Vilken SSD för nästan endast OS?

Permalänk
Medlem

Vilken SSD för nästan endast OS?

Hej.
Tänkte införskaffa mig en sådan här SSD.
Jag tänkte mig endast lagra operativsystemet (Win7 Ultimate) på den.
Vilken SSD rekommenderar ni?
Få väl kosta högst 400 riksdaler

Har kollat runt på prisjakt men det är så många SSD:er som inte har fått något omdöme, det oroar mig lite.

Visa signatur

CPU: i5 2500K 4.0GHz Grafikkort: ASUS GTX 560 TI TOP 1GB Chassi: Define R3 Moderkort: ASUS P8Z68-V RAM: G.SKILL 8GB RipJawz 1600Mhz Kylare: CM Hyper 212+ Nätagg: OCZ ModXStream 500W Skärm: Samsung SyncMaster S23A350H

Permalänk
Medlem

Menar du verkligen 400kr? Gå in på prisjakt, sätt maxpris till 400kr och tryck 'sök' så får du upp totalt 0st SSDer som du får plats med något nyare än Windows XP på.

*edit*
Skall du verkligen snåla så kanske http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=925025 är något.

Permalänk
Hedersmedlem

Och den där OCZ verkar inte få så goda omdömen på prisjakt. Den är väl också flera "generationer" gammal? Nästa 60 GB SSD, Corsair Nova 2 verkar inte vara omtyckt heller i omdömena.

Jag tror Nelek1 är på väg att göra sig en björntjänst om man ska köpa någon sådan här billig. Faktum är att SSD ännu kostar lite premium extra att köpa in.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG