Söker osynlig - och gratis - keylogger.

Permalänk
Medlem

Söker osynlig - och gratis - keylogger.

Hej kära läsare,

jag söker nu en keylogger för att skydda min egen dator. Jag har många vänner som använder den och vill kunna slappna av även med de personer jag inte litar fullt på. Ni förstår säkert.

Av den här anledningen söker jag en Keylogger med två viktiga kriterier:
1. Den måste vara helt osynlig.
2. Den ska vara gratis, för den fullstända programvaran alltså.

- Vad jag förstår är All In One Keylogger en av de bästa, däremot så är den inte gratis.

Därför vore jag tacksam för all hjälp jag kan få, om ni vet någon bra keylogger som uppfyller kriterierna var snäll och tipsa mig.
Gärna med länk till nedladdningssida.

Med vänlig hälsning,

Rasmus Nilsson

Permalänk
Medlem

Du är alltså ute efter dina vänners lösenord?

Ska du bara skydda dina filer är det väl enklast att du bara skapar olika konton på datorn och begränsar tillgången på dessa konton.

Permalänk
Entusiast

I regel används keyloggers i regelrätt "smutsiga" avseenden, men då du uppger "för eget bruk på egen dator"...
Keyloggers av kända och mindre kända, men väl spridda varianter brukar i regel få antivirus-program att reagera och sparka bakut.
Personligen ser jag att det enda som skulle var effektivt, är en egenhändigt programmerad variant, men tyvärr har kanske inte alla programmeringskunskaper.

Fundering: Så dina vänner kan inte lita på dig, när dem lånar din dator för bankärenden?

EDIT: Tog bort tveksam länk. Borde lära mig att kolla upp saker först innan man länkar.

Tog bort en del av meddelandet som inte har med frågan att göra längre. TS har ändrat frågeställningen i första posten, varav jag tar bort det orelevanta.
Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem

Fattar inte. Du vill ha en keylogger så att du kan få dina vänners lösenord??

Vill du skydda dig skapa ett gästkonto på datorn med inga rättigheter till mappar osv.

Visa signatur

The computer is a moron.

Permalänk
Inaktiv

Låter som att du ljuger, men du behöver ju inte vara rädd för antivirus om det är din egen dator? säg helt enkel till ditt antivirus att ignorera din keylogger.
Låt bli att låna ut din dator istället för att försöka sno folks privata lösenord

/moraltant

Permalänk
Medlem
Skrivet av jungklo:

Fattar inte. Du vill ha en keylogger så att du kan få dina vänners lösenord??

Vill du skydda dig skapa ett gästkonto på datorn med inga rättigheter till mappar osv.

Här har du en bra lösning, skapa ett gästkonto med begränsade rättigheter.

TS verkar för övrigt inte ha rent mjöl i påsen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brynolf:

Vet att man inte får diskutera olaglig fildelning här på sweclockers, men den berömda bukten som du nämner har inte lagt ner (funkar för mig just nu).

Att diskutera en sida som TBP är inte att diskutera olaga nerladdning, finns mycket lagligt där också..

Prova att göra en egen keylogger, finns många bra exempel för tex python, (Jag själv kör i VB.NET)

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ramus-89:

Hej kära läsare,

jag söker nu en keylogger för att skydda min egen dator. Jag har många vänner som använder den och vill kunna slappna av även med de personer jag inte litar fullt på. Ni förstår säkert.

Av den här anledningen söker jag en Keylogger med två viktiga kriterier:
1. Den måste vara helt osynlig. (Ej heller upptäckas av virusprogram d v s.)
2. Den ska vara gratis, för den fullstända programvaran alltså.

- Vad jag förstår är All In One Keylogger en av de bästa, däremot så är den inte gratis.
- Då TPB (thepiratebay.org) lagt ned kan jag inte testa olika populära varianter därifrån.

Därför vore jag tacksam för all hjälp jag kan få, om ni vet någon bra keylogger som uppfyller kriterierna var snäll och tipsa mig.
Gärna med länk till nedladdningssida.

Med vänlig hälsning,

Rasmus Nilsson

Jag har många vänner som använder den och vill kunna slappna av även med de personer jag inte litar fullt på. Ni förstår säkert. euuummm nej, jag förstår ej... hur ska du kunna skydda dig själv med keylogger? om du är orolig att folk ska byta dina lösen så är det ju ditt fel att de kan det, så bytta alla lösen om du oroar dig över det.

