OCZ Vertex Plus SATA II 2.5" SSD 120GB - 1149 kr

Permalänk
Medlem

OCZ Vertex Plus SATA II 2.5" SSD 120GB - 1149 kr

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=925023

Känns som en prisvärd disk just nu? Är det värt pengarna? Eller bör man köpa en dyrare/annan?

Permalänk
Medlem

Den verkar vara bra också. men hur är pålitligheten?

Visa signatur

*AM3 X3, Gtx 560ti, 8gb corsair DDR3 1333mhz*
http:///

Permalänk
Medlem

Är också nyfiken på denna disk, mycket bra pris/gb!

Permalänk
Medlem

livar upp denna tråd med att säga att disken finns för 999kr hos microshop.. men vet någon om den är snabb/pålitlig?

Visa signatur

▪ 2500K @ 3,3 GHz - Sabertooth p67 - 8 GB 1600Mhz - 8800gt (7970inc) - 120 GB intel 320 + 500 GB WD black
▪ HP Probook 6450

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoDeD:

livar upp denna tråd med att säga att disken finns för 999kr hos microshop.. men vet någon om den är snabb/pålitlig?

Det undrar jag med. Men om man jämför den med Vertex3 så är specen inge vidare...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GA-X38-DQ6 | E8400 | 4850 | Intel 320 - 120GB | HX520 | 7GB Corsair XSM2 | P182

Permalänk
Medlem
Skrivet av jolken:

Det undrar jag med. Men om man jämför den med Vertex3 så är specen inge vidare...

Skickades från m.sweclockers.com

Denna disk är det absolut inget fel på prestandamässigt. Men jag undrar också om det finns några problem med denna. 1090kr på CDON just nu.

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Hedersmedlem

Diskarna är så billiga för att de ligger i budgetsegmentet.

Citat:

Slumpvis skrivning 4KB 4 800 IOPS

Kanske bra som disk att läsa från, men inte som OS-disk..

Hur tillförlitligheten är vet jag dock inte.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Någon som har disken och som kan visa upp lite siffror och/eller ge en bild av upplevelsen?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Installerar W7 på den i skrivande stund, var nyss o köpte en på Alina för 1149:-
Dock nu medans jag installerar W7 så läste jag lite mer på README.txt vad gäller uppdatering av Firmwire att då man uppdaterat så ska man ändra tillbaka från IDE till SATA.
Jag glömde bort det givetvis o nu installeras Windows, det är inga problem att ändra sen utan att det händer massa tok?
Typ, vill ju inte att den förvandlar sig o äter upp mig eller dylikt..

EDIT: Ändra tillbaka till SATA så vart det bluescreen dirrmode, så fick ändra tillbaka o köra IDE för att disken ska funka..

EDIT2: Följde denna och löste SAT/IDE problemet, http://www.ocztechnologyforum.com/forum/showthread.php?63273-...

Visa signatur

Mobil > SE Z5 DualSim Surfplatta > Nexus 9 Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring | Kopplad till 60" FullHD LED Sharp Aquos

Permalänk
Medlem

Nyfiken på en jag med. Sitter på en Macbook 2010 års modell, dvs med SATA 1.5gb/s. Finns det anledning för mig att köpa en snabbare disk än den här?

Visa signatur

Pad: Apple iPad 12,9" (2018).
Desktop: Ghost S1 Ash - i7-4770 - MSI 1070 GTX - Noctua NH-L12.
Server: HP Z420 Xenon E5-2690 - 64GB - ESXi 6.7
NAS: HP Microserver G8 (16TB) - ReadyNAS U2 (20TB) - ReadyNAS U4 (16TB)

Permalänk
Skrivet av malek:

Nyfiken på en jag med. Sitter på en Macbook 2010 års modell, dvs med SATA 1.5gb/s. Finns det anledning för mig att köpa en snabbare disk än den här?

Finns en mycket snabbare disk på Alina för 999:-

Länk

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Finns en mycket snabbare disk på Alina för 999:-

Länk

Vad jag ser kostar den 1285:- ...

EDIT: De verkar ha höjt priset på den andra disken också, så det var inte lika intressant då.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Skrivet av scienta:

Vad jag ser kostar den 1285:- ...

EDIT: De verkar ha höjt priset på den andra disken också, så det var inte lika intressant då.

Ok glömde säga att du måste regga dig som swecmedlem . Kolla deras Facebook

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Ok glömde säga att du måste regga dig som swecmedlem . Kolla deras Facebook

Skickades från m.sweclockers.com

Jaså? Får kolla upp det. Eller be någon då jag inte har facebook själv...

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

Jag kör med den här disken. startar datorn på typ 10 sekunder. 7.3 rating på window experience