Hur får man conjuration perken i skyrim?

Permalänk

Hur får man conjuration perken i skyrim?

Hej!

Varje gång jag lvlar så väljer jag bland de tre alternativen magi, men jag kan inte välja conjuration! Och då menar jag den första Apprentice conjuration perken. Vad gör jag för fel? Destruction har jag kunnat valt utan problem.

Jag är nord och är i lvl 13 just nu.

Permalänk
Medlem

Hmm, har du tillräckligt hög level i konjuration för att kunna välja perken då ?
Det är inte samma sak som din totala level.

Det brukar står hur mycket som är required när man markerar perken.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Skrivet av JesperT:

Hmm, har du tillräckligt hög level i konjuration för att kunna välja perken då ?
Det är inte samma sak som din totala level.

Det brukar står hur mycket som är required när man markerar perken.

Apprintence conjuration, den första nivån så att säga kräver väl ingenting? Det står ingenting i alla fall om några requiments:(

Tack för ditt snabba svar!

Permalänk
Medlem

Hej igen,

Du menar inte "Novice conjuration" som den första nivån heter ?
"Apprentice conjuration" kräver 25 i conjuration.

På vilket sätt fungerar det inte ? Dubbelklickar du på den och inget händer ?

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Novice conjuration är den första perken, den kan man alltid ta, oavsett nivå i conjuration (man måste även ta den för att ta Apprentice conjuration).

Notera att vad du väljer för attribute (Health, Magicka, Stamina) inte påverkar vilka perks du kan välja, utan bara skill-levels (dvs du låser upp högre perks genom att levla upp conjuration (vilket du gör genom att använda conjuration-magier i strid)).

Visa signatur

Case: Hyte Y40 MoBo: Gigabyte Z790 Aorus Elite AX CPU: Intel Core i7 13700k Cooler: Arctic Liquid Freezer II 280mm GFX: Asus GTX 4070 Super Dual OC RAM: 64 GB Corsair Vengeance 6000 MHz SSD: WD Black SN850X 1 TB PSU: be quiet! Pure Power 12 M - ATX 3.0 - 850W Monitor: LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem

Något som kan vara värt att tillägga är också att man inte måste använda sin perk i samband med att man levlar up.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk

Tack alla för era svar!

Jo jag menar ju den första nivån, jag kan liksom inte välja den. Kör pc versionen och man har både testat trycka på e och enter men inget händer. Aha så att man väjer magi eller något annat har inte med det att göra?

Får testa idag igen, men den första nivån ska man kunna få direkt?

Mvh

A

Permalänk
Skrivet av Achromatic:

Tack alla för era svar!

Jo jag menar ju den första nivån, jag kan liksom inte välja den. Kör pc versionen och man har både testat trycka på e och enter men inget händer. Aha så att man väjer magi eller något annat har inte med det att göra?

Får testa idag igen, men den första nivån ska man kunna få direkt?

Mvh

A

Gick in i spelet och det står Conjuration med grå text och därefter 15 också grå markerat. Själva perken lyser men jag kan inte göra något.

Det bör tilläggas att jag inte ens kan använda conjuration då jag inte har perken, eller måste jag köpa en spell?

Permalänk
Medlem

Ja, du måste fixa en conjurgation spell, köp en spelltome!

Permalänk
Skrivet av Thare:

Ja, du måste fixa en conjurgation spell, köp en spelltome!

Aha! Så det är det som är problemet?:)

Då får jag fixa det.