Windows bootar inte från SSD!

Permalänk
Medlem

Windows bootar inte från SSD!

Tjena! Det verkar som min SSD har krashat..

När jag startar datorn går allt igång som vanligt, men efter att själva bootmenyn med olika val har visats så kommer en helsvart ruta med en vit blinkande linje längst ner och sedan händer inget mer.. Windows bootar alltså inte

Jag hittar inte min SSD i bootmenyn heller, så jag antar att hårddisken har pajjat helt enkelt. Hittar fortfarande min lagringshårddisk men det är på SSDn windows ligger på.

Hårddisken är en:
SSD 120GB Corsair SATA 2.5", Force 3 Series och köptes för ca 3 mån sedan på inet.

Vad bör jag göra? Är det något jag själv kan testa eller är det bara att åka till inet o lämna in hårddisken samt med kvitto så får man det fixat?

Har testat med olika strömkablar/satakablar men det hjälper ej!

Mycket tacksam för hjälp, får abstinens utan en fungerande dator

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Define R3. ASRock Z68 Extreme3 GEN 3. CPU i5 2500K. Corsair 8GB.
SSD 120GB Corsair Force 3. 1TB Samsung spinpoint F3. Corsair HX 750W. GeForce GTX 570 Windforce Rev 2.0

Permalänk

Ja, kan du så åker du ner till Inet med grejjorna. De bör kunna verifiera snabbt om disken är problemet.
Där finns mjukvaruuppdateringar till din SSD men den kanske kräver att disken åtminstånde syns i Windows.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA