Permalänk
Medlem

Mekaniskt skit - Tips på ett vanligt T-bord

Så, nu måste jag klaga lite. Samt få tips på någon som kan ersätta mitt gamla Logitech.

Det var så att mitt gamla Logitech Ultra-X gjorde sin sista bokstav här i förra veckan. Och jag gick och köpte mig ett Steelseries 6Gv2 med röda brytare. Som man hört så gott om överallt.

Fan, nu efter en vecka vill jag slänga ut det genom fönstret. Känns som jag är tillbaks på 80-90 talet.

Finns fan inget bra med detta.

- Det låter fruktansvärt
- Det är alldeles för mjukt. Jag vill gärna vila fingrarna på tangenterna. Beror säkert på brytare.
- Det är på tok för högt.
- Texten på tangenterna är redan slitna.
- Nu när jag inte har Windows knappen så saknar jag den. Man märkte inte att man använde den förrens nu.
- Märker inte ett skit förbättring i spel.

Fan mitt Ultra-X som hade 10 år på nacken var bättre på samtliga punkter. Det är ju fan att man inte kan köpa de längre.

Så nu har jag bestämt att jag åker in och lämnar tillbaks detta. Och åter försöka hitta en värdig ersättare till mitt Ultra-X.

Tips? Inget jävla spel tangentbord med en miljon knappar. Det räcker med ett standard. Bara det är platt och klarar "Fox jumps over dog" testet.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Microsoft's SideWinder är rätt populärt här, men har dock inte testat det själv.

Visa signatur

"Is man merely a mistake of God's? Or God merely a mistake of man's?" ~Friedrich Nietzsche

Permalänk
Medlem

Jag tycker personligen av egna erfarenheter inte att man kan klaga på ett tangentbord efter en vecka då det tar längre tid än så att vänja om sig, speciellt om du haft ditt gamla tangentbord i 10år. 6gv2 med svarta brytare kräver mera kraft att trycka ner, kan hålla med om att det är lite högt men 7g har armstöd. Sidewinder x4 borde väl vara bra för dig, är ett billigt tangentbord som alla som har älskar.

Visa signatur

Citera för svar!
Stationär: AMD Ryzen 5600x | 32GB G.Skill 3600Mhz | AMD Radeon 5700xt
Laptop:MacBook Pro 13" 2016 TB 16gb 512gb

Permalänk
Medlem

När jag var inne på inet och provade ett gäng så kände jag precis som dig gällande mekaniska. Jag fastnade efter en dryg halvtimma testande för Sidewinder x4, stört nöjd änsålänge, men gå in och prova i butik själv först.

Andra jag testade var lite olika razer, men alla kändes väldigt plastiga. Annars fanns också lite logitech som inte var mekaniskt och de var väl bra, men pris och funktioner kändes inte riktigt helt rätt för mig.

Jag kan rekommendera x4, men ta inte mitt ord för det. Gå in och prova själv, det är det ända som faktiskt betyder något.

EDIT: Något jag inte provade var qPad. Men då hade jag redan tröttnat på mekaniska så jag la inte ens ner tiden. Men många här på forumet verkar gilla de modellerna.

Visa signatur

Gamestation: ASUS P8Z68-v Pro gen3 <> i5 2500k@4.7gHz + Silver Arrow <> Vengeance LP 16GB <> Radeon HD7970@1125/1575 <> Crucial m4 128GB <> P280 + GT 1450 x2 <> Corsair AX750 <> Dell u2412m

Workstation: MacBook Pro 15" 2010 edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nabilon:

När jag var inne på inet och provade ett gäng så kände jag precis som dig gällande mekaniska. Jag fastnade efter en dryg halvtimma testande för Sidewinder x4, stört nöjd änsålänge, men gå in och prova i butik själv först.

Andra jag testade var lite olika razer, men alla kändes väldigt plastiga. Annars fanns också lite logitech som inte var mekaniskt och de var väl bra, men pris och funktioner kändes inte riktigt helt rätt för mig.

Jag kan rekommendera x4, men ta inte mitt ord för det. Gå in och prova själv, det är det ända som faktiskt betyder något.

EDIT: Något jag inte provade var qPad. Men då hade jag redan tröttnat på mekaniska så jag la inte ens ner tiden. Men många här på forumet verkar gilla de modellerna.

