Galet pris på hårddiskar...

Permalänk

Galet pris på hårddiskar...

När kommer priset på hårddiskar gå ner egentligen? hade egentligen planerat att köpa ett par nu till jul.. men det blir bara till att vänta känns det som.
Någon som vet hur framtiden ser ut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kingsizecj:

När kommer priset på hårddiskar gå ner egentligen? hade egentligen planerat att köpa ett par nu till jul.. men det blir bara till att vänta känns det som.
Någon som vet hur framtiden ser ut?

ryktades väl någon gång i slutet av 2012?

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
ESXI: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk

som qhrizz sa så ryktas de om ett år ungefär, så ja i slutet av 2012 låter "rimligt"

Permalänk

Fan va hemskt.... får bli till att köpa ett par externa då... pallar fan inte punga ut.. helt sjukt va de har gått upp, trodde att d skule öka med typ 1/200 men så gick jag in o kolla, och då hade den hårdisken jag tänkt köpa gått upp med 3xpriset (1800), sjuk ju.

Permalänk
Medlem

Jo, ganska sjukt men efterfrågan hämmas ju inte pga av översvämningar.. annat är det för lagren

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem

jag har hört rykten att dom ska öppna upp lite lager för att få ner priserna , men håll koll på typ ica affärer och liknande dom han fortfarande ha hårddiskar externa till bra pris

Permalänk
Medlem
Skrivet av doskrille:

jag har hört rykten att dom ska öppna upp lite lager för att få ner priserna , men håll koll på typ ica affärer och liknande dom han fortfarande ha hårddiskar externa till bra pris

ICA? Jag har då aldrig sett en hårddisk på ica...

Visa signatur

Kom ihåg att ALLTID citera mig om du vill ha svar!

|CPU: Intel Core i7 4790K Kyld av: Corsair H80 GPU: ASUS GTX 970 4GB Chassi: Phanteks Enthoo Evolv MOBO: MSI Z97M Gaming Nätagg: XFX 750W Silver SSD: Kingston 120GB SSDNow V300 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM + 1TB|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FobbanN:

ICA? Jag har då aldrig sett en hårddisk på ica...

ICA Maxi... stormarknaderna alltså.

Jodå de brukar sälja sådana saker... tv, stereo och spelkonsoler också. Dock oftast högre priser.

Permalänk
Medlem

såg 320 diskar 2.5" externa för 399 tror ja de va på Ica Maxi i reklamen för nån vecka sen eller va de va

Permalänk
Medlem

De flesta fabriker beräknas vara i bruk i början av nästa år. Räkna då in all produktion som bortfallit samt eventuell personalförlust. Det tar nog ett tag innan de är ikapp :/

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

köp extern och slå itu skalet, dom externa är billigare än interna just nu... men det tråkiga är att dom flesta externa ligger på en hastighet av 5900... slog itu mitt när ja inte behövde min andra externa :)..

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk
Avstängd

Stod nyss att WD skulle sätta igång igen? Externa kanske är ngt ifall du hittar, ibland kommer det upp ett å annat erbjudande