men alla har vi olika smak.

Jag vet inte vad du fått det från då min första DeathAdder höll i nästan 3 år och nu sitter jag med min DA Respawn som fungerar helt perfekt! Och 3 år tycker jag är helt acceptabelt.

Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce

Permalänk
Medlem

DA BE, ser ju ut att va en vanlig DA utan fjortislys tänkte faktiskt köpa en själv som ersättare till min 3.0a blir dock en steelseries Xai, aldrig varit nöjdare.

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fixoon:

Jag vet inte vad du fått det från då min första DeathAdder höll i nästan 3 år och nu sitter jag med min DA Respawn som fungerar helt perfekt! Och 3 år tycker jag är helt acceptabelt.

Min DeathAdder höll en månad, sen så la vissa knappar av osv, och då hade jag använt den MINDRE än vad man gör vanligtvis. Kanske ett måndagsexemplar? Läst om flera som haft det problemet dock. Produkten känns rent utav plastig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontus94:

Jag bytte från Mx518 till deathadder och blev stor skillnad mycket bättre känsla och precision.

Måste hålla med här, själv har jag haft diverse MX möss från Logitech, inkl. 518. När jag sedan bytte till deathadder så kändes den mycket bättre än tidigare möss. Den gick tyvärr sönder och jag är inte nöjd med Razer kvalitetsmässigt, men just känslan och precisionen känns bättre än min nuvarande G9X. Känns som den ger bättre respons osv, oavsett vad dpi etc är inställt på.

Sedan undrar jag om det är någon här som har koll på detta med optisk och laser, för enligt min erfarenhet har alltid optisk varit bättre och mer att lita på. Beror detta bara på underlaget? Jag kan inte köra med nåt annat än mjuk matta, QPAD XL 4.mm (slits fort, men finns inget skönare).
Var faktiskt sugen på en XAI också, men pga min dåliga erfarenhet av lasermöss så känns det inte så aktuellt.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem

Kolla på detta innan du köper en DA black,
verkar inte vara optimalt grepp på sidorna, jag var själv ruggigt sugen tills jag såg detta
Just pga denna anledning som min ikari och qpad 5k har åkt tebax till butik
Vanliga DA'n har oslagbart grepp (iaf i min hand)

Han pratar japanska men han visar båda mössen och skillnaden på greppförmågan
http://www.youtube.com/watch?v=GxWUCyQgUTE hoppa till 4:45

Kan förövrigt säga att jag köpte min deathadder v1
när den kom till sverige, den funkar fortfarande lika bra,
Hur många år är det?

Ska köpa en respawn nu...

Visa signatur

Fractal design Arc<>Asus p6x58d-e<>i7 950<>3x2gb Dominator 1600<>Xonar Essence STX<>Asus GTX 470<>Corsair HX 750<>EK-watercooling

Permalänk
Medlem
Skrivet av (Ulven):

Kolla på detta innan du köper en DA black,
verkar inte vara optimalt grepp på sidorna, jag var själv ruggigt sugen tills jag såg detta
Just pga denna anledning som min ikari och qpad 5k har åkt tebax till butik
Vanliga DA'n har oslagbart grepp (iaf i min hand)

http://m.youtube.com/index?desktop_uri=%2F&gl=SE#/watch?v=GxW...

Kan förövrigt säga att jag köpte min deathadder v1
när den kom till sverige, den funkar fortfarande lika bra,
Hur många år är det?

Ska köpa en respawn nu...

Din youtube länk fungerar inte, kommer till något weird playlist stuff och inget DA där.

Permalänk
Medlem

Aha jag skrev på mobilen så den länkar till mobilversionen av youtube
Alltså m.youtube.com, måste vara därför

Visa signatur

Fractal design Arc<>Asus p6x58d-e<>i7 950<>3x2gb Dominator 1600<>Xonar Essence STX<>Asus GTX 470<>Corsair HX 750<>EK-watercooling

Permalänk
Medlem
Skrivet av (Ulven):

Aha jag skrev på mobilen så den länkar till mobilversionen av youtube
Alltså m.youtube.com, måste vara därför

Ok Du får gärna länka rätt video senare, är också lite nyfiken.
Då jag har 2 DA 1800dpi som fungerar felfritt, men varit lite intresserad av Black Edition för den är så vrålsnygg.
Men jag har haft funderingar om gummerade sidor.

På ex Logitech G400,xai tycker jag det är skönt med gummisidor, men vet inte materialet på Black Edition då jag inte pillat på en sådan irl.

Permalänk
Medlem

Fixat

Visa signatur

Fractal design Arc<>Asus p6x58d-e<>i7 950<>3x2gb Dominator 1600<>Xonar Essence STX<>Asus GTX 470<>Corsair HX 750<>EK-watercooling

Permalänk
Medlem

lol det där såg ju rätt kul ut tbh
Jag svettas aldrig om händerna när jag spelar osv, så det verkar ju inte så bra yta för mig

Men det är konstigt, för ytan på Mx518/Xai har jag inga problem alls att lyfta osv, greppet är bra.
Men det sagt så behöver ju inte det vara exakt samma yta som dom använder på denna Black edition på sidan.

Ja då finns det iaf ingen anledning att byta ut mina 2 DA 3g.
Köpa respawn är ju inte ens en upgrade på något sätt (Använder inte över 1000dpi på någon mus)

Permalänk
Medlem

Jag har både Respawn och Black, beställde min Black via Amazon och det tog ca 5arbetsdagar innan den låg i min brevlåda. Jag köpte black för att jag ville slippa lysdioderna (kör musen utan mjukvara då DPI/pollingrate inställningarna ligger i musen.) . Upplevde att black känndes med distinkt än respawn, men det kan också vara för att den var ny och respawn hade varit använd i någon månad. Upplever dock att greppen var sämre med black då den inte har de glansiga sidorna som ger mig bra grepp runt musen.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Breddas:

Jag har både Respawn och Black, beställde min Black via Amazon och det tog ca 5arbetsdagar innan den låg i min brevlåda. Jag köpte black för att jag ville slippa lysdioderna (kör musen utan mjukvara då DPI/pollingrate inställningarna ligger i musen.) . Upplevde att black känndes med distinkt än respawn, men det kan också vara för att den var ny och respawn hade varit använd i någon månad. Upplever dock att greppen var sämre med black då den inte har de glansiga sidorna som ger mig bra grepp runt musen.

Har du en Xai/Mx518 att jämföra sidogreppet med black på?

För jag har perfekt grepp med båda dom mössen, men videon med black såg ju jätterolig ut

Jag svettas aldrig om händerna men på dom mössen sitter det perfekt, men som jag sa så kan ju det vara olika gummerade ytor.

Permalänk
Medlem

Har inga liggandes, upplever att sidogreppet är sämre på black än de mössen, men dock inte lika illa som videon visar. Kan ha att göra med att deathaddern är rätt tung också.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT