Permalänk
Medlem

Headset för iMac

Hej,

jag och min sambo har våra datorer i samma rum och har ibland uppkopplade Skypesamtal på olika håll. Jag har ett headset med mic (Plantronics Gamecom 777 tror jag det heter) är skitnöjd med detta.

Problemet är att i iMac verkar det inte finnas någon mic-in kontakt utan enda micen är den inbyggda. Någon som känner till ett headset med USB-ljudkort som fungerar bra till iMac? ljudkvalitén är inte väsentlig eftersom hon inte ens märkte att hon råkat ställa in att bara väster lur skulle ha ljud. Så funktion före kvalité. Gärna billigt.

Någon idé?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leierman:

ljudkvalitén är inte väsentlig eftersom hon inte ens märkte att hon råkat ställa in att bara väster lur skulle ha ljud.

Hahaha förlåt men det lät så roligt.

Så om jag har förstått det rätt så har ni 2st datorer, varav den ena är en iMac? Vad är de för fel på den inbygda? Är det att din sambos samtalspartner hör dig då också eller?

Jag vet ej, men jag antar att man kan använda de flesta USB-headset till iMac? Iallafall de som inte behöver drivrutiner hade jag gissat på.

Permalänk
Medlem

Jag sitter själv på Razer Megalodon när jag sitter vid min MBP, fungerar ypperligt, sen har du även Logitech G35, vilket komplett har 33% rabatt på för tillfället, har dock inte testat den, men jag har bara hört bra saker om den.

Båda headseten är dock utvecklade för spel, så vet ej om ni tycker att designen kommer va något problem?

Permalänk
Skrivet av Ceti:

Jag sitter själv på Razer Megalodon när jag sitter vid min MBP, fungerar ypperligt, sen har du även Logitech G35, vilket komplett har 33% rabatt på för tillfället, har dock inte testat den, men jag har bara hört bra saker om den.

Båda headseten är dock utvecklade för spel, så vet ej om ni tycker att designen kommer va något problem?

Det är dock gaming headset, skulle väl rekommendera någon noname till sennheisers billigaste. Upp till 350 kronor SKA vara nog för skyplurar

EDIT: Webhallen har idag julpris på ACE lurar

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fritjof92:

Det är dock gaming headset, skulle väl rekommendera någon noname till sennheisers billigaste. Upp till 350 kronor SKA vara nog för skyplurar

EDIT: Webhallen har idag julpris på ACE lurar

Sennheiser har väl enbart headset med 3.5 mm anslutning? Då fungerar inte micen till Mac då det är en line in-ingång, om man inte köper en aktiv converter, jag testade själv med detta, men hittade ingen som fungerade tillräckligt bra för min smak..

EDIT: ACE-hörlurarna bör dock fungera utmärkt om man vill ha ett par i den billigare prisklassen.

Permalänk
Skrivet av Ceti:

Sennheiser har väl enbart headset med 3.5 mm anslutning? Då fungerar inte micen till Mac då det är en line in-ingång, om man inte köper en aktiv converter, jag testade själv med detta, men hittade ingen som fungerade tillräckligt bra för min smak..

EDIT: ACE-hörlurarna bör dock fungera utmärkt om man vill ha ett par i den billigare prisklassen.

http://www.webhallen.com/hardvara/143250-sennheiser_pc8_usb_pc-headset

Klart det finns USB, dock inte alls lika många som 3.5

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7