Tackar för tipset. Ska kolla det. Dock är min första tanke att det är för brett. Jag behöver den ytan när jag har 5 böcker upslagna vid datorn. Och sitter och programmerar. Spelar gör man ju en del. Men jag behöver inte ha en massa macro knappar osv.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Har ett Sidewinder x6 och är sisådär nöjd. Är GALEN på att Windows knappen som ska sitta till höger som space inte finns där så det tar månader att vänja sig tex när man skriver "@".

Sen är layouten lite annorlunda framför "standar". Men jag älskar verkligen play/pause, next, previous, mute och att man kan ändra volymen genom ratten..

Köpte det billigt på Inet.

Permalänk
Medlem

Det går att köpa ifrån Amazon: http://www.amazon.co.uk/gp/offer-listing/B000QUJY24/ref=sr_1_...

Det tar dock 8-12 dagar.

*edit*

Såg att det var uk-layout nu.

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rizzt:

Tackar för tipset. Ska kolla det. Dock är min första tanke att det är för brett. Jag behöver den ytan när jag har 5 böcker upslagna vid datorn. Och sitter och programmerar. Spelar gör man ju en del. Men jag behöver inte ha en massa macro knappar osv.

Ja, haha, missade att det inte var ett gaming du var ute efter. Nä, då kanske x4 inte är riktigt rätt. Men lycka till!

Ett tangentbord jag ÄLSKAR att skriva på när jag skriver tentor och what-not är faktiskt macs tangentbord. Men sen gör jag allt skolrelaterat på min MBpro också, så det kanske är vana. Men det är tyst och lagom motstånd. Annars kanske jag skulle säga typ Logitechs media keyboards. Jag använde detta innan:

http://www.amazon.co.uk/Logitech-Keyboard-Features-Thinner-Re...

Uttalar mig såklart bara om tangentbord jag har prövat.

Och återigen, gå till en affär. Man får snabbt känslan för vad man gillar bäst.

Visa signatur

Gamestation: ASUS P8Z68-v Pro gen3 <> i5 2500k@4.7gHz + Silver Arrow <> Vengeance LP 16GB <> Radeon HD7970@1125/1575 <> Crucial m4 128GB <> P280 + GT 1450 x2 <> Corsair AX750 <> Dell u2412m

Workstation: MacBook Pro 15" 2010 edition

Permalänk

X4 passar utmärkt för gaming! köpte det själv just för detta och jag rent av älskar det! finns inget bättre tbord! och kostar endaat 299kr

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Avstängd

haha då hade jag inte fel då

tillbaka till 90 talet är ju rätt ytryck för Steelseries 6Gv2
jag köpte ett likadant för två veckor sen men sålde det här på swecklockers

som du säger så finns det inga fördelar
får sitta med aplutning på handen för att det är för högt.
låter högt
ett jäkla lyftande upp och ner på fingarna vid knapptryckningar så det tar dubbelt så lång tid att skriva

jag är tillbaka till gamla hederliga Logitech Illuminated
lågt
tyst
snyggt med upplysta tangenter
känns som man skriver på en laptop

så tycker du likadant som jag så förelsår jag ett Illuminated.
jag kör BF3 med det och det funkar kanon
inga problem att trycka ner flera tangenter samtidigt ex W-Shift-Space combon

Edit:
kopplade Logitech illuminated högst upp

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

haha då hade jag inte fel då

tillbaka till 90 talet är ju rätt ytryck för Steelseries 6Gv2
jag köpte ett likadant för två veckor sen men sålde det här på swecklockers

som du säger så finns det inga fördelar
får sitta med aplutning på handen för att det är för högt.
låter högt
ett jäkla lyftande upp och ner på fingarna vid knapptryckningar så det tar dubbelt så lång tid att skriva

jag är tillbaka till gamla hederliga Logitech Illuminated
lågt
tyst
snyggt med upplysta tangenter
känns som man skriver på en laptop

så tycker du likadant som jag så förelsår jag ett Illuminated.
jag kör BF3 med det och det funkar kanon
inga problem att trycka ner flera tangenter samtidigt ex W-Shift-Space combon

Edit:
kopplade Logitech illuminated högst upp

Illuminated är ett snyggt och trevligt tangentbord för den som vill ha ett flat.
Har en polare som sitter med ett sådant. Fast hans ex har problem med vissa knapp combos.
Bland annat W-Shift-Space. Och det klarar väl "Fox jumps over dog" testet sådär.

Känns lite random om vissa skulle funka bättre. Fast han kanske har en äldre modell eller något ?

Visa signatur

[CPU: Intel i5 13600KF] - [Moderkort: Asus TUF Z790] - [Minnen: Corsair Vengeance 2x16 5600MHz] - [GPU: Asus GeForce TUF 4070 Ti] [SSD: Samsung EVO 960 250GB, Samsung 850 500GB] - [Skärm: Msi 27" MAG274QRF-QD] - [Övrigt: Sennheiser HD650, Schiit Modi 2, Schiit Magni 3, Logitech G Pro, Ducky One 2 SF]

Permalänk
Medlem

Razer lycosa är trevligt!:) arctrosa eller vad det heter, har tråkigare tangenter... alldele för plastigt, men en billigare version utan lycosa.

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk

Logitech Ultra-X är bland det bästa och skönaste tangentborden jag ägt. Sitter med ett liknande logitech nu, men inte på långa vägar så skönt som det gamla ultra-x. Det överlevde både det ena och det andra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rizzt:

Så, nu måste jag klaga lite. Samt få tips på någon som kan ersätta mitt gamla Logitech.

Det var så att mitt gamla Logitech Ultra-X gjorde sin sista bokstav här i förra veckan. Och jag gick och köpte mig ett Steelseries 6Gv2 med röda brytare. Som man hört så gott om överallt.

Fan, nu efter en vecka vill jag slänga ut det genom fönstret. Känns som jag är tillbaks på 80-90 talet.

Finns fan inget bra med detta.

- Det låter fruktansvärt
- Det är alldeles för mjukt. Jag vill gärna vila fingrarna på tangenterna. Beror säkert på brytare.
- Det är på tok för högt.
- Texten på tangenterna är redan slitna.
- Nu när jag inte har Windows knappen så saknar jag den. Man märkte inte att man använde den förrens nu.
- Märker inte ett skit förbättring i spel.

Fan mitt Ultra-X som hade 10 år på nacken var bättre på samtliga punkter. Det är ju fan att man inte kan köpa de längre.

Så nu har jag bestämt att jag åker in och lämnar tillbaks detta. Och åter försöka hitta en värdig ersättare till mitt Ultra-X.

Tips? Inget jävla spel tangentbord med en miljon knappar. Det räcker med ett standard. Bara det är platt och klarar "Fox jumps over dog" testet.

Förstår dig helt, har också jäkligt svårt för mekaniska, det är dock lätt att dras med hypen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rizzt:

Så, nu måste jag klaga lite. Samt få tips på någon som kan ersätta mitt gamla Logitech.

Det var så att mitt gamla Logitech Ultra-X gjorde sin sista bokstav här i förra veckan. Och jag gick och köpte mig ett Steelseries 6Gv2 med röda brytare. Som man hört så gott om överallt.

Fan, nu efter en vecka vill jag slänga ut det genom fönstret. Känns som jag är tillbaks på 80-90 talet.

Finns fan inget bra med detta.

- Det låter fruktansvärt
- Det är alldeles för mjukt. Jag vill gärna vila fingrarna på tangenterna. Beror säkert på brytare.
- Det är på tok för högt.
- Texten på tangenterna är redan slitna.
- Nu när jag inte har Windows knappen så saknar jag den. Man märkte inte att man använde den förrens nu.
- Märker inte ett skit förbättring i spel.

Fan mitt Ultra-X som hade 10 år på nacken var bättre på samtliga punkter. Det är ju fan att man inte kan köpa de längre.

Så nu har jag bestämt att jag åker in och lämnar tillbaks detta. Och åter försöka hitta en värdig ersättare till mitt Ultra-X.

Tips? Inget jävla spel tangentbord med en miljon knappar. Det räcker med ett standard. Bara det är platt och klarar "Fox jumps over dog" testet.

