Köpa denna externa 2Tb på cdon eller välja annan?

Permalänk
Medlem

Köpa denna externa 2Tb på cdon eller välja annan?

Hejsan.

Jag funderar på att köpa denna: http://cdon.se/hemelektronik/2tb_seagate%C2%AE_expansion_external_drive._usb2.0-13148006 749Kr med xY59assu Rabattkod.

I dagens riktigt dåliga prisläge för hårddiskar så är denna "billig".
Men är den bra tro?
Den har fått en del negativa omdömen, så jag är försiktig med köp. Vad säger ni?

Finns det någon annan extern eller intern på 2Tb ni kan rec för ca samma summa?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk

Jag skulle nog säja att den är värt priset
Nästan värt att köpa och skruva bort hårddisken för intern användning ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Den Seagate-lådan är bedrövligt dålig, disken i sig är det inget fel på, men lådan - eller elektroniken i lådan är katastrofdålig. Jag har haft 2 st som redan efter 1 vecka började bete sig konstigt. En kompis har även han varit tvungen att byta 2 såna av samma skäl.

Lägg på en hundring och köp Western Digitals 2Tb istället - mitt tips

Visa signatur

Det är inte lätt när det är svårt

Permalänk
Medlem

Köp den externa och bryt upp och montera in disken i datorn?
Om inte det finns en billigare 2TB extern elr intern att skaffa. Men priserna på hårdiskar är riktigt dyra nu, så den är nog värd sitt pris.

Permalänk
Skrivet av Bart:

Den Seagate-lådan är bedrövligt dålig, disken i sig är det inget fel på, men lådan - eller elektroniken i lådan är katastrofdålig. Jag har haft 2 st som redan efter 1 vecka började bete sig konstigt. En kompis har även han varit tvungen att byta 2 såna av samma skäl.

Lägg på en hundring och köp Western Digitals 2Tb istället - mitt tips

Jag har också köpt en sån men min fungerar som den ska och haft den i ca 1 månad.
Tror du har fått ett måndags exemplar men skulle min börja jävlas så plockar jag ut disken och stoppar den i datorn istället.

Visa signatur

Spelburken: https://valid.x86.fr/q4jhbt

Livet är inte de dagar som har gått utan de dagar man minns.