Permalänk
Medlem

Corsair H80 eller H100?

Har lite planer på att uppgradera burken med någon form av SB-E till våren och funderar på kylning...

Sitter på ett halvgammalt Lian Li (PC-V1100) chassie som har lite halvtaskiga möjligheter till extra fläktar, det finns bara en 120mm bak och en 120 mm fram...

Frågan är om jag ska satsa på H80 och köra på 120mm-platsen bak, eller H100 och ta upp hål i taket för detta? Tänkte installera kylningen på min nuvarande AMD-rigg nu för att testköra systemet. Har inga planer på att byta chassie direkt, då jag fick det här för en spottstyver och inte direkt vill lägga pengarna man är tvungen för att få ett nytt med samma kvalitet ....

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk

Tycker inte det är motiverat att köpa en H100 över H80. 0,8 °C är ju skitsamma.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Jag är inte ute efter max OC, utan snarare tyst dator... Så att kunna köra två fläktar "side by side" på låg rpm kanske funkar bättre än två st i push-pull?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem

Är ljudnivå det viktigaste är det bättre att ta en rejält överdimensionerad tornkylare och köra med lågvarviga fläktar. På grund av platsbrist använder jag en H70 med två 1450rpm fläktar som styrs av en fläktkontroll och den här kylarlösningen är inte så tyst som man kan önska.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

Ok.. Jag tror nog jag vill köra vatten, har inte haft det på ett tag... var rätt nöjd med reseratorn jag hade sist...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

Har lite planer på att uppgradera burken med någon form av SB-E till våren och funderar på kylning...

Sitter på ett halvgammalt Lian Li (PC-V1100) chassie som har lite halvtaskiga möjligheter till extra fläktar, det finns bara en 120mm bak och en 120 mm fram...

Frågan är om jag ska satsa på H80 och köra på 120mm-platsen bak, eller H100 och ta upp hål i taket för detta? Tänkte installera kylningen på min nuvarande AMD-rigg nu för att testköra systemet. Har inga planer på att byta chassie direkt, då jag fick det här för en spottstyver och inte direkt vill lägga pengarna man är tvungen för att få ett nytt med samma kvalitet ....

Ska köpa en H100 själv... "The H100 is going to beat the H80 by 3c-6c depending on how high you're overclocked. The only way you're going to beat a h100 is by going with a custom water cooling loop or a kit." Låter väl bra tycker jag...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Ska köpa en H100 själv... "The H100 is going to beat the H80 by 3c-6c depending on how high you're overclocked. The only way you're going to beat a h100 is by going with a custom water cooling loop or a kit." Låter väl bra tycker jag...

Jo, jag gillade ju det med... då det blir alltså till att sätta sågeni mitt kära chassi.. Nån som har bra tips på hur man snyggar till hålen i taket? fläktgaller? Dammfilter?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem

Det blev en H80... Och en i7 2600k, mb, minne och ett nätagg... Tack för det, 15% på cdon ... =\

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.