Ena brädan är PS/2, andra USB.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=228336
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=101855

Är ett standard-tangenbord med de viktigaste extraknapparna.
Finns en modell utan dem också:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=246411

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av pg_ice:

haha då hade jag inte fel då

tillbaka till 90 talet är ju rätt ytryck för Steelseries 6Gv2
jag köpte ett likadant för två veckor sen men sålde det här på swecklockers

som du säger så finns det inga fördelar
får sitta med aplutning på handen för att det är för högt.
låter högt
ett jäkla lyftande upp och ner på fingarna vid knapptryckningar så det tar dubbelt så lång tid att skriva

jag är tillbaka till gamla hederliga Logitech Illuminated
lågt
tyst
snyggt med upplysta tangenter
känns som man skriver på en laptop

så tycker du likadant som jag så förelsår jag ett Illuminated.
jag kör BF3 med det och det funkar kanon
inga problem att trycka ner flera tangenter samtidigt ex W-Shift-Space combon

Edit:
kopplade Logitech illuminated högst upp

Jag har det 6Gv2 och jag tycker det är ett av dom bästa som har gjorts det beror helt och hållet på vem som använder tangentbordet

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

köp inte x4 om du har råd med x6.... det är helt underbart skönt att inte ha numpad på höger sida, och som nämnt är det lite jobbigt med bristen på höger win-tangent men man vänjer sig.

Permalänk
Medlem

Köp dig ett X4 helt klart det prisvärdaste tangentbordet du kan få tag i just nu.

Tangenterna är dessutom inte alls lika höga som på andra bord.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Har med ett x4 tog mig nästan 1 månad innan jag blev nöjd nu kommer jag köpa samma igen om det går sönder väldigt bra tb för pengarna. Jag gick från g15 för alla mina g15 gick sönder men tyckte dem var så sköna så blev mer. Nu har jag dock 2 st g15 ligger i garderoben som funkar och kört detta nu i cirka 1 år är som nytt!

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Skrivet av Rizzt:

Tips? Inget jävla spel tangentbord med en miljon knappar. Det räcker med ett standard. Bara det är platt och klarar "Fox jumps over dog" testet.

Glo här så kan du se om det klarar testet.

Själv är jag jättenöjd med mitt Logitech K750 (solceller har det också) men det klarar inte riktigt av testet.

THE QICK BROWN OX JMPS OVER THE LAZY OG (tre kostäver, D, F & U, fattas)

Visa signatur

Netbook: ASUS Eee 1001PX w/ Intel Atom N450 | 1TB Western Digital i extern docka | 22" BenQ V2220 LED-LCD

Har blivit spelsugen så en speldator är på gång. Håll utkik! Det kan dyka upp något i galleriet...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KentBrack:

Känns lite random om vissa skulle funka bättre. Fast han kanske har en äldre modell eller något ?

jo jag såg det i tråden att vissa inte kan köra med flera tangenter samtidigt
vet inte vad det beror på
jag kör mitt genom USB3 porten men det borde inte ha nån betydelse.

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

Var inne idag och bytte. Stod länge och tryckte och klämde. Bad även att få testa. Det slutade med att jag kom hem med ett Logitech Illuminated. Platt och bra. Precis som jag gillar det. Tyst, samt handleds stöd. Att det är upplysta tangenter är inget fel det heller. känner mig ännu riktigt nöjd. Testade med att spela lite i BF3 samt i Skyrim. Och där funkar det hur bra som helst ännu. Visst, det klarar inte alla knapp kombos. Men jag måste testa det nån vecka till för att avgöra mer om det har någon större betydelse.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Illuminated är ok, hade ett sådant innan "space" gick sönder. Ringde Logitech support, som skickade ett nytt. Men då det var fredag så köpte mig ett X4 (billigt) även att jag var tveksam till alla extra knappar (inte så farligt dock på x4'an).

Redan på måndag så fick jag en hemleverans med ett nytt illuminated, dock så hade jag redan hunnit fastna för X4'an så gav bort Illuminated bordet till min far

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem

Sidewinder x4. Klarar testet och är jäkla skönt att skriva på
Belysningen kan du justera/stänga av.

Edit: Var för snabb, såg inte att du redan köpt ett tangentbord

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Till alla er andra som besväras med mekaniska tangentbord med linjära switchar, så skulle jag köpa till kuddar som man sätter mellan tangenterna och tangentbordet för att det ska låta mindre när man bottnar ut, dessa går att köpa från Maxfps och de finns i 2 olika fastheter. Soft och medium/firm. angående at alla ni som tycker att det är alldeles för lätt att trycka ner tangenterna så skulle du kanske ha köpt ett 6gv2 med svarta switchar istället då det är mer motstånd i de switcharna än i de röda som är i 6gv2 dreamhack special edition .

