Skyrim skeppat 10 miljoner ex

Permalänk
Medlem

Skyrim skeppat 10 miljoner ex

Zenimax säger att Skyrim skeppat 10 miljoner exemplar till PS3/360/PC. Detta strax över en månad efter release.
http://www.gamebanshee.com/news/106091-10-million-copies-of-t...

Dessutom

Citat:

Skyrim is the fastest selling title in Steam's history

Skyrim säljer bra verkar det som.

Permalänk
Medlem

då kanske dom har råd att prioritera buggar lite högre till nästa spel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av carll:

då kanske dom har råd att prioritera buggar lite högre till nästa spel?

var exakt samma sak med oblivion, tror inte det blir någon skillnad till nästa

Permalänk
Avstängd
Skrivet av carll:

då kanske dom har råd att prioritera buggar lite högre till nästa spel?

Det är bethesda(betatesta), de prioriterar inte buggar.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem

Och ändå så ska de klaga på att det är sååååååå jobbigt att göra spel till pc och det bara piratkopieras så det är inte värt.

Skyrim är mega buggigt och har STORA problem, men det är ett bra spel, och då säljer det.

spelföretag är jävla klagapor

Visa signatur

Dator || H440 Black Edition || Asus ROG MaximusVII || i7 4790K @ 4.5GHz, Noctua NH-D15 Kylare || MSI GTX 980ti Gaming 6GB || 16GB G-Skill 1866 1.5v || Corsair RM 850W || Samsung EVO 256GB, Crucial M4 256GB ||

Permalänk
Medlem

Grattis till det, Bethesda, får man väl säga. Det är ett mycket bra spel trots sina uppenbara buggar och konsolsjukdomar.

Och kom gärna ihåg hur mycket ni(Bethesda alltså) klagade över att PC spel inte sålde pga piratkopiering.
Kanske skulle varit värt att ge lite mer kärlek åt PC versionen ändå så hade ni kanske sålt ännu bättre ?

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Inte haft ett enda problem med skyrim. En gång har jag fått dc till skrivbord-buggen, men det är det enda jag upplevt. Inga felaktiga texturer, inga buggiga quests, nada.

Är förståeligt att skyrim säljer så bra, var så sjukt upphypat. Första ES-spelet jag lirar och är grymt imponerad.

Permalänk
Skrivet av Saven:

var exakt samma sak med oblivion, tror inte det blir någon skillnad till nästa

och Morrowind, först nu börjar det fungera hyfsat

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Hedersmedlem

Förhoppningsvis har de håvat in så mycket pengar att de fortsätter fixa resterande buggar och möjligen släpper ny content i framtiden. Oblivion fick väl totalt tre stycken expansioner innan Skyrim släpptes?

Ett Skyrim med fixade buggar, fixade prestandaproblem och en hyfsad rigg kan man ha roligt i många timmar med!

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kr^PacMan:

Förhoppningsvis har de håvat in så mycket pengar att de fortsätter fixa resterande buggar och möjligen släpper ny content i framtiden. Oblivion fick väl totalt tre stycken expansioner innan Skyrim släpptes?

Ett Skyrim med fixade buggar, fixade prestandaproblem och en hyfsad rigg kan man ha roligt i många timmar med!

Oblivion fick till min kännedom enbart en expansion.

Dock fick Fallout 3 massvis med mindre "expansioner" i form av DLC-paket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Oblivion fick till min kännedom enbart en expansion.

Stämmer bra det - och nio DLC:s, dock bara en med quest värd namnet (KotN).

Permalänk

enda buggen jag stött på är när texturer försvinner(blir bara blått) men det fixades av 4gb modden

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem
Skrivet av carll:

då kanske dom har råd att prioritera buggar lite högre till nästa spel?

Beteshästarna (bethesda) lyckades ju aldrig fixa buggarna (dom fixade väl några buggar men inte alla) i Morrowind, Oblivion, Fallout 3, fick aldrig spelen att funka 100% på olika datorer.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Ni som klagar på buggar verkar inte ha någon som helst koll på skillnaden mellan spel som Skyrim, Oblivion, Fallout 3, och Skyrim och spel som MW3, BF3 eller till och med Dragon Age. I ett spel som tillåter dig att göra precis vad som helst så är det OMÖJLIGT att få det buggfritt. De kan inte testa alla kombinationer av föremål på alla olika platser i spelet, på alla olika system.

