freecom mobile driver xxs

Permalänk
Medlem

freecom mobile driver xxs

Tja jag har en freecom mobile driver xxs men det finns ett problem jag kan inte lägga in filer som är större än 4GB så om jag har en film på 7GB 720p så kan jag inte lägga in den vilket är ett stort problem =( så jag undrar om man kan fixa det någon som vet ? tack

Permalänk
Hedersmedlem

Troligen så är det FAT32 på disken, det klarar högst 4GiB stora filer. Enklast är att formatera om den till NTFS (eller något annat filsystem som klarar större filer), tänk dock på att alla enheter (t.ex mediaspelare) inte nödvändigtvis klarar av att läsa NTFS.

Alternativt kan du packa ner filen med något zipprogram och ställa in att den delar upp filen i mindre delar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palmie:

Troligen så är det FAT32 på disken, det klarar högst 4GiB stora filer. Enklast är att formatera om den till NTFS (eller något annat filsystem som klarar större filer), tänk dock på att alla enheter (t.ex mediaspelare) inte nödvändigtvis klarar av att läsa NTFS.

Alternativt kan du packa ner filen med något zipprogram och ställa in att den delar upp filen i mindre delar.

tack för svar men hur formaterar man om den till NTFS ?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av tol9411:

tack för svar men hur formaterar man om den till NTFS ?

Du ska kunna högerklicka på ikonen i den här datorn och välja formatera där. Annars via kommandotolken (winkey + r och skriv sedan cmd i körrutan), sedan skriver du format /? så bör du få alla instruktioner du behöver där. Tänk på att det som finns lagrat på disken kommer att försvinna, så backa upp det innan du börjar.