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Jag är inte så hemma på såna här saker, men hur kan en keylogger *skydda* din dator? Såvitt jag vet så är det något som pirater använder för att få tag på folks lösenord för att hacka sig in på div konton.

Jag kan inte riktigt se hur en Keylogger kan skydda någonting, tvärtemot syftet så vitt jag vet.

Och ja, TPB är fortfarande aktiv, svårt och ta död på dom

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem

Får se hur länge den hår tråden lever då

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Den enda som är helt osynlig för virusprogram är en sådan man kopplar in mellan dator och tangentbord. De är dock inte gratis och jag tror inte de fungerar med usb-tangenbord.

Permalänk

köp en laptop för 500 och stoppa i händerna på dom ist om dom prompt måste surfa när dom är på besök.

Visa signatur

Some a look fi paradise in a physical form, paradise it is a state of mind.

Permalänk
Medlem

Fan vad äckligt det är med keyloggers, det är djävulens påfund. Schysst kompis du är

Visa signatur

AMD 7700X (EK 240mm AIO) | ROG Strix B650E-F Gaming | Gigabyte RX 6800 XT 16GB OC | Kingston Fury 32GB DDR5 5600mhz | Kingston Fury Renegade M2 2TB | Alienware AW2723DF 280hz

Permalänk
Medlem

Moralpanik...

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fade-swe:

Moralpanik...

Inte direkt. Att vilja använda en keylogger på sin egna dator i ett försök att "skydda sin dator", ja då har man något helt annat i tankarna.

Permalänk
Medlem

Sluta umgås med folk du inte litar på så är problemet löst.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Ramus-89:

Hej kära läsare,

jag söker nu en keylogger för att skydda min egen dator. Jag har många vänner som använder den och vill kunna slappna av även med de personer jag inte litar fullt på. Ni förstår säkert.

...

*tråd upplåst, städad och huvudpost ändrad efter diskussion med TS*

Huvudorsakerna till att tråden låstes är nu borttagna men jag påpekar ändå att visserligen är det inte olagligt att ha en keylogger på sin egen dator, däremot att använda den för att fånga andras lösenord till siter är en annan historia. Samtliga nedladdningslänkar som eventuellt läggs upp skall vara legala gratisversioner.

Detta är inte ett diskussionsinlägg i sig, vill ni prata om det, skicka pm.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Jag vill klargöra ett par saker, som verkar ha missförståtts ovan.

Jag kommer använda den här keyloggern för att kolla på skärmdumpningar (screenshots) och utifrån dem se om någon av mina vänner:
- kollar på mina privata bilder/filer
- installerar program på min dator

Det är inte så att jag kommer använda textversionen för att få reda på mina vänners lösenord, som många nämnt vore det högst oetiskt och skrämmande.

Med tanke på att det här är användningsområdet - och att syftet är att värna om min egen integritet - anser jag att det inte är något fel att använda en keylogger på det här sättet.
- Även om det i andra fall vore det!

Ang. att skapa ett gästkonto för mina vänner är det möjligt, däremot skulle det innebära att jag skulle få berätta att jag inte litar helt på dem. Åtminstone är det något som framgår av den ändringen i rutiner.
- Nu är det visserligen så som fallet är i vissa fall, men det är inget jag vill berätta.

Med det anser jag den moraliska disskusionen avslutat, eftersom det som efterfrågades i tråden faktiskt var hur jag får tag på en Keylogger med följande två funktioner;

- Den ska vara helt osynlig, även för virusprogram (Då mitt virusprogram inte accepterar de keyloggers jag testat ens med undantag, så vill inte att det ska hittas överhuvudtaget.)
- Den ska vara gratis.

Om någon känner till något bra program, meddela gärna mig. Det kan räcka med namnet, behöver ingen länk till gratis legal nedladdning.

Med vänlig hälsning,

Bruno

Permalänk

Trust issues?

Permalänk
Medlem

Jaha, vad ska du då göra om någonting suspekt skulle hamna på dessa "screenshots". Konfrontera denna så kallade vän?

Där talar du ju om att du inte litar på honom/henne genom att du har spionerat. Därför kan du ju lika gärna köra dessa gästkonton.

