Permalänk

coop game was cancelled

Jag har problem med coop, om jag inte aktiverar upnp så kan jag inte spela, när den jag spelar med hostar så kraschar spelet ganska snart, om jag själv hostar så kraschar spelet inte fullt lika fort men till slut kraschar det alltid. Är det någon som haft liknande problem men hittat en lösning?

Permalänk
Medlem

för mig fungerade CO-OP suveränt fram till uppdateringen. Efter det kan jag inte spela någonting. Den som hostar får "disconnected from EA online" eller liknande och den andra får inget meddelande, bara stängs ner.

Skit att dom förstör saker i uppdateringen istället för gör det bättre, inte märkt någon förbättring efter uppdateringen, bara försämring

Visa signatur

Intel Core i7 12700K, 64GB RAM, 2TB SSD, RTX3080

Permalänk
Medlem

Ni kan inte vara mer än 2 st som spelar CO-OP samtidigt

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem
Skrivet av adsa:

för mig fungerade CO-OP suveränt fram till uppdateringen. Efter det kan jag inte spela någonting. Den som hostar får "disconnected from EA online" eller liknande och den andra får inget meddelande, bara stängs ner.

Skit att dom förstör saker i uppdateringen istället för gör det bättre, inte märkt någon förbättring efter uppdateringen, bara försämring

tvärt om för mig. funkar skitbra

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Noobenu:

tvärt om för mig. funkar skitbra

För mig fungerar det typ 1/10 både på toppen o riggen.. Så jävla ruttet

You were disconnected from EA Online (undefined)
Game disconnected: client closed down connection.
Game disconnected: game session on server was removed.
och sen ett 4e fel.. så bra om man vill hoppa in o lira lite

Visa signatur

Jag har också en dator, men flashar inte med den

Permalänk
Skrivet av tooby77:

För mig fungerar det typ 1/10 både på toppen o riggen.. Så jävla ruttet

You were disconnected from EA Online (undefined)
Game disconnected: client closed down connection.
Game disconnected: game session on server was removed.
och sen ett 4e fel.. så bra om man vill hoppa in o lira lite

Så jävla sant! har exakt de felen som du skriver! fattar inte varför det är så många problem. Värst av allt att man inte kan spela med vänner.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk

Jag har också haft problem med co-op ända sedan release.. Det funkar dock bra om både jag och polarn jag ska spela med aktiverar upnp (som måste vara inaktiverad när jag lirar vanlig mp) och stänger av våra antivirus. Så om du har avast, testa att stänga av det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i9 9900k @ 4.9GHz | ASUS ROG Strix Z390-F Gaming | Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC | Corsair Hydro H100i RGB Platinum | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB @ 3200Mhz | Corsair RM850x 850W v2 White Series | Fractal Design Meshify C | Samsung NVMe 970 EVO Plus 500GB | Samsung 850 EVO 250GB | Western Digital Black 1TB 7200rpm |

Acer XB271HU | Vortex Pok3r RGB Cherry MX Nature White | Logitech G PRO Wireless

Permalänk
Medlem

Vi fick det att fungera genom att sätta min dator utanför dmz och öppna port 3659 för udp trafik. Då kunde en kompis connecta till mig (Även han satt bakom en brandvägg.

Permalänk
Medlem

När ni kör co-op så är det ni som hostar vilket skiljer sig från att köra på andras servrar. Öppna portar om ni har router, annars går det ej. Finns massa guider, vet inte hur många som frågade om detta på wc3 tiden

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pollux89:

När ni kör co-op så är det ni som hostar vilket skiljer sig från att köra på andras servrar. Öppna portar om ni har router, annars går det ej. Finns massa guider, vet inte hur många som frågade om detta på wc3 tiden

Lite novis när det gäller routrar osv.. men hur vet man vilken port som ska öppnas just på min router?

Kan detta stämma tro?
If you are playing on PC, please enable the following online ports on your connection:
TCP: 80, 443, 9988, 20000-20100, 22990, 17502, 42127
UDP: 3659, 14000-14016, 22990-23006, 25200-25300

Visa signatur

Jag har också en dator, men flashar inte med den

Permalänk
Avstängd

Seriöst. Jag har inte kunnat spela en omgång av detta skit förutom EN gång nyss.. på 2 dagar. Får felmeddelanden hela jävla tiden.. Allt är givetvis up to date. Ibland kommer ja in på servern sen fryser det o det dyker upp olika felmeddelanden. Har öppnat portar ominstallerat hela skiten. Vart kräver man pengarna tbx.. lagt ut ca 60 tusen totalt.
Givetvis inte bara för bf3

Game disconnected: your connection to the server timed out.

Red 02:07 Nu är ja fan grinig på detta. 1 co-op på 2 dagar o mp så fryser det bara så blir ja urslängd hela tiden. Har ominstallerat origin, spelet, pb osv.. följt guider. INGET funkar

Visa signatur

Jag har också en dator, men flashar inte med den

Permalänk
Skrivet av adsa:

för mig fungerade CO-OP suveränt fram till uppdateringen. Efter det kan jag inte spela någonting. Den som hostar får "disconnected from EA online" eller liknande och den andra får inget meddelande, bara stängs ner.

Skit att dom förstör saker i uppdateringen istället för gör det bättre, inte märkt någon förbättring efter uppdateringen, bara försämring

Kan inte heller spela coop efter uppdatering, gick prima före. Illa :/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av highspeed:

Kan inte heller spela coop efter uppdatering, gick prima före. Illa :/

coop är bara att glömma tydligen.. mp funkar hela tiden för mig

Visa signatur

Jag har också en dator, men flashar inte med den