Permalänk
Medlem

Inköp av ny datormus

Hej forumsläsare.

Nu är det så att jag ska köpa en ny datormus som ska användas främst för gaming men att den även ska vara funktionell utan för mycket lull. Min nuvarande datormus är en MX518 men att den nu ska pensioneras efter 5 år. Anledningen till bytet är för att den börjat glappa och det säger ju sig självt, man kan inte spela med en mus som glappar.

Iallafall så är otroligt nöjd med min mx518 men att jag vill gärna testa andra möss för att mx-musen inte ligger riktigt rätt i handen. Så nu är frågan; har ni någon datormus ni skulle kunna rekommendera mig att testa. De krav jag har är att den ska ha 2 st sidoknappar och minst 1800 DPI. Jag är inte begränsad till bara gamingmusar utan jag är intresserad av de flesta så länge de har god komfort och uppfyller mina krav. Bristningsgränsen när det gäller priset är runt 500kr.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

3.0, steelseries, gillar du inte dem kolla på razers möss elr nått då.. Så svårt kan de inte va att välja mus själv. Prova och se någon som du gillar, alla tycker olika!

Permalänk
Medlem

Mionix Naos 5000 passar mig bra då jag har ganska stora händer. Hade också problem med Logitech mössen, de är för höga och smala för mina händer så jag fick kramp efter ett tag.
Jag är sjukt nöjd med den iaf. Annars har du ju tex Deathadder, en helt okej ganska billig mus.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dras:

Hej forumsläsare.

Nu är det så att jag ska köpa en ny datormus som ska användas främst för gaming men att den även ska vara funktionell utan för mycket lull. Min nuvarande datormus är en MX518 men att den nu ska pensioneras efter 5 år. Anledningen till bytet är för att den börjat glappa och det säger ju sig självt, man kan inte spela med en mus som glappar.

Iallafall så är otroligt nöjd med min mx518 men att jag vill gärna testa andra möss för att mx-musen inte ligger riktigt rätt i handen. Så nu är frågan; har ni någon datormus ni skulle kunna rekommendera mig att testa. De krav jag har är att den ska ha 2 st sidoknappar och minst 1800 DPI. Jag är inte begränsad till bara gamingmusar utan jag är intresserad av de flesta så länge de har god komfort och uppfyller mina krav. Bristningsgränsen när det gäller priset är runt 500kr.

Tack på förhand!

Själv är jag helnöjd med min Logitech G700,finns/fanns på Komplett.se häromdagen för 499:-

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Toxine.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TwinTiP:

3.0, steelseries, gillar du inte dem kolla på razers möss elr nått då.. Så svårt kan de inte va att välja mus själv. Prova och se någon som du gillar, alla tycker olika!

Helt sant det du skriver. Jag frågar efter tips främst för att få en idé av vad annat folk väljer för datormöss och sedan kan jag sortera utifrån de tips jag får.

Jag tyckte Mionix Naos 5000 var intressant men att jag förmodligen skulle gå ner till Naos 3200 isånnafall. IntelliMouse Explorer 3.0 tyckte jag också såg väldigt bra ut. Tack för de svaren jag fått änsålänge

Permalänk
Medlem

Har en mionix 5000 och mer än nöjd. Har haft diverse razor microsoft logitec och steelseries möss innan. jag gillar enkla lite större möss så passar mig perfekt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

tips är att du provar lite möss i butik om du har möjlighet.

När jag köpte min 3.0a för 4 år sedan så sade många till mig att jag skulle kolla på 518 också för dom var typ likadan i storlek, men förhoppningsvis ligger den bättre i din hand.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk

Har använt min Logitech G9 nu i 2 år ... och är sjukt nöjd med den, bra funktioner för att ställa in sense, skön scroll och 2 knappar på sidan. Står att det är 5700 dpi på inet. Dock är den litegrann över din budget, 599:- http://www.inet.se/produkt/6606217/logitech-g9x-laser-gaming-... Men rekommenderar den!

Permalänk

Logitech G400, om du är nöjd med din MX518.

http://www.sweclockers.com/nyhet/14097-logitech-lanserar-g400...

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk

Steelseries Sensei är ett måste att testa! (Finns att köpa från 650pix)

Permalänk
Avstängd

http://www.netonnet.se/art/dator/gaming/gamingmss/mionix-saip...

jag är sjukt nöjd med den, du slipper mouseprediciton, bra och billig.

Permalänk
Medlem

Gillar min gamla hederliga Egde 3200 V1 black! Rekommenderar den för personer med lite större händer!