Sony, Universal och Fox tagna för piratnedladdning

Permalänk
Medlem

Sony, Universal och Fox tagna för piratnedladdning

Tycker detta är rätt upprörande med tanke på all skit dem fått igenom (ipred) för att stoppa piratkopiering.

http://www.tomsguide.com/us/BitTorrent-Sony-Pictures-TorrentF...

Ska bli kul att se hur de försöker slingra sig ur detta!

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Pollux89:

Ska bli kul att se hur de försöker slingra sig ur detta!

Om det visar sig vara den högsta ledningen som är skyldig kanske det ser lite illa ut, men annars är det väl ingen större nyhet att folk piratkopierar om det är lätt och riskfritt? Att minimera sådant är väl främst i bolagens intresse och inte nödvändigtvis i samtliga anställdas?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Om det visar sig vara den högsta ledningen som är skyldig kanske det ser lite illa ut, men annars är det väl ingen större nyhet att folk piratkopierar om det är lätt och riskfritt? Att minimera sådant är väl främst i bolagens intresse och inte nödvändigtvis i samtliga anställdas?

Sant, men tycker fortfarande att de bör lägga mer tid på sin egen verksamhet isf.

Ser ju inte direkt bra ut, lite dubbelmoral.

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Permalänk
Medlem

Sen ska man inte glömma (för oss få som sett det än ) http://torrentfreak.com/french-presidents-residence-busted-fo... självaste urfadern för threestrike lagen Sarkozy!
Som nu enligt sin egenhändigt framtagna lag borde få sitt internet bort kopplat i 3år.
Men inte fan kommer han få det utan han kommer ju skylla på en arbetare som nu har fått sparken och sen är allt kanon igen.

Sen var det ju barnen till högste bossen på RIAA heller om det var MPAA (kommer inte ihåg) som hade laddat ner musik,filmer och hade fått brev (inte barnen utan föräldern dvs bossen för riaa,mpaa då denna stod på nätet) om att betala heller gå till domstol.
Vilket var ca 2 år sedan om jag minns rätt men inte fan betalade han nåt utan han gick ut i media om att han hade "pratat" med ungarna om att det var fel att fildela och nu skulle dom ALDRIG göra det igen och allt var skitbra.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Vad är det med er pirater och era fåfänga försök till att försöka göra ned motståndaren istället för att tala om hur illa copyright fungerar?
Även: Vilseledande titel är vilseledande. Hade förväntat mig ett scoop, fick det gamla vanliga, rykten och spekulationer.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Vad är det med er pirater och era fåfänga försök till att försöka göra ned motståndaren istället för att tala om hur illa copyright fungerar?
Även: Vilseledande titel är vilseledande. Hade förväntat mig ett scoop, fick det gamla vanliga, rykten och spekulationer.

"Er pirater" alltid härligt med påhopp som du inte har någon som helst grund för. Eller kan du citera mitt inlägg och markera med fet text de ord som beskriver mig som pirat.

Angående titeln tog jag den från hemsidan där jag hittade nyheten. Hur du ska tolka rubriker är ju svårt att veta.

Är inte direkt en aftonbladet rubrik typ - Xavi kan gå till Milan. Sen läser du texten och så står det - Xavi kunde gått till Milan ist för barca när han var 18år...

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Permalänk
Medlem

Men vad har du laddat ner då?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Vad är det med er pirater och era fåfänga försök till att försöka göra ned motståndaren istället för att tala om hur illa copyright fungerar?
Även: Vilseledande titel är vilseledande. Hade förväntat mig ett scoop, fick det gamla vanliga, rykten och spekulationer.

Öhh var har du fått det ifrån????????
Du kan ju inte ha läst mycket i tidningar,bloggar sen minst ett år innan FRA stormen började i bloggvärlden vilket var mer än ett år innan idioterna röstade igenom den media började inte förrens dagar innan omröstningen tyvärr.

Och sen varför tycker du att framställa fakta om att bolag,politiker som använder,instiftar lagar bryter mot dom är att göra ner dom??
Om du står för ett internet abonnemang och blir anklagad att fildela justin bieber så är det DU som har ansvaret för vad som händer med din uppkopling även om du har ett trådlöst modem som blivit hackat (vilket tar ca 15min med en halv pissig dator och ett bra wpa2 lösenord).
Sen går det även lika bra om inte enklare att spoffa din ip adress för vem som helst var som helst i världen men det är fortfarande DIN ip så DU är ansvarig för vad tex nån i brasilien gör med DIN ip.

