Kan inte lära mig tredje shouten från Wulfgar, fast i spelet!

Permalänk

Kan inte lära mig tredje shouten från Wulfgar, fast i spelet!

Hej.

Har nån konstig bugg, är tydligen fler som fastnat på samma ställe efter man lämnat åter hornet.
Algair eller vad han hette säger att man är redo att lära sig den sista shouten i "Unrelenting force".

Men när jag trycker på E för att tala med gubbaskrället så bara bugar han.
Synd att halvt ragea en uninstall för en bugg
Någon som vet något jag bör veta?

Tack på förhand!

Visa signatur

| 7000D | 7950X3D | RTX 4090 | TUF X670e | Dominator 7000mhz | LG C4 - GPROx HS - Wooting60 - Viper Mini Signature Edition

Citera för en pris ettan lös!

Permalänk
Medlem

Hände för mig också. Jag tryckte "T" och väntade en timme sedan gick jag fram till honom igen, då fungerade det.

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Skrivet av Doodle:

Hände för mig också. Jag tryckte "T" och väntade en timme sedan gick jag fram till honom igen, då fungerade det.

Detta funkade inte för mig :(.

Visa signatur

| 7000D | 7950X3D | RTX 4090 | TUF X670e | Dominator 7000mhz | LG C4 - GPROx HS - Wooting60 - Viper Mini Signature Edition

Citera för en pris ettan lös!

Permalänk

Spelet är förvisso väldigt buggigt på sina ställen, men är det köpt eller har du laddat ner?

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

Spelet är förvisso väldigt buggigt på sina ställen, men är det köpt eller har du laddat ner?

Det är givetvis en legal kopia köpt på MediaMarkt..
Stödjer alltid de spel jag tycker om.

Visa signatur

| 7000D | 7950X3D | RTX 4090 | TUF X670e | Dominator 7000mhz | LG C4 - GPROx HS - Wooting60 - Viper Mini Signature Edition

Citera för en pris ettan lös!

Permalänk

Har fortfarande inte löst problemet, har installerat om spelet två gånger på olika hårddiskar.
Vill gärna komma förbi detta så jag kan fortsätta spela. Väldigt besviken på detta spelet måste jag säga..

Visa signatur

| 7000D | 7950X3D | RTX 4090 | TUF X670e | Dominator 7000mhz | LG C4 - GPROx HS - Wooting60 - Viper Mini Signature Edition

Citera för en pris ettan lös!

Permalänk

Fixat.
Körde igenom det jag redan spelat på nytt och när det var dags för buggen så var den borta.
Mycket mystiskt men iallafall, för näste man till rakning :).

Visa signatur

| 7000D | 7950X3D | RTX 4090 | TUF X670e | Dominator 7000mhz | LG C4 - GPROx HS - Wooting60 - Viper Mini Signature Edition

Citera för en pris ettan lös!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ettanlös:

Fixat.
Körde igenom det jag redan spelat på nytt och när det var dags för buggen så var den borta.
Mycket mystiskt men iallafall, för näste man till rakning :).

Tips:
Save:a ofta. Gör namngivna savepunkter innan du ska göra något stort
som du kan gå tillbaka till lite smärtfritt ifall du stöter på buggar.

Jag save:ar t.ex. saker som "Arrived_Whiterun", "Joined_Companinons" o.s.v. mha console,
vilket är lite lättare att hålla reda på senare än "save 376" som det annars blir.

Permalänk
Medlem

Kanske lite OT men jag har lärt mig alla tre shoutsen i Unrelenting Force och när jag tittar i Magic>Shouts>Unrelenting Force så är alla tre orden blåa men när jag har equipat shoutet med E och säger det säger gubben bara FUS och effekten är väldigt mesig. Nån som vet hur man ska göra eller ska det vara så här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrApA:

Kanske lite OT men jag har lärt mig alla tre shoutsen i Unrelenting Force och när jag tittar i Magic>Shouts>Unrelenting Force så är alla tre orden blåa men när jag har equipat shoutet med E och säger det säger gubben bara FUS och effekten är väldigt mesig. Nån som vet hur man ska göra eller ska det vara så här?

Prova att hålla inne shout-knappen.

Permalänk
Medlem

hittar den inte just nu, men finns en perfekt hemsida för just sådanahär tillfällen.
man traskar bara in i console delen av spelet o avlägger några kommandon. alla quest har ett antal faser, och dessa kan man ändra genom något i stil med set.stage=XXX eller något liknande. tittar runt lite o ser om jag hittar listan för alla questen.

Visa signatur

jag hade en gång ett aktivt liv, Then i took an arrow to the knee...

Permalänk
Medlem

där hitta vi den
http://www.uesp.net/wiki/Skyrim:Quests
bara leta upp det questet som buggar för dig o skriv in det staget som du behöver för att komma vidare.
http://www.uesp.net/wiki/Skyrim:Quests <--- en lista på massa kommandon i skyrim.

Visa signatur

jag hade en gång ett aktivt liv, Then i took an arrow to the knee...