någon som har erfarenhet med CyanogenMod

Permalänk
Medlem

någon som har erfarenhet med CyanogenMod

tänkte fixa CyanogenMod på min lg ox2 och undrar om det finns några större risker för mobilen går sönder totalt.

PS vet att garantin går ut

Visa signatur

_______________________________________________________________________________
Motherbord: Gigabyte P55A-ud3 | CPU: I5-760 @ 3,8 GHz | GPU: Evega gtx670 FTW |
____________________________________________________________
RAM: Corsair Vengeance 8GB | PSU: Corsair TX750W | Chassi: CM HAF 922 |

Permalänk
Medlem

Jag har rootat och flashat min desire hd! TAr man det lungt och följer stegen i guiden man följer ska det gå bra

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem
Skrivet av nfskillen:

Jag har rootat och flashat min desire hd! TAr man det lungt och följer stegen i guiden man följer ska det gå bra

tackar då ska det göras nu då men vilken ska man ha vet att det finns Stable och Nightly Builds

Visa signatur

_______________________________________________________________________________
Motherbord: Gigabyte P55A-ud3 | CPU: I5-760 @ 3,8 GHz | GPU: Evega gtx670 FTW |
____________________________________________________________
RAM: Corsair Vengeance 8GB | PSU: Corsair TX750W | Chassi: CM HAF 922 |

Permalänk

Bytte till CyanoGenMod på min ZTE Blade och är väldigt nöjd, mycket bättre än originalrom. Batteritiden är dessutom väldigt mycket bättre. Visst finns det risk att du pajar mobilen, men följer du en bra guide och gör exakt vad som står så är det inga större problem, gjorde det för första gången på min Blade och det gick fint.

Leta upp någon bra guide på swedroid där du rootar telefonen och m.h.a. clockworkmod installerar cyanogenmod (eller annan custom rom).

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel i5-2500K 3.3ghz 6mb@ 4.0ghz | Corsair 8gb Vengeance 1600MHz | Asus P8P67 PRO | XFX HD6950 2GB | Vertex 3 120GB | Samsung Spinpoint 1TB | Corsair HX 750W |

Permalänk
Medlem

Gör du rätt finns det "nästan" ingen chans att något händer men det finns alltid en liten möjlighet att nåt går snett. Först måste du roota telefonen (det är det som häver garantin). För att kunna lägga in en custom rom. Cyanogen Mod är den största och definitivt en av de bästa romar som finns till Android. Den är överlag väldigt stabil och har väldigt många funktioner.

Jag har köpt Rom Manager så installera Cyanogen Mod gör jag via ett interface i mobilen snabbt och enkelt. Rekomenderas starkt, annars är det lite krångligare men fortfarande relativt lätt att lägga in romar.

Den här tråden visar hur du ska roota din oX2.

Skulle det bli nåt fel återställer du den så här.

Lycka till med rootniningen, du kommer garanterat bli nöjd med resultatet.

Disclaimer: Jag ansvarar inte för innehållet i de trådar jag länkat till eller resultatet av din rootning, allt du gör sker på egen risk och du kan häva garantin genom att följa dessa instruktioner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Razzay:

Gör du rätt finns det "nästan" ingen chans att något händer men det finns alltid en liten möjlighet att nåt går snett. Först måste du roota telefonen (det är det som häver garantin). För att kunna lägga in en custom rom. Cyanogen Mod är den största och definitivt en av de bästa romar som finns till Android. Den är överlag väldigt stabil och har väldigt många funktioner.

Jag har köpt Rom Manager så installera Cyanogen Mod gör jag via ett interface i mobilen snabbt och enkelt. Rekomenderas starkt, annars är det lite krångligare men fortfarande relativt lätt att lägga in romar.

Den här tråden visar hur du ska roota din oX2.

Skulle det bli nåt fel återställer du den så här.

Lycka till med rootniningen, du kommer garanterat bli nöjd med resultatet.

Disclaimer: Jag ansvarar inte för innehållet i de trådar jag länkat till eller resultatet av din rootning, allt du gör sker på egen risk och du kan häva garantin genom att följa dessa instruktioner.

tackar för din hjälp men det funkar inte att roota den för mig, programmet slutar fungerar när den har kommit till starting adb

Visa signatur

_______________________________________________________________________________
Motherbord: Gigabyte P55A-ud3 | CPU: I5-760 @ 3,8 GHz | GPU: Evega gtx670 FTW |
____________________________________________________________
RAM: Corsair Vengeance 8GB | PSU: Corsair TX750W | Chassi: CM HAF 922 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av siiteer:

tackar för din hjälp men det funkar inte att roota den för mig, programmet slutar fungerar när den har kommit till starting adb

Har ingen riktig koll på hur rootingprocessen ser ut till en OX2:a men jag hänvisar dig åter till Swedroid, där finns det gott om kompetent folk som har kan hjälpa dig.

Lycka till!

Permalänk
Medlem

Vill inte klaga på swedroid men jag tycker att det är bättre att du kollar på xda-developers då de har kunnigare folk och bättre guider (enligt mig)