CnC: Generals 2 i utveckling - Frostbite 2.

Permalänk
Avstängd

CnC: Generals 2 i utveckling - Frostbite 2.

Citat:

Game Features:
In the near future, world leaders are mere seconds from signing a global treaty and bringing an end to war as we know it when a devastating terrorist attack rips through the peace conference, killing all in attendance. In a world left with no politicians, diplomats, or activists, only the Generals remain. It’s up to you to assume their roles, command their forces, and put an end to global terrorism once and for all.

Features:

• All-Out War — Take control of three unique factions, competing for resources, building up your base of operation, and leading massive batteries of tanks, soldiers, and aircraft into battle.

• Uncanny Sense of Realism — Frostbite 2 technology allows for visceral, visually stunning conflict at an epic scale. Incredibly detailed units and environments, dynamic physics, and exhilarating visual effects bring the battle to life in ways never before seen. This is the closest thing to real war without the consequences.

• New Ways to Dominate or Ally with Your Friends — Go beyond classic deathmatch with a selection of new multiplayer game modes, designed with both cooperative and competitive play in mind.

• Thrilling Campaign — Command the war on terror in an electrifying single-player campaign. Experience the dramatic story from multiple perspectives — from heroic General to crazed terrorist — while engaging the enemy in pulse-pounding tactical combat.

• Ever-Evolving Experience — Enhance your game with an expanding array of downloadable content. From maps and units to factions, campaigns, and more, the fight against terrorism is deeper than ever.

Citat:

System Requirements:
Minimum System Requirements

OS: Windows Vista (Service Pack 1) 32-bit
Processor: 2 GHz Dual Core (Core 2 Duo 2.4 GHz or Athlon X2 2.7 GHz)
Memory: 2 GB
Hard Drive: 20 GB
Graphics card (AMD): DirectX 10.1 compatible with 512 MB RAM (ATI Radeon 3000, 4000, 5000 or 6000 series, with ATI Radeon 3870 or higher performance)
Graphics card (NVIDIA): DirectX 10.0 compatible with 512 MB RAM (NVIDIA GeForce 8, 9, 200, 300, 400 or 500 series with NVIDIA GeForce 8800 GT or higher performance)
Sound card
DirectX Compatible
Keyboard and Mouse
DVD ROM Drive

Recommended System Requirements

OS: Windows 7 64-bit
Processor: Quad-core CPU
Memory: 4 GB
Hard Drive: 20 GB
Graphics card: DirectX 11 compatible with 1024 MB RAM (NVIDIA GeForce GTX 570 or ATI Radeon 6950)
Sound card
DirectX Compatible
Keyboard and Mouse
DVD ROM Drive

Citat:

Image gallery:
imageshack.us/g/638/19721400x2301.jpg/

http://www.commandandconquer.com/forums/showthread.php?4742-G...!

Trailer:
http://www.gametrailers.com/video/vga-2011-command/724611

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem

"NVIDIA GeForce GTX 570 or ATI Radeon 6950"

damn.

Visa signatur

Stationär i5 3570k @ 4.5 Corsair AX750W GTX 670 @ + 140 Corsair Vengeance LP 8gb TJ08-E Seagate Barracuda 1tb ASUS Z77-M PRO

Laptop HP ProBook 6360b 13.3"

Permalänk
Medlem

Om det stämmer vilket vi borde få bekräftat i natt då ryktet är att Bioware gör spelet och de ska lansera ett spel på vga så är jag ruggigt glad. Generals är fortfarande mitt favorit rts spel genom tiderna.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

HELT JÄVLA UNDERBART! Hoppas nu detta spelet blir riktigt bra, senaste C&C-spelet var en katastrof.

Permalänk
Medlem

Awesome, fan va bra med ett nytt strategispel!

Visa signatur

| Corsair HX850 | VTX3D HD5870 @ 900/1300 med Accelero Xtreme Plus | Corsair 4GB 1600MHz XMS3 | AMD 1090T BE @ 3,8 GHz med H50 GT 1450 PnP | HAF 912 Plus | ASUS M4A89GTD Pro/USB3 |

Permalänk
Medlem

I like it!

