Vad kan man köpa i julklapp för 200kr?

Permalänk
Medlem

Vad kan man köpa i julklapp för 200kr?

Vad kan man köpa i julklapp för 200kr som ska passa unga som gamla? vi har gjort så att alla ska köpa varsin julklapp och sen byter man med varandra. Men jag har lite tomt på ideer på vad man kan köpa för 200kr så att det passar unga som gamla.

Och tänkte om ni har nått förslag att komma med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av crash:

Vad kan man köpa i julklapp för 200kr som ska passa unga som gamla? vi har gjort så att alla ska köpa varsin julklapp och sen byter man med varandra. Men jag har lite tomt på ideer på vad man kan köpa för 200kr så att det passar unga som gamla.

Och tänkte om ni har nått förslag att komma med?

Vet att vissa massagebolag har 50% rabatt för massage innan jul, kolla om det finns något speciellt annars är det svårt, är det tjej eller kille eller ska det vara till båda?

Permalänk
Avstängd

En fin flaska på systemet

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Avstängd

Presentkort på SF ?

Permalänk

whiskey? Eller något ballt från coolstuff?

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

fullebulle:Jag vet inte vem som får min julklapp då vi lottar ut dom sen, så det kan vara en ung kille som kan få den eller en äldre dam. Därav svårigheten att köpa nått som verkligen passar alla

Permalänk
Medlem

köp något otippat, typ diskmedel eller så:)

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem

Kanske ett sånt där dricksglas/ölglas med "dubbla" glas. Mellan glasen är det vatten. Ställer man glaset i frysen så fryser vattnet och får glaset att fungera som isbit. Kan tänka mig att både ölfantasten och cola-drickaren skulle kunna uppskatta sånt.

Finns nog på teknikmagasinet eller liknande ställen.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av crash:

Vad kan man köpa i julklapp för 200kr som ska passa unga som gamla?

Mobilt Surfande är ju visst på tapeten, har jag hört. Så varför inte ett surf sticka ? Comviq har ju halva priset på sitt nu.
https://www.comviq.se/webbutik/comviq_surf

Så kan du spendera dom andra hundra spännen på smågodis och julmust.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av crash:

Vad kan man köpa i julklapp för 200kr som ska passa unga som gamla? vi har gjort så att alla ska köpa varsin julklapp och sen byter man med varandra. Men jag har lite tomt på ideer på vad man kan köpa för 200kr så att det passar unga som gamla.

Och tänkte om ni har nått förslag att komma med?

Sett detta fenomen mycket nu på sistone, men jag har aldrig förstått grejen med den. Varför göra en "lek" med julklappsköpande som endast resulterar i att man kastar bort pengar på något som mottagaren troligtvis inte kommer få användning av iallafall.

Permalänk

Tårtspade -skär och servera på samma gång...;)

http://www.enklareliv.se/productDetails.aspx?catId=0&pId=3296...

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Köpte testet av brandvarnare från Råd&Rön.
Efter att ha läst det så bestämde jag mig för att köpa 2st brandvarnare till vardera hushåll (6st + 1st till mig själv). Pålitligheten mellan olika modeller varierade stort (för stort).
Lite annorlunda julklapp men säkert uppskattad då våran familj har frångått det hysteriska julklappskaoset som våran övriga släkt fortfarande utövar :D.

Jag kan tyvärr ej tala om testets innehåll eftersom då begår jag ett brott mot Råd&Rön.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Sett detta fenomen mycket nu på sistone, men jag har aldrig förstått grejen med den. Varför göra en "lek" med julklappsköpande som endast resulterar i att man kastar bort pengar på något som mottagaren troligtvis inte kommer få användning av iallafall.

Det är i dessa fall som "Tanken som räknas" kommer in.
Jag har kört denna med polare ett tag och tycker det är bra mycket roligare. Man köper nå halvanvändbart som samtidigt är roligt.

Det är också något som oftast sker på arbetsplatser har jag märkt. Där är det jättesvårt då man kanske inte känner alla så bra och sen ska alla få en julklapp.

Tycker faktiskt det är en bra idé.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av akka:

köp något otippat, typ diskmedel eller så:)

Eller Glidmedel?;)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Sett detta fenomen mycket nu på sistone, men jag har aldrig förstått grejen med den. Varför göra en "lek" med julklappsköpande som endast resulterar i att man kastar bort pengar på något som mottagaren troligtvis inte kommer få användning av iallafall.

Julklappar är ändå ett nollsummespel när man är vuxen, så varför inte helt enkelt göra det enkelt för sig?

Men för 200kr så hade jag köpt någon kul grejj på teknikmagasinet, typ helikopter eller liknade. Annars är ju systembolaget ett bra tips om man inte vet vad man ska köpa, de flesta gillar ju sprit så.

Permalänk
Medlem

Hylsnyckelsats 1/2" 149:- Hyfsad kvalitet och prissänkt 200:- nästa vecka. Endast på Jem & fix

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Äggkokare is the sht.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

En Rubiks kub

Permalänk
Medlem

En LED-dusch som ändrar till 3 olika färger beroende på temperatur. Finns på elgiganten eller coolstuff.se.

Permalänk
Hedersmedlem

Fickkniv.

Visa signatur

Eighty percent of air pollution comes from plants and trees. - Ronald Reagan