I ett linjärt spel som MW3 däremot, är det hur enkelt som helst. Spelaren kan inte göra några egna val alls (förutom att välja vapen), utan följer bara den snitslade banan. AI:n behöver bara kunna hantera en ytterst kort liten bana, så det är simpelt att få fiender att reagera någorlunda smart. I en helt öppen värld är det betydligt svårare. Lägg till detta möjligheten att modifiera ALLT och kombinera hur många mods som helst, och ni förstår själva vilka möjligheter till buggar det ger.

Jag skulle vilja säga att Skyrim - till PC - har varit väldigt buggfritt, i alla fall för mig. Jag har inte stött på någon enda bugg som gjort att jag inte kunnat fortsätta spela.

Visa signatur

[AMD FX8350 BE @ 4GHz] - [Arctic Cooling Freezer 13] - [2 x 4096 MB 1600MHz Corsair] - [GA-970A-DSP3] - [Sapphire R9 390 Nitro 8GB] - [EVGA Supernova G2 750W] - [2TB Seagate Desktop + 3TB Toshiba + 2TB Samsung G3 Station + 480GB Toshiba SSD] - [BenQ MK 2442 23.6"] - [QPAD OM-75]

Permalänk
Avstängd

Om spelet nu säljer så jäkla bra som de gör, och de skeppas ofantliga mängder skivor ut i världen så tycker jag de är jäkligt konstigt med en sak. Dom har glömt bort Gotland totalt! Vid lanseringen så fanns de inget exemplar av Skyrim på hyllorna i våra butiker. Och än så länge är de bara XBOX och PS3 som går att att köpa i våra butiker. PC versionen lyser med sin totala frånvaro på ön, och dom som vill köra på PC får gott och väl beställa över nätet.
för mig är de inget proplem, men de är icke desto mindre jäkligt dåligt. Så som jag ser de så måste Skyrim till PC vara en bristvara i vårt kalla land!

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IshethZenunim:

Ni som klagar på buggar verkar inte ha någon som helst koll på skillnaden mellan spel som Skyrim, Oblivion, Fallout 3, och Skyrim och spel som MW3, BF3 eller till och med Dragon Age. I ett spel som tillåter dig att göra precis vad som helst så är det OMÖJLIGT att få det buggfritt. De kan inte testa alla kombinationer av föremål på alla olika platser i spelet, på alla olika system.

I ett linjärt spel som MW3 däremot, är det hur enkelt som helst. Spelaren kan inte göra några egna val alls (förutom att välja vapen), utan följer bara den snitslade banan. AI:n behöver bara kunna hantera en ytterst kort liten bana, så det är simpelt att få fiender att reagera någorlunda smart. I en helt öppen värld är det betydligt svårare. Lägg till detta möjligheten att modifiera ALLT och kombinera hur många mods som helst, och ni förstår själva vilka möjligheter till buggar det ger.

Jag skulle vilja säga att Skyrim - till PC - har varit väldigt buggfritt, i alla fall för mig. Jag har inte stött på någon enda bugg som gjort att jag inte kunnat fortsätta spela.

Jag har tre "collect bounty from Skald" i Dawnstar som jag inte har lyckas fixa, snacka om buggar.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Jag har tre "collect bounty from Skald" i Dawnstar som jag inte har lyckas fixa, snacka om buggar.

Det är väl just så de befintliga buggarna oftast brukar vara i Skyrim, dvs något som bara drabbar vissa snarare än något som är fel överlag. Jag har inte haft några quest-releaterade buggar över huvud taget och minimalt i övrigt också.

Permalänk
Medlem

Det värsta är dock att det är så sjukt lätt pga dessa bugar.

Är du jagad av en drake kan du ställa dig bakom en sten så kan han inte röra dig :/

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Det är väl just så de befintliga buggarna oftast brukar vara i Skyrim, dvs något som bara drabbar vissa snarare än något som är fel överlag. Jag har inte haft några quest-releaterade buggar över huvud taget och minimalt i övrigt också.

Spelet "hängde" sig precis, ctrl + alt + del, det här spelet borde inte ha släppts så här tidigt, ett halvår till eller ett år till innan release.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Spelet "hängde" sig precis, ctrl + alt + del, det här spelet borde inte ha släppts så här tidigt, ett halvår till eller ett år till innan release.

Som sagt, vissa har problem med sina uppsättningar hårdvara medan andra får det att fungera i det närmaste felfritt (speciellt när man jämför hur mycket enklare det är att göra spel som BF3).