Observera att innan någon kommer och klagar på att det är switcharna som låter så har ni helt fel. linjära switchar har inget clickande ljud utan känns precis som vanliga rubberdome tangenter till viss del. och det som låter är att man skriver snabbt/hårt och då får man ett ganska högt ljud eftersom att man vill oftast bottna ut tangenterna och då blir det ett ganska högt ljud när plast slår mot plast .

kan länka till kuddarna senare om någon här känner att dom är intresserade, vet inte hur stor skillnad de gör då jag inte testat dom än men det kan vara värt att testa

//Valentin

Edit: gör om inlägget så att fler som känner att dom har samma problem kanske kan ta nytta av vad jag skrev.

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB

Permalänk

Den där myten om att man skulle skriva snabbare på mekaniska måste ju vara rent bullshit, det beror självklart på brytare och det är ju sådant som är viktigt att nämna. Det är från person till person men vissa får de till att låta som att mekaniskt är bäst oavsett vad du köper. Jag skriver utan tvekan snabbare på ett Illuminated än ett Corsair K90. Detta beror inte på att jag är van vid en låg profil och att jag är van vid tangenterna, men Illuminated tangenterna blev jag förälskad i sedan jag kände på dom från första gången (och då hade jag även provat mekaniskt förr). Sen att jag även tycker dom är härligare i spel är också ett plus.

Man kan säkert köpa till div. saker för att göra mekaniska tangentbord bekvämare eller bättre för individen, men faktum kvarstår att det absolut inte passar alla och alla tjänar inte på att köpa ett.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tri_State:

Den där myten om att man skulle skriva snabbare på mekaniska måste ju vara rent bullshit, det beror självklart på brytare och det är ju sådant som är viktigt att nämna. Det är från person till person men vissa får de till att låta som att mekaniskt är bäst oavsett vad du köper. Jag skriver utan tvekan snabbare på ett Illuminated än ett Corsair K90. Detta beror inte på att jag är van vid en låg profil och att jag är van vid tangenterna, men Illuminated tangenterna blev jag förälskad i sedan jag kände på dom från första gången (och då hade jag även provat mekaniskt förr). Sen att jag även tycker dom är härligare i spel är också ett plus.

Man kan säkert köpa till div. saker för att göra mekaniska tangentbord bekvämare eller bättre för individen, men faktum kvarstår att det absolut inte passar alla och alla tjänar inte på att köpa ett.

+ Att dom oftast är betydligt dyrare.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rizzt:

+ Att dom oftast är betydligt dyrare.

Skrivet av Rizzt:

Så, nu måste jag klaga lite. Samt få tips på någon som kan ersätta mitt gamla Logitech.

Det var så att mitt gamla Logitech Ultra-X gjorde sin sista bokstav här i förra veckan. Och jag gick och köpte mig ett Steelseries 6Gv2 med röda brytare. Som man hört så gott om överallt.

Fan, nu efter en vecka vill jag slänga ut det genom fönstret. Känns som jag är tillbaks på 80-90 talet.

Finns fan inget bra med detta.

- Det låter fruktansvärt
- Det är alldeles för mjukt. Jag vill gärna vila fingrarna på tangenterna. Beror säkert på brytare.
- Det är på tok för högt.
- Texten på tangenterna är redan slitna.
- Nu när jag inte har Windows knappen så saknar jag den. Man märkte inte att man använde den förrens nu.
- Märker inte ett skit förbättring i spel.

Fan mitt Ultra-X som hade 10 år på nacken var bättre på samtliga punkter. Det är ju fan att man inte kan köpa de längre.

Så nu har jag bestämt att jag åker in och lämnar tillbaks detta. Och åter försöka hitta en värdig ersättare till mitt Ultra-X.

Tips? Inget jävla spel tangentbord med en miljon knappar. Det räcker med ett standard. Bara det är platt och klarar "Fox jumps over dog" testet.

Att du inte märker skillnad i spel är inte tangentbordets fel. Det är bara du som inte vant dig än, för mig va det så i alla fall. Jag spelar visserligen väldigt apm-krävande spel så det kan ju också va anledning till att jag märker stor skillnad

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem

Sidewinder X4

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Jag var precis som du köpte ett 6v2 som jag slängde ut dock med svarta brytare för ljudet och för tok jobbigt för fingrarna kör sidewinderx4 atm och mycket nöjd

Skickades från m.sweclockers.com