Quest "Forbidden Legend"

Permalänk
Medlem

Quest "Forbidden Legend"

Jag håller på med questen Forbidden Legend och ska då igenom Saarthal. Problemet är att jag har redan kört igenom denna grotta i ett tidigare quest, för College of winterhold. Så nu kommer jag bara en bit in i grottan och sedan är det stop pga ett järngaller är i vägen. Jag har på mig amuletten, men det hjälper inte heller. Något tips på vad eller hur man skall göra? Spelar på PS3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wolfsson:

Jag håller på med questen Forbidden Legend och ska då igenom Saarthal. Problemet är att jag har redan kört igenom denna grotta i ett tidigare quest, för College of winterhold. Så nu kommer jag bara en bit in i grottan och sedan är det stop pga ett järngaller är i vägen. Jag har på mig amuletten, men det hjälper inte heller. Något tips på vad eller hur man skall göra? Spelar på PS3

Då går du nog fel väg, bara. Det är endast första gången man besöker Saarthal man behöver amuletten
& Wiki:n säger f.ö. att man måste ha gjort "Saarthal" innan "Forbidden legends".

Jag gjorde själv "Forbidden" häromdan & det gick bra.
Testa "Clairvoyance"-magic, om du har det ..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hammar:

Då går du nog fel väg, bara. Det är endast första gången man besöker Saarthal man behöver amuletten
& Wiki:n säger f.ö. att man måste ha gjort "Saarthal" innan "Forbidden legends".

Jag gjorde själv "Forbidden" häromdan & det gick bra.
Testa "Clairvoyance"-magic, om du har det ..

Tyvärr går jag inte fel... ( har tom kollat film på youtube för att vara säker ) Vad är det för magi, clairvoyance?

Permalänk
Medlem

clairvoyance är en spell som visar vägen till dit du ska. Det blir alltså upplyst på marken för vilken väg du ska ta. Jag tror den ligger på Alteration.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakkan:

clairvoyance är en spell som visar vägen till dit du ska. Det blir alltså upplyst på marken för vilken väg du ska ta. Jag tror den ligger på Alteration.

Är på illusion om jag inte minns helt tokigt.
Hursomhelst, brukar köra med den ibland, men tycker att den ibland visar rätt tokigt.
Det är viktigt att se till att man har rätt Quest markerat också. Den kan få för sig att visa vägen till något helt annat än man tror.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.