Fungerar den här hårddisken?

Permalänk
Medlem

Fungerar den här hårddisken?

Tjena!

Har denna hårddisken i min gamla dator, undrar helt enkelt om den kommer att fungera ett tag till, tills att jag får pengar till att köpa en SSD samt en hårddisk för lagring av musik b.la.

http://www.seagate.com/ww/v/index.jsp?vgnextoid=873099f4fa74c...

Finns det några regler när det gäller hårddiskar?
Något ni behöver veta om datorn jag har köpt?

Datorn ser ut såhär:

  • Intel® Core i5 2500K, 3.3GHz, 6MB

  • COOLER MASTER HYPER 212 PLUS

  • Corsair TX 650W V2 /80+ Bronze

  • Corsair 8GB (KIT) DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE

  • Gigabyte GA-Z68AP-D3, Socket-1155

  • XFX Radeon HD 6870 1GB GDDR5 "Dual Fan"

  • Cooler Master Elite 430 Midi Tower Black

  • Sony Optiarc DVD±RW Writer, AD-5280S

  • Cooler Master Blade Master 120mm Fläkt

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Barracuda 7200.10 SATA 3.0Gb/s 250-GB Hard Drive är en helt vanlig 3.5 tum hårddisk som bör fungera bra i alla stationära datorer som har SATA kontakter på moderkortet.

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem
Skrivet av janee:

Barracuda 7200.10 SATA 3.0Gb/s 250-GB Hard Drive är en helt vanlig 3.5 tum hårddisk som bör fungera bra i alla stationära datorer som har SATA kontakter på moderkortet.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=638945

Det är moderkortet jag har.

Permalänk
Medlem

Du har 2 st SATA 6Gbit/s grå/vit portar och 4st 3Gbit/s blå portar så jag rekommenderar att du kopplar in Barracuda hårddisken i någon av dom blå SATA portarna, dom vita portarna kan du använda till SSD som ofta har SATA 6Gbit/s.

Länk till specifikation för moderkortet http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=3897#s...

Visa signatur

janee

Permalänk
Hedersmedlem

Kort sagt ja det skall funka, läs igenom de klistrade trådarna om hur man/du går tillväga när du väl installerar dem i burken.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Kort sagt ja det skall funka, läs igenom de klistrade trådarna om hur man/du går tillväga när du väl installerar dem i burken.

Jag är ganska ny på forumet, skulle du vilja länka en bra tråd?

Permalänk
Hedersmedlem

Titta längs upp i denna forumsdel så lär du hitta.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Titta längs upp i denna forumsdel så lär du hitta.

haha vaa, jag hittar inte! :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av chewy:

haha vaa, jag hittar inte! :S

Du kan kolla detta inlägg som har länkar till Datorbyggarskolan och till en Newegg videoguide i 3 delar #11501533

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem
Skrivet av chewy:

haha vaa, jag hittar inte! :S

Tråden heter "[20110813] Läs mig innan du skapar ny tråd!" och ligger bland de 2 första i detta forum

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.