Permalänk

Xbox 360 + PC i samma chassi (idé)

Hej alla sweclockare.

Jag har funderat på att sätta ihop ett xbox 360 och en PC i samma chassi...
Min tanke är att använda ganska bra datordelar t.ex i5k och gtx 570

Dock har jag inte hittat någon som gjort något liknande, det närmaste jag kommit är xbox 360 + ps3. (svårt att använda samma ritningar då en dator behöver andra delar)

Jag gör den här tråden för att jag vill ha idéer och tankar av er ! Ni brukar ju vara väldigt kreativa.
Jag behöver hjälp med det mesta då jag inte tänkt så mycket själv.

Det jag behöver hjälp med är
- kylning
- antal fläktar, fläkt kontroll ?

- chassi (köpt eller egen gjort)
- om egen gjort. design samt vart allt ska sitta.

- ritning
- hur ska allt sitta ? hur ska jag få det bästa luftflödet ?

Jag förstår att det jag frågar om är väldigt mycket men jag vet att det finns många på swec som är kreativa och hjälpsamma !

Mvh Fredrik

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ett fulltower, och lägga xboxets komponenter i den nedre delen, där extra hårddisk-burar brukar sitta?

Visa signatur

FD Define Mini C | ASRock Z97E-ITX | Intel i7 4790k | Asus STRIX GTX 1070Ti OC
Adata 16GB 1600MHz | Samsung 850 Evo 500GB | OCZ 240GB | EVGA G2 650W
Huawei Honor8 | Lenovo Y14ISK

Permalänk
Skrivet av Goldyz:

Tack, har aldrig varit bra på att skissa men det blir nog bra ! Tack för programmet

Permalänk
Medlem

Annars kan du ju köra en kub?

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Skrivet av fille044:

Ett fulltower, och lägga xboxets komponenter i den nedre delen, där extra hårddisk-burar brukar sitta?

bra idé, jag ska öppna upp mitt xbox nu och se hur stort det är. Tack för förslaget !

Permalänk
Skrivet av LTsm:

Annars kan du ju köra en kub?

Kan du förklara lite djupare hur du menar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikForsberg:

Kan du förklara lite djupare hur du menar?

http://www.kustompcs.co.uk/acatalog/1001.jpg

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikForsberg:

bra idé, jag ska öppna upp mitt xbox nu och se hur stort det är. Tack för förslaget !

Strömkabeln till dvd spelaren får du antingen köpa en längre om du hittat en eller förlänga själv men SATA kabeln går med en för pc, samma sak gäller hdd, inga problem att förlänga. Proceduren att löda på en powerknapp är lätt bara löd dit chassits resettknapp om du inte behöver en till PCn men det är lätt, DVD-spelaren går att med lite trixande såga ny front till från en PC spelare. En dremel fixar hålen i chassit för xboxens utgångar, förlängning av usb-portarna på xboxen är med lätt bara använd chassits främre portar och titta pinkonfigen på headersen och sätt dit en usb hane och rätt in i boxen

Har själv byggt in en Xbox 360 i ett pc chassi så fråga om det är något du funderar på Det var dock den första 360an och slim varianterna vet jag inget om, men till kylning tycker jag att du fäster på valfri fläkt i lämplig storlek med clips så skall det ordna sig, du kan antingen klippa av boxens kablar till fläktarna som sitter i lådan och använda eller dra en från nätdelen, jag tycker du skall klippa till en pc-psu som strömförsörjning till xboxen så har du många kablar till fläktar och dylikt och slipper bygga in den externa nätdelen och kladda med kylning till den.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk

jag har själv tänkt göra samma sak lycka till

Visa signatur

CPU: Inte Core I7-2600 MB: Asus P8Z68-V LX Z68
RAM: 2X Corsair classic DDR3 4GB Pc3-12800 HDD: Seagate Barracuda Green 2TB
Optisk enhet: Samsung DVDRW 22X Black SATA Chassi: Fractal Design Define R3 Ttanium
PSU:Corsair Power supply 750W TX GPU:Sapphire HD6950 1GB PCI-E Lite retail

Permalänk
Skrivet av thakid98:

jag har själv tänkt göra samma sak lycka till

Detsamma, jag är inte helt säker på att jag ska göra detta men jag har stora tankar !

Permalänk

den där kuben såg väldigt bra ut

Visa signatur

CPU: Inte Core I7-2600 MB: Asus P8Z68-V LX Z68
RAM: 2X Corsair classic DDR3 4GB Pc3-12800 HDD: Seagate Barracuda Green 2TB
Optisk enhet: Samsung DVDRW 22X Black SATA Chassi: Fractal Design Define R3 Ttanium
PSU:Corsair Power supply 750W TX GPU:Sapphire HD6950 1GB PCI-E Lite retail