Nya patchen till Batman: AC - hur funkar det för er?

Permalänk
Medlem

Nya patchen till Batman: AC - hur funkar det för er?

Jag har fått en ganska massiv prestanda drop efter att ha aktiverat DX 11 funktionerna i Arkham City. Jag testade tom att stänga av all form av AA men jag upplever fortfarande en hel del ryckigare bild än tidigare och mer ofta förekommande flimrande texturer (utomhus). Alla andra inställningar är på förutom AA som jag som sagt stängde av helt och hållet.

Jag har:
i5 2500K 3.3 ghz
2 x gtx 560Ti 1 gb
8 gb RAM
Windows 7 64-bit
Senaste Nvidia beta drivrutiner

Hur funkar det för er efter att ha installerat patchen?

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem

Jag hade inga problem alls med nya patchen och kör allt i max och 1680x1050 (max min skärm klarar) och rullar på bra för mig

Permalänk
Inaktiv

Har installerat patchen (med krångel, tack GFWL!!) men inte orkat byta till DX11. Googlade runt lite igår och ganska många som har problem fortfarande :/

"vi släpper spelet en månad senare för vi ska finputsa"
"oj dx11 funkar inte alls"
"patch för dx11, men bara för 64bit OS"
wtf?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Har installerat patchen (med krångel, tack GFWL!!) men inte orkat byta till DX11. Googlade runt lite igår och ganska många som har problem fortfarande :/

"vi släpper spelet en månad senare för vi ska finputsa"
"oj dx11 funkar inte alls"
"patch för dx11, men bara för 64bit OS"
wtf?

Vad är det för typ av problem folk har? Ungefär samma som jag har?

Och vad är det förresten som blir bättre med DX11 förutom tesselleation?

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Utopolitan:

Vad är det för typ av problem folk har? Ungefär samma som jag har?

Och vad är det förresten som blir bättre med DX11 förutom tesselleation?

HDAO och MVSS, http://www.hardocp.com/article/2011/12/05/batman_arkham_city_...

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

En klar förbättring i att det inte droppar. Dock är prestandan fortfarande sämst.

Kör allt på max med 8x AA och spelet låser sig på 30fps och till och med droppar lite under det ibland. Tror jag fortsätter på DX9 då jag tycker AA är viktigare än lite smågrejer.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Entusiast
Skrivet av isbjoern:

En klar förbättring i att det inte droppar. Dock är prestandan fortfarande sämst.

Kör allt på max med 8x AA och spelet låser sig på 30fps och till och med droppar lite under det ibland. Tror jag fortsätter på DX9 då jag tycker AA är viktigare än lite smågrejer.

Stäng av V-sync, det är anledningen till att den låser sig på 30. Och sätt AA till x4 då skillnaden mellan 4 och 8 är väldigt liten se sen om det hjälper något.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Är det fler än jag som märkt av en generell försämring av prestandan efter att ha installerat patchen (med samma inställningar som före patchen)?

Jag kan svära på att jag har överlag sämre och mer ryckig framerate än vad jag hade innan patchen (med exakt samma inställningar). Om jag exempelvis zoomar in med z halveras fps:en direkt, oavsett var jag riktar kameran, vilket är något jag definitivt inte reagerade på tidigare.

Någon som vet vad det är frågan om? Kan det ha något med nvidias senaste beta-drivrutiner att göra? Jag hade så kul med spelet innan men nu sitter jag bara och oroar mig för att något är fel

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem

kommer inte ens till startmenyn i spelet efter patchen innan spelet hänger sig, fungerade fint i dx9 innan patchen.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Det blev bättre efter patchen för mig, men det kan fortfarande lagga. Så det krävs nån patch till innan jag trivs i dx11.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC: i7 2600k @ 4.6Ghz, Corsair H100, MSI P67A-GD55, Corsair 8GB XMS 1600Mhz, Gigabyte 780 Ti GTX, Fractal Design Newton R2 1000W, OCZ SSD Agility 3 240GB, 1TB Samsung F3, Ljudkort: Asus Xonar DX
Mac: 27" iMac, 13" Macbook Air, 13" Macbook Pro, iPhone 6S Plus
Android: Nexus 7, HTC One M8

Permalänk
Medlem

jag kör med ett 6870 i 1280x1024 och jag har ungefär 13-20 fps och ibland droppar den ner till 5fps och det är i stort sett samma på alla grafik inställningar.

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!