Permalänk
Medlem

Logitech Illuminated

Någon som har testat detta eller något annat ''laptop tangentbord''
har haft laptop i 3 år nu så när jag köpte k120 som iof bara kostade 99 spänn så vart jag tokigt missnöjd
Har haft en xps m1730 om ni orkar titta på bild på tangentbordet ^^

Permalänk

Ja, w + shift + space funkar inte samtidigt på det tangentbordet, spelar du fps är det således värdelöst.

Visa signatur

[Intel i5 2500K][Corsair 1600 Mhz][EVGA GTX 780][Corsair TX750][WD Black 750GB][Intel 510 SSD 128GB][Lian Li PCV-1020A][ASUS PB278Q]

Permalänk
Medlem

hmm spelar inte fps men det låter ju inte så jävla bra lol
men allt är väl bättre än den jag har just nu. glappiga och jätteäckliga tangenter :(! (logitech k120)

man får vad man betalar för ^^

Permalänk
Medlem

Jag har Logitech Illuminated sedan ett par månader. TL;DR: Bra tangentbord, jag är nöjd, men det finns brister.

Belysningen:
+ Fungerar bra. Ställbar styrka i 3 steg + helt av. Stor och tydlig text med ett snyggt typsnitt. Någorlunda jämn ljusstyrka över hela brädan.
+ Det läcker nästan inget ljus alls mellan tangenterna vilket ger ett snyggt intryck i mörkret. Klart estetiskt plus där.
- F1-F12 har belysta snabbknappsfunktioner istället för F-numren. Jag har ingen användning för snabbgenvägarna, men det kanske andra har.

Tangenterna:
+ Till skillnad från de flesta andra bakbelysta Logitech-tgb har Illuminateds tangenter en skålad yta, precis som tangentbord alltid har varit. Jag föredrar det före det "nya", där tangenterna är som bulor, men det är en smaksak.
+ Tangenterna är tystare än det mesta jag har provat, med undantag för space som ligger på en mer normal ljudnivå.
+ Tangenter man sällan/aldrig använder har flyttats ur vägen. Till exempel har Insert hamnat ute i kanten till förmån för en större delete-knapp.
+ De viktigaste snabbtangenterna (ljudnivå t ex) fungerar utan att man måste installera en massa Logitech-bloat.
- Tangenterna känns väldigt smäckra och jag tror inte att det här är ett barn/djursäkert tgb. Har du tänkt att bruka våld är det här inte ett tgb för dig.
- Shift+space+w är spärrat av logitech, med motiveringen "you need to buy a gaming keyboard for that". Lågt, Logitech!
- Vad jag vet kan man inte ta loss tangenterna utan att ha sönder fästena. Det blir ett problem när man ska städa tangentbordet (och städa vill man, eftersom damm och annat som ramlar ner blir belyst och syns ganska tydligt om man börjar titta ner i tangentbordet).

Handlovsstödet:
+ Precis lagom högt och långt
+ Ytbehandlat/målat så att ytan blir lite strävare. Händerna ligger kvar.

Mitt betyg: Godkänt, men jag skulle nog hellre ha något ur DiNovo-serien.

Visa signatur

- Om du är osäker, skriv dom! :)

Permalänk
Medlem

mycket kärlek till dig som orkade skriva allt det där <3
nä jag tror jag tar och köper illuminated, håller på att smälla av med logitech k120