Permalänk
Medlem

Tips och råd om ny tangentbord?!

Som rubriken lyder, behöver tips och råd om en ny tangentbord. Jobbar mycket med office program, spelar alla möjliga spel.. Jag kommer spela mycket på kvällarna, så den får gärna ha bakgrundsbelysning... Den ska helst vara trådlös, för jag sitter ofta på soffan och använder tvn, som datorskärm..

Vilken tangentteknik är bäst för min lösning? Är det viktigt att ha Makroknappar?

Jag tar gärna en med sladd, om det passar mina behov bättre. Men trådlöst är bekvämast. Men det är upp till er från eran egna erfarenhet vad ni rekommenderar.

Det får gärna vara ett känt märke, som går att lita på. Ska allså inte vara något skräp här.

Permalänk
Medlem

Gå till butik och testa. Alla gillar olika tangentbord.

Permalänk
Medlem

Testa gör jag först, när jag vet vad jag ska testa.. Här eftersöker jag tangetbord tiips

Permalänk
Avstängd

Jag kör på ett steelseries merc stealth. Mycket sköna tangenter.

Vet inte om det motsvarar dina krav, men jag är nöjd..

Visa signatur

RIKTIGT KÄNNER AV KUNSLAPSFLÖDET HÄRINNE......... TAR MIG MED STORM CORE I5. RADEON 6950. VENGEANCE. H 60. ASUS P67. INTEL SSD. RAPTOR'S. HAF X!

Permalänk
Medlem

Mekaniska tangentbord är det som gäller nu för tiden.

Det finns mekaniska tangentbord med olika switchar/brytare istället för det vanligare rubberdome.
Det finns svarta brytare som har linjärt motstånd, dom går raktned medans motståndet ökar.
blåa brytare känner känner du en feedback när du trycker ned tangenten, som en lätt spärr kan man kalla det. När du har kommit förbi den är tangenten nedtrycken och trycket har registreras, samt att du hör ett klickljud. Vet inte riktigt hur jag ska förklara det på ett bra sätt.
Bruna är som blåa fast utan klickljud och mindre feedback.
Och röda är som svarta fast inte lika "tröga"

finns en bra sida där dom förklarar alltding väldigt bra.
http://www.overclock.net/t/491752/mechanical-keyboard-guide

Kolla på Qpad mk-85/mk-50 med röda brytare. Dom har även mk-80 med blåa. Razer blackwidow har blåa brytare och steelseries 6gv2 finns med både svarta och röda.
Bruna är lite mer sällsynta. Du kan fixa det igenom qpads sida då dom har special erbjudande så du kan välja vilkar brytare du vill.
Filco har även väldigt fina tbord.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag