Permalänk

ny gamingmus+musmatta o ev tangentbord!

Hej!

Som överskriften hintar om är jag på jakt efter en (först o främst) ny mus, då alla jag varit sugen på o gjort lite research, visat sej varit "buggiga" o relativt kassa enligt vad jag läst.

Vill som sagt ha en gamingmus, självklart så är precisionen väldigt viktig. Gärna med ställbara vikter.
De ska även tilläggas att jag har småhänder, så "mastodont mus 5000" lär bli problematisk xD
(ska även tilläggas att jag använder sk "spindelgrepp" dvs att jag styr endast musen med finger topparna, inte hela handen)

Dessutom som sagt en musmatta som skulle kunna passa till eventuellt angivna mus (eller nån du gillar helt enkelt) är inte mycke för jätte mjuka mattor (helt enkelt pga att jag aldrig ägt nån misstänker jag)
Är heller inget fan av gigantiska mattor, mestadels pga platsen men också för jag använder relativt hög DPI o behöver i sin tur inte se ut som en roddare när jag flänger över 1x1 meter musmatta

Också till tangentbord, har endast spånat lite på nytt tangentbord då de jag har (Razer Lycosa) var svindyrt o värdelöst sen jag köpte de (knappar slutar svara lite när dom känner för de, kan dessutom inte manövrera i bios då tangentbordet av nån anledning bara registrerar 1-2 knapptryck o sen slutar svara helt)
De ska dock tilläggas att jag älskar knapparna på tangentbordet o ser gärna att de "nya" har likadana/liknande, o gärna bakrunds belyst då jag ofta sitter i relativt mörka förhållanden

Ska eventuellt även tilläggas att spelen jag spelar är moba spel (LoL/HoN/Dota etc) och även StarCraft2

Tack för svar

Permalänk
Permalänk

Steelseries Sensei och ett Qpad-tangentbord skulle jag köra på.

Permalänk

tittade faktis lite på razer's mekaniska.. har dock blivit lite "rädd" för razer produkter efter min erfarenhet med de jag använder, har även slängt ett öga på musen du rekommenderade, måste dock känna på den innan jag ger nått uttalande då den ser jävligt skum ut

Permalänk
Medlem

Uppföljaren till MX518, G400 + Func F-series kanske? Billigt och bra

Permalänk
Skrivet av GylleneKvisten:

Steelseries Sensei och ett Qpad-tangentbord skulle jag köra på.

musen ser tyvärr lite hög ut då jag använder sk "spindelgrepp" dvs jag har inte hela handen över musen utan styr med fingertopparna

skulle nog lagt till de i min förfrågan från början, får fixa de.
gällande tangentbord, har ännu inte nån direkt förkärlek till mekaniska brytare, spec inte då (iallafall dom blå?) smattar som en mindre helikopter xD finns de nån som kan ge personliga pro/cons och rekommendera vilka vilka brytare jag ska satsa på?

Permalänk
Skrivet av Yrch:

Uppföljaren till MX518, G400 + Func F-series kanske? Billigt och bra

Har lyckats missa att MX518 har en uppföljare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dark_Widget:

Har lyckats missa att MX518 har en uppföljare

Titta på den då! http://www.inet.se/produkt/6606215/logitech-g400-gaming-mouse

Formen är samma som MX518, men ytan är lite mattare (själv föredrar jag den lite glattare på 518, men det är jag det ). Ligger på 3600 DPI nu, mot 1800 innan. Tycker själv att 518 + denna musmattan är grymt bra ihop www.inet.se/produkt/6101760/func-surface-f-10s-medium-11 (jag har den i large, men annars samma). Lite surt att musmattan kostade typ 3-400kr när jag köpte den för fem år sen Nästan gratis nu

Permalänk
Medlem

R.A.T. 7 (eller 9:an om ekonomin tilllåter) det är en mus som du kan ställa in efter precis din vilja
Valfritt mekaniskt tangentbord(känn och klämm)
Testa musmattan med den musen du väljer i butik

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk

vad är föresten skillnanden mellan optisk o laser?

Permalänk
Skrivet av Yrch:

Titta på den då! http://www.inet.se/produkt/6606215/logitech-g400-gaming-mouse

Formen är samma som MX518, men ytan är lite mattare (själv föredrar jag den lite glattare på 518, men det är jag det ). Ligger på 3600 DPI nu, mot 1800 innan. Tycker själv att 518 + denna musmattan är grymt bra ihop www.inet.se/produkt/6101760/func-surface-f-10s-medium-11 (jag har den i large, men annars samma). Lite surt att musmattan kostade typ 3-400kr när jag köpte den för fem år sen Nästan gratis nu

hahaha ja de tror fan xD (gällande priset på mattan)
jo blir absolut o kolla in den, använder just nu http://cdon.se/hemelektronik/mouse_ace_mluc350_orange-1398280... (varianten efter den, hittade den inte nånstans xD) funkar förvånansvärt bra, problemet e att musen e lite för lätt för min smak o dessutom har börjat falla sönder xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dark_Widget:

hahaha ja de tror fan xD (gällande priset på mattan)
jo blir absolut o kolla in den, använder just nu http://cdon.se/hemelektronik/mouse_ace_mluc350_orange-1398280... (varianten efter den, hittade den inte nånstans xD) funkar förvånansvärt bra, problemet e att musen e lite för lätt för min smak o dessutom har börjat falla sönder xD

Tror du kommer gilla G400, är ju inte helt olik formen på den du har (eller är väl ACE som kopierat logitech )

Och musmattan, till det priset är en helt absurt bra "deal"

Permalänk
Permalänk
Skrivet av Yrch:

Tror du kommer gilla G400, är ju inte helt olik formen på den du har (eller är väl ACE som kopierat logitech )

Och musmattan, till det priset är en helt absurt bra "deal"

nått i den stilen jag misstänker, o jaa mattan var ju absolut inte dyr
den stora frågan nu är väl vilken typ av mekaniska brytare som eventuellt kan passa mej.. o jag vet inte ens vilka de finns eller skillnaden xD

Permalänk
Skrivet av Dark_Widget:

nått i den stilen jag misstänker, o jaa mattan var ju absolut inte dyr
den stora frågan nu är väl vilken typ av mekaniska brytare som eventuellt kan passa mej.. o jag vet inte ens vilka de finns eller skillnaden xD

http://www.overclock.net/t/491752/mechanical-keyboard-guide

Permalänk

som en spark på pungen letade som en idiot på google men hitta ingen gämnförelse eller förklaring.. nu ska vi se tack!

Permalänk

usch då.. alla mekaniska jag hittat med bakrunds belysning e ju svindyra.. oavsätt brytare

Permalänk
Skrivet av Dark_Widget:

usch då.. alla mekaniska jag hittat med bakrunds belysning e ju svindyra.. oavsätt brytare

Ja, det är nackdelen, men mekaniska är att föredra. Förhoppningsvis behöver du inte bakgrundsbelysning, men om det är så att du känner att det är ett måste så blir det ju lite klurigare..

Permalänk
Skrivet av GylleneKvisten:

Ja, det är nackdelen, men mekaniska är att föredra. Förhoppningsvis behöver du inte bakgrundsbelysning, men om det är så att du känner att det är ett måste så blir det ju lite klurigare..

Inget är ett "MÅSTE" så att säga, hittar jag ett T-bord jag "kärar" ner mej i är de självklart jag kör på de
men underlättare extremt då jag som sagt sitter ofta väldigt mörkt =/

Får kolla lite o hoppas på det bästa.

Tack alla för alla svar o tips

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dark_Widget:

Hej!

Som överskriften hintar om är jag på jakt efter en (först o främst) ny mus, då alla jag varit sugen på o gjort lite research, visat sej varit "buggiga" o relativt kassa enligt vad jag läst.

Vill som sagt ha en gamingmus, självklart så är precisionen väldigt viktig. Gärna med ställbara vikter.
De ska även tilläggas att jag har småhänder, så "mastodont mus 5000" lär bli problematisk xD
(ska även tilläggas att jag använder sk "spindelgrepp" dvs att jag styr endast musen med finger topparna, inte hela handen)

Dessutom som sagt en musmatta som skulle kunna passa till eventuellt angivna mus (eller nån du gillar helt enkelt) är inte mycke för jätte mjuka mattor (helt enkelt pga att jag aldrig ägt nån misstänker jag)
Är heller inget fan av gigantiska mattor, mestadels pga platsen men också för jag använder relativt hög DPI o behöver i sin tur inte se ut som en roddare när jag flänger över 1x1 meter musmatta

Också till tangentbord, har endast spånat lite på nytt tangentbord då de jag har (Razer Lycosa) var svindyrt o värdelöst sen jag köpte de (knappar slutar svara lite när dom känner för de, kan dessutom inte manövrera i bios då tangentbordet av nån anledning bara registrerar 1-2 knapptryck o sen slutar svara helt)
De ska dock tilläggas att jag älskar knapparna på tangentbordet o ser gärna att de "nya" har likadana/liknande, o gärna bakrunds belyst då jag ofta sitter i relativt mörka förhållanden

Ska eventuellt även tilläggas att spelen jag spelar är moba spel (LoL/HoN/Dota etc) och även StarCraft2

Tack för svar

Jag har också väldigt små händer och körde länge med:
tp://www.inet.se/produkt/6606187/razer-abyssus-gaming-mouse som mus och
http://www.inet.se/produkt/6606092/logitech-g110-gaming-keyboa Som tangentbord.
Jag saknade dock bakåtknapp på musen så fick inhandla en
http://www.inet.se/produkt/6606188/razer-deathadder-respawn-gaming-mouse Vilket är lite större men nästan lika skön
till detta har jag
http://www.inet.se/produkt/6606266/steelseries-qck som musmatta, lagom stor och riktigt skön ^^

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem

G400 har prediction, så det är bara att dissa skiten!

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Cooler master inferno passar små händer, har 11 knappar och kostar 380kr på komplett, dock är den för "palm grip"
Glömde säga, den har twin eye sensor, kan personligen säga att jag inte har haft något problem med den men det finns dom som får skumma muslagg med den

Permalänk
Skrivet av Xcym:

Jag har också väldigt små händer och körde länge med:
tp://www.inet.se/produkt/6606187/razer-abyssus-gaming-mouse som mus och
http://www.inet.se/produkt/6606092/logitech-g110-gaming-keyboa Som tangentbord.
Jag saknade dock bakåtknapp på musen så fick inhandla en
http://www.inet.se/produkt/6606188/razer-deathadder-respawn-gaming-mouse Vilket är lite större men nästan lika skön
till detta har jag
http://www.inet.se/produkt/6606266/steelseries-qck som musmatta, lagom stor och riktigt skön ^^

gillar ju tyvärr inte razer alls speciellt inte efter de här relativt värdelösa tangentbordet xD
keyboarden ser dock intressant ut, måste väl erkänna att jag e lite av en "julgranshora" xD

Skrivet av Breddas:

G400 har prediction, så det är bara att dissa skiten!

Prediction?? huh?? ;s

Skrivet av aml417:

Cooler master inferno passar små händer, har 11 knappar och kostar 380kr på komplett, dock är den för "palm grip"
Glömde säga, den har twin eye sensor, kan personligen säga att jag inte har haft något problem med den men det finns dom som får skumma muslagg med den

skulle kunna va nått vad är dock twin eye sensor? O_O google ftw .P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dark_Widget:

Prediction?? huh?? ;s

Googla "angle snapping" så vet du vad jag pratar om. Jag blir förvånad över hur få det är som känner till vad det är.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Skrivet av Breddas:

Googla "angle snapping" så vet du vad jag pratar om. Jag blir förvånad över hur få det är som känner till vad det är.

Så, simply put så tvingar den musen att gå rakare i linjära rörelser? eller alla rörelser överhuve taget såsom jag läste de.
men de borde väl isåfall gå att stänga av?? kollade på en Youtube video av nån som demonstrerade det med en Mionix mus

Permalänk
Medlem

Ja, den "förespår" att man drar ett rakt sträck. På vissa möss går det att avaktivera, vissa i drivrutiner andra i firmware. Vad jag förstått så är det bara G500 och uppåt som kan avaktivera prediction.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Skrivet av Breddas:

Ja, den "förespår" att man drar ett rakt sträck. På vissa möss går det att avaktivera, vissa i drivrutiner andra i firmware. Vad jag förstått så är det bara G500 och uppåt som kan avaktivera prediction.

Mjoo, låter som att musen tar mycke ofriviliga spår... snap xD

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem

Men impedatorn är skit och blackwidow är högblank, så det gör inget

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk

mjoo, gillar som sagt INTE razer då de bara värkar vara halvkvalité till överpris