Alla borde väl redan veta om att spel som Skyrim alltid kommer med sin beskärda del buggar då de är så stora så är man orolig för det är det bara att vänta ett halvår till ett år innan man spelar. Man får skylla sig själv om man är en slav under sitt ha-begär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Spelet "hängde" sig precis, ctrl + alt + del, det här spelet borde inte ha släppts så här tidigt, ett halvår till eller ett år till innan release.

Jag har spelat 200+ timmar med otaliga mods utan en enda krasch. Bara för att något händer just dig så betyder det inte att alla andra har samma problem.

Visa signatur

[AMD FX8350 BE @ 4GHz] - [Arctic Cooling Freezer 13] - [2 x 4096 MB 1600MHz Corsair] - [GA-970A-DSP3] - [Sapphire R9 390 Nitro 8GB] - [EVGA Supernova G2 750W] - [2TB Seagate Desktop + 3TB Toshiba + 2TB Samsung G3 Station + 480GB Toshiba SSD] - [BenQ MK 2442 23.6"] - [QPAD OM-75]

Permalänk
Skrivet av Evil Peter:

Som sagt, vissa har problem med sina uppsättningar hårdvara medan andra får det att fungera i det närmaste felfritt (speciellt när man jämför hur mycket enklare det är att göra spel som BF3).

Alla borde väl redan veta om att spel som Skyrim alltid kommer med sin beskärda del buggar då de är så stora så är man orolig för det är det bara att vänta ett halvår till ett år innan man spelar. Man får skylla sig själv om man är en slav under sitt ha-begär.

Vart har du fått tag på information om att det är så grymt enkelt att göra Battlefield 3 jämfört med Skyrim? Eller är det din egna teori baserat på lösa rykten?

Det är bara att erkänna att Bethesda inte verkar ha lika bra utvecklare som andra bolag och det gör att de spel de släpper blir så groteskt buggiga. Sen att de stressar ut spelen och släpper dem i förtid gör inte saken bättre.

Gör om gör rätt, som min programmeringslärare alltid sa. Lär av era misstag Bethesda och sluta stressa ut spelen när de inte är klara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IshethZenunim:

Jag har spelat 200+ timmar med otaliga mods utan en enda krasch. Bara för att något händer just dig så betyder det inte att alla andra har samma problem.

Du borde gå på in betshesdas sida för Skyrim å läsa lite om problemen som folk har med Skyrim, det är inte bara jag som har problem att tex spelet hänger sig osv.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RottingRhubarbs:

Vart har du fått tag på information om att det är så grymt enkelt att göra Battlefield 3 jämfört med Skyrim? Eller är det din egna teori baserat på lösa rykten?

Det är bara att erkänna att Bethesda inte verkar ha lika bra utvecklare som andra bolag och det gör att de spel de släpper blir så groteskt buggiga. Sen att de stressar ut spelen och släpper dem i förtid gör inte saken bättre.

Gör om gör rätt, som min programmeringslärare alltid sa. Lär av era misstag Bethesda och sluta stressa ut spelen när de inte är klara.

Håller med.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RottingRhubarbs:

Vart har du fått tag på information om att det är så grymt enkelt att göra Battlefield 3 jämfört med Skyrim? Eller är det din egna teori baserat på lösa rykten?

Det är bara att erkänna att Bethesda inte verkar ha lika bra utvecklare som andra bolag och det gör att de spel de släpper blir så groteskt buggiga. Sen att de stressar ut spelen och släpper dem i förtid gör inte saken bättre.

Gör om gör rätt, som min programmeringslärare alltid sa. Lär av era misstag Bethesda och sluta stressa ut spelen när de inte är klara.

1. BF3 utspelas på (relativt) små kartor. Skyrim utspelar sig på en enorm karta. Att programmera en AI som fungerar bra på en högst begränsad karta är "enkelt". Att programmera en AI som funkar precis lika bra på tundran som på en smal bergsstig som i en underjordisk krypta som i en skog är betydligt svårare. Att programmera en AI som dessutom funkar på alla dessa ställen i närstrid, med magi och med distansvapen är ÄNNU svårare.

2. I BF3 så är det enda valet spelaren kan göra att välja vapen. I Skyrim kan du göra precis vad du vill. Hur hittar man en bugg som bara dyker upp om man har ett enhandssvärd med Fortify Restoration i ena handen och en Dwarven Armor med Fortify health på sig, samtidigt som man använder Whirlwind Sprint? Du har i Skyrim MÅNGA MILJARDER möjliga kombinationer av föremål och spells som är omöjliga att testa med varandra.

