Permalänk
Medlem

QPAD MK-85 Pro Cherry MX brown

vad tycker ni om QPAD MK-85 Pro Cherry MX brown

Är det för FPS spel ?? eller är det mest att skriva på & annat???

Visa signatur

Intel Core i9 9900K 4,8 GHz | ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING |
ASUS ROG Ryuo 240mm | Corsair AX 860W 80+ Platinum |
Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz Dominator Platinum |
ASUS GeForce RTX 2070 8GB | Fractal Design Define R6 USB-C Vit TG
ASUS 27 ROG Swift PG279Q G-Sync 165Hz |

Permalänk

Bruna switchar är ganska bra att skriva på (blåa är dock bättre enligt många), men även bra att spela på. Är ett mellanting mellan svarta/röda (gamingswitchar) och blåa (skriv-switchar).

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredde860:

vad tycker ni om QPAD MK-85 Pro Cherry MX brown

Är det för FPS spel ?? eller är det mest att skriva på & annat???

Är det inte röda i MK-85? Eller det du pratar om kanske är någon nyare. Men jag har för mig att mx brown ska vara riktigt schyssta för RTS och skrivande

Visa signatur

I could tell you a UDP joke, but you might not get it.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dempa88:

Är det inte röda i MK-85? Eller det du pratar om kanske är någon nyare. Men jag har för mig att mx brown ska vara riktigt schyssta för RTS och skrivande

Man kan beställa ett QPAD MK(50/80/85) tangentbord med vilka switchar som helst direkt från QPAD's hemsida.

Visa signatur

Asus Maximus VI Extreme - i7 4790k - Corsair Dominator Platinum 32GB 1600MHz - EVGA GTX 980Ti Hybrid - Samsung 830 256GB - EVGA Supernova G2 1000W - Corsair Carbide Air 540 - EK Predator 240 - Asus Swift PG279Q - Dell U2711

Permalänk
Medlem

Vill bara poängtera till trådskaparen att det finns inga "gaming-switchar" och "skriv-switchar", det är bara en subjektiv åsikt. Så att om du tycker att blåa switchar är bäst till gaming så är det ju för dig gaming-switchar

Hur som helst, rabblar upp Cherry-switcharna i ordning efter dess nedtryckningsmotstånd:
Black - Helt linjära switchar, dvs samma känsla hela vägen vid nedtryckning.
Clear - Inget klick men taktil feedback, du känner (knappt) en liten "bump" ca halvvägs vid nedtryckning.
Blue - Taktil feedback och klickljud.
Brown - Samma typ som Clear men något lättare att trycka ner.
Red - Som svarta men har lägre motstånd att trycka ner. Samma actuation force som bruna, men bruna har en peak-force på 55g pga taktila feedbacken, något som inte de röda har.

Jag har ett Filco Majestouch 2 Tenkeyless med Bruna switchar. Är sjukt nöjd med det. Var lite orolig att det skulle vara för lätt att trycka ner tangenterna då jag sitter med ett Ultra-X flat just nu, men det visade sig vara helt perfekt för mig. Jag använder det vardagligen i mitt arbete som utvecklare och är riktigt nöjd med det både till programmering och skrift. Har provat att spela med det också hemma, det fungerar bra det med, även om jag föredrar ett low-profile tangentbord att spela på.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk

Jag har funderat på exakt den här kombinationen också, men om man inte gillar den så ligger man ju lite risigt till.
Man kanske kan få skicka tillbaka det men då får man väl betala en dyr frakt? Kostar inte frakten typ 200 kr?

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |