Permalänk
Medlem

Optimera Dator för spel!

Jag visste inte var annars den här tråden skulle gå. Som det står så vill jag optimera min dator för spel och "få det mesta ut ur den" Jag har några knep t.ex att jag använder game booster http://www.iobit.com/gamebooster.html Varje gång jag ska spela. Vad har ni för tips för att få en snabbare dator inom spel?

Permalänk
Medlem

1. Ta bort gamebooster, slöar ner mer än den snabbar upp som alla andra sådana små propaganda applikationer.

stäng ner dina processer manuellt och hantera även prioriteringen manuellt.

nästa steg är att överklocka skiten ur din rig, sedan uppgradera den när du insett att det inte gett dig nog.

Visa signatur

3570K @ de-lid @ 4.8 GHz | Sabertooth Z77 | 8GB-2133MHz-CL9 | ATi R9 290 @ 1150/1375
3x F60 RAID0 + 3TB WD Green
{@Custom H2O Loop}
Dell 3007WFP 2560x1600 BLANK AG removed+BLbleed mod | Z-5500 @ cap-mod
Garage Band komposition!

Permalänk
Medlem

om du har ett klent grafikkort kan du alltid använda FPS limiter så du inte känner att spelet hackar vid fps drops osv.
annars kan du stänga av visuella inställningar via kompabilitetsläget!

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jekean:

1. Ta bort gamebooster, slöar ner mer än den snabbar upp som alla andra sådana små propaganda applikationer.

stäng ner dina processer manuellt och hantera även prioriteringen manuellt.

nästa steg är att överklocka skiten ur din rig, sedan uppgradera den när du insett att det inte gett dig nog.

Källa på att det slöar ner?
vad jag har lärt mig genom den är att den stänger av onödiga servicar och onödiga program som inte behövs. Samt stöd för att använda spelet i en virtuell miljö så du slipper ha spelet på skrivbordet som kräver extra resurser.

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av klotim:

Källa på att det slöar ner?
vad jag har lärt mig genom den är att den stänger av onödiga servicar och onödiga program som inte behövs. Samt stöd för att använda spelet i en virtuell miljö så du slipper ha spelet på skrivbordet som kräver extra resurser.

1. okej, det slöar väl inte ner men kan garantera dig att de är det sämsta sättet att "fejksnabbaupp" datorn som finns

2. regel #1 inom prestanda kategorin på spelande är att man ALLTID skall köra spelen i fullscreen om det är prestanda man är ute efter. lär du dig hur man går till väga för att göra det så får du absolut 0% behov av någon sorts fejkad virtualisering (som för övrigt är känt för att slöa ner spel).

3. ...

Visa signatur

3570K @ de-lid @ 4.8 GHz | Sabertooth Z77 | 8GB-2133MHz-CL9 | ATi R9 290 @ 1150/1375
3x F60 RAID0 + 3TB WD Green
{@Custom H2O Loop}
Dell 3007WFP 2560x1600 BLANK AG removed+BLbleed mod | Z-5500 @ cap-mod
Garage Band komposition!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jekean:

1. okej, det slöar väl inte ner men kan garantera dig att de är det sämsta sättet att "fejksnabbaupp" datorn som finns

2. regel #1 inom prestanda kategorin på spelande är att man ALLTID skall köra spelen i fullscreen om det är prestanda man är ute efter. lär du dig hur man går till väga för att göra det så får du absolut 0% behov av någon sorts fejkad virtualisering (som för övrigt är känt för att slöa ner spel).

3. ...

1. mjo det kanske stämmer men om du sedan kollar själv på Services.msc så märker du att den gjort jobbet för dig vilket kan vara användbart för ett spel som kräver mkt ram och annat skit som ett extremt moddat oblivion.
2. Det jag menade inom det virtuela så är det att det är en miljö med avstängdt Explorer användargränssnit så att Windows Aero och sådant inte stör prestandan. VILKET kan vara användbart om man som sagt har en slö dator!

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB