Är detta en bra hårddisk?

Permalänk
Medlem

Är detta en bra hårddisk?

Såg att den var jävligt populär på webhallen och är sugen på en hårddisk några tips?
http://www.webhallen.com/hardvara/127200-seagate_intern_hardd...

Permalänk
Medlem

Beror väl lite på vad du kräver utav den, ska den vara riktigt snabb så rekomenderar jag en ssd disk, men ska du lagra mkt på den så duger väl den där,dock skulle jag ändå ha köpt en lite snabbare.

Permalänk
Medlem

hmm okej, jo alltså jag har en 128 gig marvel ssd som jag kommer installera saker på
behöver mest en disk att lägga iso filer och film/serier etc

Permalänk

Då kommer den säkerligen fungera ypperligt till det

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

grymt, kanske dags att slå till då eftersom webhallen har kampanj på den just nu !
någon som har provat hårddisken ?

Permalänk
Medlem

Kör fyra sånna där greens i min HTPC, linux raid5 och flashcache(med SSD) på det. Fungerar faktiskt riktigt bra.
Diskarna är inga prestandamonster men låter också väldigt lite.

Noterbart är också att Seagate slutat tillverka dessa diskar.

Permalänk
Medlem

Har 4 såna raidade i min burk och de fungerar utmärkt.
Tragiskt att 1090kr skulle vara kampanj dock, köpte mina 4 för 590kr styck (ja jag vet varför de är dyrare nu så ingen behöver påpeka)

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Som lagring är den okey men köp hellre samsung f4 2 tb på cdon sen SWECNOV som kod så går den oå under 800kr. Själv håller jag med enbart till wd nästan, samsung är bra med men seagate har köpt upp dem och gillar inte seagate företaget.

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

har tyvvär redan handlat 5 saker med den rabatten :/ och vet inte om jag orkar vänta 2 veckor till på en ny cdon leverans

Permalänk
Medlem

är det något speciellt man ska kolla på ifall den är kompatibel med datorn när man köper hårddisk ?

Permalänk
Medlem

Hej bara tuta och köra så länge du har sata kontakter på modekortet/agget ledigt. Över 2 tb diskar så kan man behöva uppdatera bios

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d