Permalänk

spela ett litet spratt på polarna

hej vet inte ifall någon tänkt på det här sprattet förut (men de har någon troligtvis gjort)
men nu är detta i alla fall ett litet sätt att få lite mer underhållning vid tex lan

sprattet är i princip en fejkad blåskärm så här går man tillväga:

  1. skaffa en muspekare eller skapa en ".cur" bildfil som är transparant (eller kanske ett trollface)

  2. skaffa en bild på en blåskärm (gärna en med ett lite humoristiskt och fyndigt sätt att lösa BSOD'en på)
    Tex denna bsod.gif

  3. sätt blåskärm bilden som bakgrunds bild på polarens dator

  4. gå till kontrollpanelen och ändra muspekaren till den transparenta pekaren

  5. ~Ctrl+Alt+Delete~ Aktivitetshanteraren -> processer -> stäng av explorer.exe

  6. du har nu fejkat en blåskärm

Go Jul

Visa signatur

2500k | Noctua NH-U14S | Sabertooth Z77 | 16Gb Vengeance
3850 † 5770 † 660ti † 970 |

Permalänk
Medlem

Jag kan också en bra, som funkar extra bra nu på vintern.
1. Sup din polare medvetslös.
2. Lägg honom i ett dike.
3. Vänta till han ringer dig dagen efter och säg 'trololololo'.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Skrivet av P-NILZ:

Jag kan också en bra, som funkar extra bra nu på vintern.
1. Sup din polare medvetslös.
2. Lägg honom i ett dike.
3. Vänta till han ringer dig dagen efter och säg 'trololololo'.

hahaha mjo
eller 2.sätt honom på ett tåg mot katterjåkk.

Visa signatur

2500k | Noctua NH-U14S | Sabertooth Z77 | 16Gb Vengeance
3850 † 5770 † 660ti † 970 |

Permalänk
Medlem

Oh oh oh! Något ännu bättre. Byt ut explorer mot någon annan fönsterhanterare, som exempelvis en explorer med uppånedvända fönster eller *le gasp* byt ut windows utloggning/nedstängning mot Darth Vaders NOOOOOOOO™ och byt ut windows startljud mot errorplinget. Och och och.. ta en screenshot på skrivbordet å gör den där roliga grejen där du gömmer ikonerna på skrivbordet, så kan han inte klicka på dem å så blir det roligt.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Koppla ur powerknappen från moderkortet.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Oh oh oh! Något ännu bättre. Byt ut explorer mot någon annan fönsterhanterare, som exempelvis en explorer med uppånedvända fönster eller *le gasp* byt ut windows utloggning/nedstängning mot Darth Vaders NOOOOOOOO™ och byt ut windows startljud mot errorplinget. Och och och.. ta en screenshot på skrivbordet å gör den där roliga grejen där du gömmer ikonerna på skrivbordet, så kan han inte klicka på dem å så blir det roligt.

Haha. Mitt morgonkaffe.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

skapa en bat fil som startar varje gång han startar datorn och skriv "virus virus virus shutdown" eller ngt, skriv shutdown typ 10sec i batfilen

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem

Förlåt för offtopic, men är det någon här som minns personen som skulle skrämma sin syster (eller nått) genom att låta någon klä ut sig till flickan i The Ring? Jävlar vilken tråd det var, helt sjukt bra plan. Minns någon vad han/hon hette? Eller finns tråden kanske kvar?