Redstone, pistons och dold trappa

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Redstone, pistons och dold trappa

Tjoo..

Mindre "problem" med redstone wire, två knappar och 3 pistons!

Jag vill gärna att när jag trycker på en knapp så öppnas de 3 pistongerna som döljer en trappa ner i vapen/skattkammaren under mitt hus och när jag gått ner ska den stängas. När jag sedan trycker på knappen under trappan ska den öppnas igen och jag ska kunna gå ut.

När pistongerna inte har nån aktiverad redstone så är de ju öppna hela tiden, man kan alltså omvända detta enkelt: "--redst-- block--torch -- redst"

Just nu använder jag mig av en XOR gate och en invert till varje knapp.
Hur ska jag göra så att den öppnas när jag trycker på knappen "under" trappan? Vad är det jag missar?

Edit: Nevermind, det verkar funger bra nu, lite längre delay vore fint men har redan 3 repeaters

Permalänk
Medlem

Så dörren ska öppnas när du trycker på en knapp och sen stängas efter ett lite tag? låter som två knappar till en or-gate skulle funka plus kanske något att förlänga signalen (att kretsen ger 1 längre än vad knappen gör)

varför var inte detta i redstone tråden?

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Bra fråga faktiskt, det vet jag inte själv:/..

Det problemet är nu löst iaf, i början ville det inte funka av nån anledning men sen när en polare hoppade in skulle allt såklart funka perfekt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Bra fråga faktiskt, det vet jag inte själv:/..

Det problemet är nu löst iaf, i början ville det inte funka av nån anledning men sen när en polare hoppade in skulle allt såklart funka perfekt..

hahaha känner igen mig, problemen är där tills man ska bevisa att de finns

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen