Rekommenderad strömförsörjning 580

Permalänk
Medlem

Rekommenderad strömförsörjning 580

Hej

När det står i ett grafikkorts specifikationer att rekommenderad strömförsörjning är 600w, menas det med att det rekommenderas att ha ett 600w nätaggregat för hela datorn? Jag funderar på att köpa ett gtx 580 1,5gb och då är rekommenderad strömförsörjning 600w. Jag har ett corsair nätagg på 750w, räcker det för ett 580, i7 930 med kraftig kylning och 2 hårddiskar?

Permalänk
Medlem

Det räcker för ett gtx 580 utan problem.
2 st 580 kommer den ha problem med rek 850w o högre.

Det kan funka med 2 st 580 men inget man vill köra i längden.

Permalänk
Skrivet av qwinoa:

Hej

När det står i ett grafikkorts specifikationer att rekommenderad strömförsörjning är 600w, menas det med att det rekommenderas att ha ett 600w nätaggregat för hela datorn? Jag funderar på att köpa ett gtx 580 1,5gb och då är rekommenderad strömförsörjning 600w. Jag har ett corsair nätagg på 750w, räcker det för ett 580, i7 930 med kraftig kylning och 2 hårddiskar?

Ja du klarar dig lätt på 750W, räcker med ca 500W om man kör oklockat. Har själv ett Corsair på 650W och det är inga problem, klockat både processorn och grafikkortet rätt mycket.

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Inaktiv

Räcker gott, du skulle nog kunna köra SLI (tveksamt) Vet iaf att man kan köra SLI med 850w och lätt klockad i7 920

Permalänk
Medlem

ok, tack för alla svar!

Permalänk
Medlem

Snor denna tråden även om det är sent senare.

Kom över ett Gtx580 för en billig penning idag rätt ordentlig uppgradering mot mitt GT 400 någonting antar jag.

Men jag blev osäker nu när jag köpte det och kom på att mitt nätaggregat säkerligen inte klarar det. Vad är standard oftast på vanliga desktops man köper i affär?

När jag kollar hemsidan på det företaget jag köpte den i affär av så hittar jag inte datorn jag köpte med hittar en liknande. Tysk sida.

Står Power Supply - 450, på den liknande datorn. Kan det räcka om man inte har en massa extra tjofs i datorn och inte kör överklockat?

Om så är fallet lär man ju behöva dunka till med ett nytt.

Hur ser det ut med standarder? passar de flesta nätagg i de flesta lådor?