Permalänk
Medlem

Fan vad glad jag blev när jag läste detta! C&C Generals tycker jag är bland de roligaste rts som finns. Hoppas dom inte för in nåt levelsystem med xp och perks bara

Visa signatur

SSD Corsair Force Series F120 CPU Intel Core i5 2500K @ 3,3GHz Mob ASUS P8P67 PRO REV B3
CPU Kylare Zalman CNPS-9900 MAX Ram Corsair Vengeance 4x4GB @ 1600MHz
GPU ASUS GeForce GTX 660ti 2048MB Chassi Fractal Design ARC PSU Corsair TX650W

Permalänk
Entusiast

Sitter och hoppas på en livestream utav Spike TV VGA's. Får se om någon går upp om 30 min när skiten börjat.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem

Det lilla man ser, verkar kuna bli bra.
Dom senaste 10 åren har cnc gått i graven.

Förbannade ea som satt stämpel att serien är skit.
Blir hårt att leva upp till westwood standard

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Najs!!!

Visa signatur

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyklar.:

"NVIDIA GeForce GTX 570 or ATI Radeon 6950"

damn.

"coming 2013"

Tror dels att dom grafikkorten inte är särskilt feta om typ ett och ett halvt år. Samt att jag tror mycket kommer hinna ändras

Permalänk
Medlem
Skrivet av KoloN:

"coming 2013"

Tror dels att dom grafikkorten inte är särskilt feta om typ ett och ett halvt år. Samt att jag tror mycket kommer hinna ändras

om dom inte behåller just dom kraven även om spelet går vidare i utveckling
dvs även om spelet är nytt behöver inte det vara krävande för det.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Har svårt att tro Bioware kan leva upp till Westwoods sista guldkorn, man kan väl hoppas men jag sätter mina förväntningar relativt lågt så man inte blir allt för besviken om det visar sig att EA ännu en gång förpestat ett C&C spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KoloN:

"coming 2013"

Tror dels att dom grafikkorten inte är särskilt feta om typ ett och ett halvt år. Samt att jag tror mycket kommer hinna ändras

Åh, härligt

Jo, precis. Med optimeringar och allting dessutom. Du har nog rätt i det.

Visa signatur

Stationär i5 3570k @ 4.5 Corsair AX750W GTX 670 @ + 140 Corsair Vengeance LP 8gb TJ08-E Seagate Barracuda 1tb ASUS Z77-M PRO

Laptop HP ProBook 6360b 13.3"

Permalänk
Medlem

2013? Höj systemkraven! Grafikkort med 2GB minst! Tvinga folk att uppgradera från 8800 och 48x0 etc. de är redan gamla!

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk

20 spänn på att dom byter till 360 som huvudplattform ett år innan release.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Avstängd

Hmm, har svårt att se att detta kommer bli bra. Känns som att Bioware har tagit sig vatten över huvudet nu.

Permalänk
Medlem

För att lira lite nostalgi innan detta kommer så har webhallen rea på "the first decade" boxen - 39kr

http://www.webhallen.com/spel/pc/52040-command_conquer-the_fi...

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av Herr Kantarell:

2013? Höj systemkraven! Grafikkort med 2GB minst! Tvinga folk att uppgradera från 8800 och 48x0 etc. de är redan gamla!

Vadå höj dom? Frostbite 2 är redan en av de tyngre grafikmotorerna på marknaden nu så det gå ju inte direkt sätta högre krav.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sapiens:

Har svårt att tro Bioware kan leva upp till Westwoods sista guldkorn, man kan väl hoppas men jag sätter mina förväntningar relativt lågt så man inte blir allt för besviken om det visar sig att EA ännu en gång förpestat ett C&C spel.

Westwood's sista C&C var väll Renegade. Generals var det första C&Cet som gjordes helt av EALA.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zeuxlarsson:

Vadå höj dom? Frostbite 2 är redan en av de tyngre grafikmotorerna på marknaden nu så det gå ju inte direkt sätta högre krav.

