Kastas ut till skrivbordet på Skyrim!

Permalänk
Medlem

Kastas ut till skrivbordet på Skyrim!

Hej!
Undrar om det är någon som har samma problem som mig.. Jag har nämligen blivit utkastad från Skyrim till skrivbordet 2 gånger, har dock spelat rätt många timmar.. Händer det bara mig eller är det någon som har samma problem? Kan det vara en bugg?

Permalänk
Hedersmedlem

Bara två gånger på rätt många timmar låter inte så farligt (skyrim erbjuder för övrigt rik buggvariation).

Permalänk
Medlem

Har du installerat några texturmoddar? Isåfall måste du köra med denna: http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=1013

Visa signatur

Define R4 | be quiet! Dark Power Pro 10 850W 80+ Platinum | MSI Z77A-GD65 | i7 3770K | Noctua NH-U9B SE2 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 1600 MHz | Samsung 840 Pro 256 GB | HD5850 1GB

Permalänk
Medlem

Lol. Ja det är en bugg som deras senaste patch inte riktigt har fixat för alla användare. Däremot så har buggen löst det för mig då jag innan patchen blev "kastad till skrivbordet" var femte minut. Prova med http://skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=1013 och se om den hjälper. Har löst problemet för många...

Någon annan hann visst före...

Visa signatur

gg

Permalänk
Medlem
Skrivet av xdavvex:

Hej!
Undrar om det är någon som har samma problem som mig.. Jag har nämligen blivit utkastad från Skyrim till skrivbordet 2 gånger, har dock spelat rätt många timmar.. Händer det bara mig eller är det någon som har samma problem? Kan det vara en bugg?

Händer mig om jag inte har shadowquality på LOW...fråga inte varför. Prova så får du se om det hjälper. Med shadows på LOW kan ja spela hur länge som helst.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Ok, tack för alla svar! Började nojja att det var min dator som det var fel på.. Hoppas att jag kan lösa det!

Permalänk
Hedersmedlem

Samma sak har hänt för mig två gånger under 30-35 timmars spelande. En gång före och en gång efter patchen. Inget jag har stört mig på nämnvärt med tanke på all övrig Awesomeness!!

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

Det där händer mig någon gång då och då, men är såpass sällan att det egentligen inte gör något.
Har SSD disk och sparar ofta så det är inga problem. Man är snabbt inne i spelet igen.

De där lätta krascherna när spelet bara stänger av sig är rena drömmen jämfört med de fryskrascher med artefakter som gjorde att jag var tvungen att resetta datorn som jag hade förut... Stöter du på sådana krascher så verkar en bra lösning vara att underklocka minnet på grafikkortet något. Det har hjälpt för mig och många andra att helt ta bort fryskrascherna.
Men de där stänga av till desktop krascherna får man nog leva med tillsvidare.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Det där händer mig någon gång då och då, men är såpass sällan att det egentligen inte gör något.
Har SSD disk och sparar ofta så det är inga problem. Man är snabbt inne i spelet igen.

De där lätta krascherna när spelet bara stänger av sig är rena drömmen jämfört med de fryskrascher med artefakter som gjorde att jag var tvungen att resetta datorn som jag hade förut... Stöter du på sådana krascher så verkar en bra lösning vara att underklocka minnet på grafikkortet något. Det har hjälpt för mig och många andra att helt ta bort fryskrascherna.
Men de där stänga av till desktop krascherna får man nog leva med tillsvidare.

Samma här. Tycker att det kraschar oftare på högre levlar än på lägre, dock.
Undrar om där finns vilda script eller item-id-bugg som i TES4 månntro?..

Om man jämför med hur Oblivion fungerade första 3-4 åren med CTD:s
& frysningar som bara kunde lösas med hard power-off är det ändå rätt bra,
det är väl samma motor vad jag förstår ..

Själv använder jag inte LOD-moddar ännu då jag kör på ett 4890 med urgammal
drivare av ren lathet, dock flyter det oväntat fint på rätt höga inställningar ändå.

Jag har kanske 3-4 CTD:s per 10h speltid@lvl46. Helt ok för speltypen IMO.

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig haft CTD förens patch 1.2 och 11.11c. Nu är jag fast i Whiterun och varje gång jag går ut från stan så krashar det till desktop efter 1-120 sekunder. Jag har lyckats ta kärran till Winterhold och gick runt där ett tag tills det återigen krashade till Desktop.
Den gemensamma nämnaren kanske är att vi alla har OCat processorn?

Har dock ett gäng mods installerade och har inte testat att köra utan dem eller uppdatera dem än.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Skulle va trevligt om nån orkade sänka shadows till low för att testa min teori :). Funkade för mig iaf.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Skulle va trevligt om nån orkade sänka shadows till low för att testa min teori :). Funkade för mig iaf.

Verkar som du kan ha rätt. Mitt crashade nästan varje timme och har inte crashat sedan jag ändrade shadows till low nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Verkar som du kan ha rätt. Mitt crashade nästan varje timme och har inte crashat sedan jag ändrade shadows till low nu.

Ja, mitt har inte krashat en enda gång sen ja sänkte shadows till LOW. Så det känns bra :P, konstiga problem har konstiga lösningar

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Fick detta problem själv efter uppdateringen igår, aldrig hänt förut.