Sjuka priser på lagringsdiskar!?

Permalänk
Medlem

Sjuka priser på lagringsdiskar!?

Jag hörde att dom hade lagt till nån skatt, men jag hade även hört att det gällde typ 15% eller nått? varför finns det ingen 2tb lagringsdisk att köpa för under 1000 lappen, eller ens i närheten av det priset? Det fanns ju 2tb diskar till salu för typ 700kr för 1 år sen. Jag brukar vara van vid att utvecklingen går framåt och priserna neråt men nähä..

Jag hörde någon nämna att priserna skulle sänkas nästa år, är det sant?

Permalänk

priserna kanske har påverkats utav översvämningarna i de länder där hårddiskarna tillverkas? de är vad jag läst på sweclock..

Permalänk
Permalänk
Medlem

Mm, som sagt har det varit översvämningar i Thailand vilket har gjort att många fabriker har tvingats stänga. De hårddiskarna som har funnits har inte kunnat täckt efterfrågan och därav har de blivit runt 3 gånger dyrare. Som sagt fick sweclockers medlemmar goda nyheter där det har sagts att WD har lyckats få igång en fabrik. Dock kan det ta ett tag innan priserna sjunker igen.

Tror det där du tänker på är copyswede avgiften. Den är såvitt jag vet endast på portabla enheter, hdds/usb-minnen och liknande .

Permalänk
Medlem

Tack för svar, vad man känner sig känslokallt kapitalistisk när man sitter och tänker på hd priser som om de vore de största negativa konsekvenserna av naturkatastrofer.

Permalänk
Medlem

Bott under en sten senaste halvåret eller Har ju varit över hela sweclockers angående översvämningarna i Thailand och att hårddiskpriserna drabbats därefter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LarsoyH:

Bott under en sten senaste halvåret eller Har ju varit över hela sweclockers angående översvämningarna i Thailand och att hårddiskpriserna drabbats därefter.

Total 7 inlägg det senaste året

Visa signatur

Intel i7 2600k, 4x4GB DDR3, Asus P8Z68-V Pro/GEN3, EVGA GTX570, Intel 320 160GB OS disk, WD Caviar Black 2TB lagringsdisk, Antec Kühler 620 med Noctua NF-F12-PWM, Corsair AX850 och Fractal Design Define XL

Permalänk
Hedersmedlem

* Tråd låst enl. §2 *

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.