Permalänk

Xbox360 goes dator

Tjenare Swec! Jag fick en ide till en modifikation som innebär att jag flyttar alla komponenter i min xbox 360 till ett gammalt datorchassi, mest bara för skojskul men ville höra era åsikter om detta, tex tips på genomförande och så vidare!

Tack på förhand!

Visa signatur

FritzarnolD it's da Fritz!

Permalänk

Gammalt Xbox men ändå

Edit: såg nu att du mena tvärt om...

Permalänk

Vet någon villken formfaktor x-360 moderkortet har? jag har hört både stort mATX och ATX

Visa signatur

FritzarnolD it's da Fritz!

Permalänk

Här kan du se hur stort moderkortet är.

360 moderkort

Permalänk
Medlem

Grym video- det blev ju hur snyggt som helst (och jag skulle vilja ha en sådan vekstad dregel).

On topic: Kommer att följa bygget. Idén verkar jätte kul :).

Visa signatur

I'd tell you a chemistry joke... But all the good ones Argone

Permalänk

jag undrar bara hur jag ska fästa x-moderkortet i mitt desktop chassi... det är ett hanska konstigt chassi tycker jag då det endast finns en skruv och resten är typ kinda snabbfästen...
funderar på att kapa alla distanser i chassit och sen sätta in nya då distanserna som sitter i nu sitter fast i moderkortsplåten

Visa signatur

FritzarnolD it's da Fritz!

Permalänk
Medlem

Vet inte hur det ligger till med standardena på Xbox moderkorten, kanske så att du måste göra egna hål för distanser.

Visa signatur

Citera gärna

ASRock Fatal1ty Z77 | i5 3570K @ 4,4 Ghz - Phanteks PH-TC14PE | 2-Way Sli GTX 680 | 16 Gb Corsair vengeance 1600 MHz | OCZ ZX Series 1250W | SSD - 1x128 GB - 1x256 | 2,7 TB - HDD | Antec P280 | G500 | Qpad MK-80 | G35

Permalänk

jag ska nog köpa distanser idag och se om jag kan få bort de gamla på ett någorlunda enkelt sätt, ska även göra ett galleri
vad kul att folk har svarat på detta ynkliga forum jätteroligt att det är folk som är intresserade i mitt lilla projekt!

Visa signatur

FritzarnolD it's da Fritz!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagab:

Grym video- det blev ju hur snyggt som helst (och jag skulle vilja ha en sådan vekstad dregel).

On topic: Kommer att följa bygget. Idén verkar jätte kul :).

Fast tanken var väl det motsatta? Stoppa ett xbox i ett datorchassi?

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem

Jo, som jag uppfattade det är tanken det omvända. Att stoppa in ett Xbox i ett datorchassi. Kommenterade bara videon

Visa signatur

I'd tell you a chemistry joke... But all the good ones Argone

Permalänk

yes, tanken är "xbox i datorchassi"

Visa signatur

FritzarnolD it's da Fritz!

Permalänk
Visa signatur

FritzarnolD it's da Fritz!