Och det är just denna problematik som vi "pirater" vill att alla andra ska försöka förstå dvs vem som helst kan använda sig av DITT ip när som helst men DU är ansvarig för vad dom gör.
Vilket visas i dessa fall med sarkozy,div RIAA,MPAA bolag nu det kan vara vilken anställd,gäst som helst det kan vara nån som suttit i bil,lgh och använt deras trådlösa, det kan ha varit DU som spoffat deras ip,etc,etc,etc,etc,etc.
Så då till min fråga varför ska då INTE den person,bolag som står för abonnemanget få stå till svars (dvs böter,straff,nedkoppling pga three strike lagen,etc) för detta vilket DU hade fått gjort om juan i brasilien spoffat din ip

Three strike lagen (frankrike) innebär ju att du inte får ha,teckna internetabonnemang på tre år och om du har ett men är bunden till det i x antal månader framåt så är det bara att se glad ut och betala.
Samt att om du tex står för fler internet abonnemang som tex till familj,vänner,ditt enskilda bolag så JA dom förlorar du med då det är just DU som har förlorat rätten att använda internet och ja detta gäller även eventuella mobil ab med så har du en iphone,pad,etc så förlorar du även den möjligheten att surfa,apps som kräver uppkoppling med samt även iptv,iptele då detta är internet med.
Ska man hårddra lagen så är det förbjudet för dig att gå till bibliotek,familj,vänner och surfa med men det är ju alldeles för resurs krävande för polis,etc att ha koll på så det är ju i princip 100% säkert.

Skrivet av lassekongo83:

(Hi. We have no records on you.)
Absolut inget

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av grizzly666:

vem som helst kan använda sig av DITT ip när som helst

Nja, i system som kräver att kommunikation går åt båda håll är det svårt att dölja (eller förfalska) sitt ip-nummer då motparten i så fall helt enkelt inte kan svara (eller snarare försöker svara till fel dator). Det är lättare i det enkelriktade fallet, till exempel vid dos-attacker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pollux89:

"Er pirater" alltid härligt med påhopp som du inte har någon som helst grund för. Eller kan du citera mitt inlägg och markera med fet text de ord som beskriver mig som pirat.

Angående titeln tog jag den från hemsidan där jag hittade nyheten. Hur du ska tolka rubriker är ju svårt att veta.

Är inte direkt en aftonbladet rubrik typ - Xavi kan gå till Milan. Sen läser du texten och så står det - Xavi kunde gått till Milan ist för barca när han var 18år...

Påhopp? Din tolkning till att det var ett påhopp tar jag som en förolämpning.
Det är dessutom en aftonbladetrubrik, då det varken stämmer eller är ett speciellt snyggt tilltag eller ens en nyhet. Jag hade förväntat mig precis vad titeln talade om, att de stora drakarna laddade ned varandras filmer och musik for whatever reason. Vad man istället fick var "någon har förmodligen piratat från dessa IP-adresser". Hurr, jag kan lika gärna gå till TF för samma nyheter.
Titlar går på det hela att ändra. Låt mig föreslå "Genom en sida på the Internets så går det att se att någon har piratat till IP-adresser tillhörande underhållningsindustrin".

Skrivet av grizzly666:

Och sen varför tycker du att framställa fakta om att bolag,politiker som använder,instiftar lagar bryter mot dom är att göra ner dom??
Och det är just denna problematik som vi "pirater" vill att alla andra ska försöka förstå dvs vem som helst kan använda sig av DITT ip när som helst men DU är ansvarig för vad dom gör.

Three strike lagen (frankrike).
Ska man hårddra lagen så är det förbjudet för dig att gå till bibliotek,familj,vänner och surfa.

Om vi pirater vill att alla andra ska förstå det falska i kråksången så måste vi ta oss i kragen och inse att man inte lär människor genom att peka på andras misstag. Denna så kallade nyhet går att vifta bort med ett "det var ett insiderjob, någon slarvig anställd, de kartlägger trafiken, de spionerar, de har fått lov" osv osv. Istället ska vi koncentrera oss på hur det fungerar för gemene man, och varför det inte fungerar.
Ok, om man strikt pekar på det svåra i att knyta piratverksamhet till personer och den svåra och orättvisa juridiska biten därefter, samt hur det negativt påverkar gemene man samt även företag och t.o.m. myndigheter.
Men med tanke på trådens inledande inriktning så låter det mer som att det är några pirater som behöver gnälla av sig lite.
Låt oss koncentrera oss på att lyfta fram lösningarna (mindre strikt copyright, kortare skyddstider, teknikneutrala lagar, fri nedladdning), istället för att peka finger och bete oss som åttaåringar.

Ska man hårddra lagar så missar man helt poängen med lagar. Ingen domstol tolkar lagar så snävt att man inte kan surfa på bibliotek eller hemma hos vänner. Släpp halmen, börja skjuta på riktiga mål.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.