Permalänk
Medlem

kamera > 60 sek delay > tv

(Jag har ingen aning om vilken forumdel det här borde vara i. Den här delen kändes halvrätt.)

Tjena!
Jag stod och pratade med min tennistränare för några dagar sedan och han hade en väldigt intressant tanke.
Hans idé var att man bredvid banan ska ha en kamera som spelar in en när man spelar och sen spela upp det på en TV-skärm, med 60 sekunders paus innan det spelas upp.
Att spela upp direkt är såklart inga problem, men då försvinner poängen. För att låna hans beskrivning:
Man slår ett slag, och när man känner att det blivit ovanligt bra/dåligt har man tid att spela klart bollen, sen går man till TVn och tittar på vad som hände.

Finns något sånt här eller något liknande? Jag förstår att det får bli någon kamera > dator > TV-lösning men har aldrig hört om något program som gör det här.

Visa signatur

Mitt grafikkort är större än ditt.

Permalänk
Medlem

valfritt streamprogram med delay
kolla på din egen stream
???
profit

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

valfritt streamprogram med delay
kolla på din egen stream
???
profit

Jag har ingen koll på såna program. Har du något förslag?

Visa signatur

Mitt grafikkort är större än ditt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inso:

Jag har ingen koll på såna program. Har du något förslag?

Enklast är att använda VLC och se på sin kamera från samma dator med delay. Dock kräver det att datorn är kopplad till TVn. Ska du se på en annan dator kan du använda dig av vilket streamingprogram som helst som har delay och se över internet på en annan dator. Det ger dock även andra möjlighet att se dig.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Enklast är att använda VLC och se på sin kamera från samma dator med delay. Dock kräver det att datorn är kopplad till TVn. Ska du se på en annan dator kan du använda dig av vilket streamingprogram som helst som har delay och se över internet på en annan dator. Det ger dock även andra möjlighet att se dig.

Tack för all din hjälp än så länge! Jag förstår dock inte hur man ställer in VLC att spela upp med en delay. Google verkar inte kunna svaret heller.

Visa signatur

Mitt grafikkort är större än ditt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inso:

Tack för all din hjälp än så länge! Jag förstår dock inte hur man ställer in VLC att spela upp med en delay. Google verkar inte kunna svaret heller.

Ctrl+C (Öppna fångstenhet) - Avancerade alternativ - Mellanlagringsvärde i ms

Ska vara det.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Ctrl+C (Öppna fångstenhet) - Avancerade alternativ - Mellanlagringsvärde i ms

Ska vara det.

Stort tack! Det verkar vara precis det jag är ute efter.

Visa signatur

Mitt grafikkort är större än ditt.