En av de tyngre som inte tillför något. (texturer omoderna, vattnet fulare än Source, förstörd colorgrading, taskig fysik osv)

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Atlas Tasume:

Westwood's sista C&C var väll Renegade. Generals var det första C&Cet som gjordes helt av EALA.

Gjorde inte EALA Tiberium Wars och Kanes Wrath? De var ju faktiskt bra, underhållande singleplayer (Kane Lives!) och ok multiplayer.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem

märkte att det stod "sound card" menar dom de integrerande i moderkort eller vill dom att man ska skaffa ett externt? Det är väl bättre om dom fixar den buggen med ljudkortet i moderkortet i BF3 först...

Permalänk
Skrivet av schitzo:

En av de tyngre som inte tillför något. (texturer omoderna, vattnet fulare än Source, förstörd colorgrading, taskig fysik osv)

texturerna är inte någon som nödvändigtvis är bundet till motorn, det är något utvecklarna ofta målar själva. Detta kan också till viss del appliceras på vattnet också. Saturering lämnar en del att önska visst men dessa är inte heller någon som nödvändigtvis är hårdknutet till motorn utan är ganska lätt att påverka utifrån. Fysiken är väl inte heller perfekt men det är ändå en av de få spelmotorer som faktiskt har egen, relativt väl fungerade fysik jämfört med de konkurrenter som finns.

Nej du, jag tror C&C Generals 2 kan fungera ypperligt i Frostbite 2.

Permalänk
Medlem

Ser väldigt trevligt ut, gillade det förra. Dock hade ett nytt company of heroes gjort mig ännu gladare, gärna i stil med CoH online som var suuuper!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zeuxlarsson:

texturerna är inte någon som nödvändigtvis är bundet till motorn, det är något utvecklarna ofta målar själva. Detta kan också till viss del appliceras på vattnet också. Saturering lämnar en del att önska visst men dessa är inte heller någon som nödvändigtvis är hårdknutet till motorn utan är ganska lätt att påverka utifrån. Fysiken är väl inte heller perfekt men det är ändå en av de få spelmotorer som faktiskt har egen, relativt väl fungerade fysik jämfört med de konkurrenter som finns.

Nej du, jag tror C&C Generals 2 kan fungera ypperligt i Frostbite 2.

Mirrors Edge är det enda spel jag tycker ser bra ut som DICE har gjort.

Angående texturer, jag förstår inte varför utvecklare har så svårt att ge oss "HD" texturer i 8192x8192 upplösning. En dator med minst 1GB Vram klarar av dom utan problem. Och ang fysik så finns ju Geomod(med havok), där ingenting är "förbakat" en raket som flyger in i en vägg kommer se olika ut varje gång, till skillnad från i Frostbite där allting bara "poppar" bort (och ser likadant ut varje gång)

Men ja. CNC Generals kan nog bli väldigt bra, eller väldigt dåligt. Tänker då mest på systemkraven, lite väl höga.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

Gjorde inte EALA Tiberium Wars och Kanes Wrath? De var ju faktiskt bra, underhållande singleplayer (Kane Lives!) och ok multiplayer.

Stämmer. Själv avskyr jag C&C3 standard, testa Tiberium Essence modden till det så blir den värdig som uppföljare till TibSun.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

För att lira lite nostalgi innan detta kommer så har webhallen rea på "the first decade" boxen - 39kr

http://www.webhallen.com/spel/pc/52040-command_conquer-the_fi...

HAHa, köpte den bara för skojs skull... har nog tappat bort mitt gamla c&c1 i någon flytt så det ska bli kul att återse. Kommer ihåg att jag diggade musiken till 1:an riktigt hårt så nu blir det till att trippa lite på nostalgiska minnen från -95.

Visa signatur

Veritas Vos Liberabit o Despectivus Dei

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

20 spänn på att dom byter till 360 som huvudplattform ett år innan release.

och vilken vettig person vill köra ett strategispel med en xbox kontroll?! urgh! testade red alert 3 demo't på mitt ps3 och det var verkligen ingen rolig spelupplevelse