Dina intentioner är inte din egen integritet.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 PSU: Corsair RM750x 750W 80+ Guld Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F GAMING CPU: Intel Core i9-9900K Kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 32GB Systemdisk: Corsair Force Series MP600 1TB M.2 SSD GPU: ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG Strix OC

Permalänk
Entusiast

Det här villkoret i sig är näst intill omöjlig att upfylla, utan att någon sätter sig ner och skapar ett program åt dig, som då blir unik och inte kommer att spridas utanför din egen dator:
-"Den ska vara helt osynlig, även för virusprogram".

Det jag rekommenderar, är att skapa ett undantag i ditt antivirus-program för den keylogger du finner.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem

Prey kan nog fungera för dina ändamål. Prey är även väldigt bra att ha om någon skulle sno din dator
Jag använder Prey själv för att kunna spåra min dator om den skulle bli stulen. Syns inte i Task manager, och AVG reagerar inte på programmet alls.

Edit: Minns dock inte om programmet kan ta skärmdumpar som gratis version. Men det kan vara värt att kika på iaf.
Annars kan väl FRAPS ta skärmdumpar i valfritt intervall?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Om det enda du vill göra är att se om dina "kompisar" har installerat program eller kollat på dina bilder finns det väl betydligt enklare sätt att kolla det i efterhand. Och varför är det så viktigt att keyloggern ska var osynlig? Menar du att dina "kompisar" kommer söka efter en eventuell keylogger innan de går lös på din dator? Jag tycker det låter oerhört mycket som att du har en helt annan agenda.

Permalänk
Medlem

Skaffa ett gästkonto på datorn istället, det går på 1 min.

Har själv privata filer på datorn man inte vill att alla ska se, lönebesked, gamla foton etc etc. Det är rätt naturligt.

Skulle inte velat ha dig som vän... får låna en dator med keylogger utan att du säger något, jo tack. Du skulle nog fått en rejäl skrevspark om något hänt med bankid etc etc etc efter något sådant.

Permalänk
Entusiast

Att ha ett gästkonto är inga som helst problem.
Har du däremot vänner som inte kan acceptera detta, bör fråga sig själv två, eller fem gånger: -"Är detta verkligen vänner?".
Familj, bekanta och kamrater bör acceptera att man inte vill använda sitt eget konto när man lånar ut datorn.
Det handlar inte om att man litar på dem eller inte. Det handlar om att skydda sina egna dokument och data mot "misstag" som även de bästa vänner kan råka utföra.

Bara principen att du vill "spionera på andra" (oavsett uppsåt) istället för att "skydda dig själv", får de flesta av oss här på sweclockers att undra om det finns en annan agenda.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SysGhost:

Att ha ett gästkonto är inga som helst problem.
Har du däremot vänner som inte kan acceptera detta, bör fråga sig själv två, eller fem gånger: -"Är detta verkligen vänner?".
Familj, bekanta och kamrater bör acceptera att man inte vill använda sitt eget konto när man lånar ut datorn.
Det handlar inte om att man litar på dem eller inte. Det handlar om att skydda sina egna dokument och data mot "misstag" som även de bästa vänner kan råka utföra.

Exakt, jag har syster som är världens snällast och som jag litar 110% på men hon har ett gästkonto om hon vill kolla på film eller nått. Inget konstigt i det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av netbuddy:

Jag är inte så hemma på såna här saker, men hur kan en keylogger *skydda* din dator? Såvitt jag vet så är det något som pirater använder för att få tag på folks lösenord för att hacka sig in på div konton.

Länge sedan jag såg någon missbruka ordet pirat så våldsamt... -_-

Permalänk
Medlem

Annars bör det väll funka att sätta lösenord på mappar och dylikt...
sen kan du ju sätta in ett huvudlösenord för att kunna installera filer.
så slipper du ju oroa dej för att de kollar i dina mappar eller installerar filer.

tror det är bästa sättet för din del och dina vänner.

Permalänk
Medlem

Finns det inte oupptäckbara usb-key loggers? Vet ej om det är så eller om de har dessa funktioner du söker. Tycker andra har bra förslag på hur du kan gå tillväga för att spärras dem så dom bara kan spela och surf.

Permalänk
Entusiast

Vad sägs om krypterade dolda partitioner på hårddisken för dina privata grejer? True crypt är gratis och fixar det utmärkt. Och kör med dubbla webbläsare, en där du loggar in på diverse sidor och en ifall vänner kommer över. Så är det bara att stänga ena webbläsaren och unmounta partitionen så kam dom inte göra så mycket. Såvida dom är normala vänner iaf som inte rotar för mycket i din dator