Permalänk
Medlem

webshop?

Hur många här hade uppskattat en ny web shop?
Där försäljningen då skulle vara bla vattenkylning och moddning m.m
Men som omväxling att frakten alltid skulle vara gratis på allting?

Visa signatur

gott o blandat

Permalänk
Medlem

Det finns inget som är gratis. fraktkostnaden får tas ut någon annanstans... Oftast i högre priser, sämre service eller längre utdelning till aktieägare...

Dessutom tror jag marknaden är rätt mättad...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

Det finns inget som är gratis. fraktkostnaden får tas ut någon annanstans... Oftast i högre priser, sämre service eller längre utdelning till aktieägare...

Dessutom tror jag marknaden är rätt mättad...

Skickades från m.sweclockers.com

varför skulle det va sämre service?
aktieägare som egenföretagare ?

Man kan ju bjuda på frakten men blir ju klart mindre inkomster. dock gillar väl kunder det säkert:P

Visa signatur

gott o blandat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rottbo:

varför skulle det va sämre service?
aktieägare som egenföretagare ?

Man kan ju bjuda på frakten men blir ju klart mindre inkomster. dock gillar väl kunder det säkert:P

Om du inte förstår kopplingen mellan minskade kostnader och sämre service så tror jag inte att du är så lämpad att driva företag....

Och har du tänkt att driva det som enskild firma bör du nog tänka om... att starta AB är lika enkelt som enskild firma men du behöver 50kkr i aktiekapital.. om du är den enda aktieägaren så innebär lägre utdelning till aktieägare att din lön blir lägre....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

Om du inte förstår kopplingen mellan minskade kostnader och sämre service så tror jag inte att du är så lämpad att driva företag....

Och har du tänkt att driva det som enskild firma bör du nog tänka om... att starta AB är lika enkelt som enskild firma men du behöver 50kkr i aktiekapital.. om du är den enda aktieägaren så innebär lägre utdelning till aktieägare att din lön blir lägre....

Skickades från m.sweclockers.com

Egenföretagare kallas en person som driver enskild firma eller handelsbolag, och därmed är personligen ekonomiskt ansvarig för företagets skulder, till skillnad från företagare som bedriver aktiebolag, där bolagets ekonomi är separerad från individens.

Permalänk
Medlem

Vad kan du erbjuda som konkurrenterna inte har idag?
ett bättre pris? har du räkna på detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattoys:

Egenföretagare kallas en person som driver enskild firma eller handelsbolag, och därmed är personligen ekonomiskt ansvarig för företagets skulder, till skillnad från företagare som bedriver aktiebolag, där bolagets ekonomi är separerad från individens.

Och med det vill du säga? Han skrev egenföretagare, jag skrev enskild firma? äger du (och arbetar i) ett aktiebolag så är utdelningen, dvs avkastningen på aktierna, din lön...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

Och med det vill du säga? Han skrev egenföretagare, jag skrev enskild firma? äger du (och arbetar i) ett aktiebolag så är utdelningen, dvs avkastningen på aktierna, din lön...

Skickades från m.sweclockers.com

jag ville inte rätta, jag ville bara förtydligare skillnaden mellan egenföretagare och AB för TS.

Permalänk
Medlem

Fler försäljare innebär mer konkurrens och ett större utbud, vilket för mig som kund bör leda till bättre priser, utbud och service.

Hur du ska göra för att konkurrera kan jag inte ge svar på, men jag tror knappast att någon marknad är mättad när det kommer till rätt personer med unika idéer.

Fri frakt kanske inte är tillräckligt unik idé dock, men nog kan det locka till sig de kunder som inte har bråttom eller förväntar sig mycket support osv. Men det känns dumt att säga att ens affärsidé är att satsa på en sak och skita i något annat, av de viktiga attributen hos ett internetföretag.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Fler försäljare innebär mer konkurrens och ett större utbud, vilket för mig som kund bör leda till bättre priser, utbud och service.

Hur du ska göra för att konkurrera kan jag inte ge svar på, men jag tror knappast att någon marknad är mättad när det kommer till rätt personer med unika idéer.

Fri frakt kanske inte är tillräckligt unik idé dock, men nog kan det locka till sig de kunder som inte har bråttom eller förväntar sig mycket support osv. Men det känns dumt att säga att ens affärsidé är att satsa på en sak och skita i något annat, av de viktiga attributen hos ett internetföretag.

vad man än säljer finns det konkurrans ju så där kan man mer bara hoppas på att folk handlar hos en

Visa signatur

gott o blandat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rottbo:

vad man än säljer finns det konkurrans ju så där kan man mer bara hoppas på att folk handlar hos en

"hoppas" brukar sällan fungera bra när man driver företag ....

jag hoppas att tomten ska komma med en trisslott med 50kkr i månaden i 25 år, men det händer aldrig ...

du måste få folk att tycka att det är värt att handla hos dig, och det är inte enkelt .. speciellt inte när det gäller webshoppar, när närmaste konkurrent inte är i staden bredvid, köpcentrumet bredvid eller kvarteret bort, utan ett klick, 10 sekunder ....

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem

Nu är ju nischen riktad åt personer som är duktiga på att söka fram bästa alternativ mm. Om inte annat så är det mycket rekommendationer kunderna emellan, så det är nog mer än att man bara går in och beställer från vilken randomsida som helst.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.