Om du själv inte förstår skillnaden mellan att göra ett spel som utspelas på en begränsad yta, som går ut på en enda sak, med ett fåtal NPCs (eller inga alls om man spelar multiplayer) och ett spel som utspelas på en gigantisk karta där man kan göra vad som helst, med hundratals NPCs och tusentals varelser som alla skall samspela med varandra, ja, då gjorde din programmeringslärare ett riktgit uruselt jobb.

Visa signatur

[AMD FX8350 BE @ 4GHz] - [Arctic Cooling Freezer 13] - [2 x 4096 MB 1600MHz Corsair] - [GA-970A-DSP3] - [Sapphire R9 390 Nitro 8GB] - [EVGA Supernova G2 750W] - [2TB Seagate Desktop + 3TB Toshiba + 2TB Samsung G3 Station + 480GB Toshiba SSD] - [BenQ MK 2442 23.6"] - [QPAD OM-75]

Permalänk
Skrivet av IshethZenunim:

1. BF3 utspelas på (relativt) små kartor. Skyrim utspelar sig på en enorm karta. Att programmera en AI som fungerar bra på en högst begränsad karta är "enkelt". Att programmera en AI som funkar precis lika bra på tundran som på en smal bergsstig som i en underjordisk krypta som i en skog är betydligt svårare. Att programmera en AI som dessutom funkar på alla dessa ställen i närstrid, med magi och med distansvapen är ÄNNU svårare.

2. I BF3 så är det enda valet spelaren kan göra att välja vapen. I Skyrim kan du göra precis vad du vill. Hur hittar man en bugg som bara dyker upp om man har ett enhandssvärd med Fortify Restoration i ena handen och en Dwarven Armor med Fortify health på sig, samtidigt som man använder Whirlwind Sprint? Du har i Skyrim MÅNGA MILJARDER möjliga kombinationer av föremål och spells som är omöjliga att testa med varandra.

Om du själv inte förstår skillnaden mellan att göra ett spel som utspelas på en begränsad yta, som går ut på en enda sak, med ett fåtal NPCs (eller inga alls om man spelar multiplayer) och ett spel som utspelas på en gigantisk karta där man kan göra vad som helst, med hundratals NPCs och tusentals varelser som alla skall samspela med varandra, ja, då gjorde din programmeringslärare ett riktgit uruselt jobb.

Det jag syftar på nu är de grövre buggarna som gör spelet instabilt på systemet. T.ex. grafikbuggarna i Rage, de olika krasherna i Skyrim eller några av deras andra spel som beror på den mängd olika hårdvarukombinationer en spelare kan ha i sin dator, och så vidare.

Ska du jämföra två spel så måste du använda dig av gemensamma nämnare för att kunna få fram ett resultat som beskriver vilket spel som är det enklaste att utveckla. Allt som allt så är säkert Skyrim ett grymt tyngre jobb än Battlefield 3. Men då har Skyrim fler komponenter med fler variationer och kombinationer.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har svårt att se att skyrim skulle sticka ut på något sätt gällande bugmängd för att vara ett sandlådespel. Finns det några andra stora 3D-sandlådespel som knappt haft buggar vid release?
Jag har haft 3-4 st crash to desktop, några questitems jag inte kan lägga av trots att uppdraget är avklarat, någon NPC som springer under marken men det känns inte som att jag stöter på buggar stup i kvarten direkt. Högst förväntad bugmängd från denna typ av spel.
Det jag stör mig mer på är ett något fattigt menysystem och en medhjälpare som lyckas stå i vägen för mig inte allt för sällan. Men detta är knappast några direkta bugar.
Aja, detta är ju vad jag upplevt själv. Finns säkerligen de som har mer problem, och en del har mindre.

Tillbaka till ämnet. Vi får väl hoppas att dessa försäljningssiffror motiverar spelstudios att fortsätta utveckla till PCn också ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Det skulle vara kul se hur mycket det är sålt på de olika plattformarna. Verkar som PC-versionen sålt relativt bra med tanke på Steam-rekordet.

Permalänk
Hedersmedlem

Ja verkligen!

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Avstängd

Är jag enda som inte tycker att Skyrim är buggigt? jag har iaf varit med om värre xD

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...