SSD problem med BIOS!!

Permalänk

SSD problem med BIOS!!

som rubriken lyder har jag problem!!

Jag har denna disken Corsair SSD Force 3 Series 120GB DOCK!! med annan kontroller med SandForce® SF-2281 om det nu hjälper
i alla fall jag kan hitta ssd när jag sätter sata6g controllen på AHCI mode men jag kan inte hitta disken när jag stoppar i windows 7 och laddar skivan från då efter bios och ska installera då finns inte ssdn med?? vad är problemet? jag kör med ett Asus Rampage 3 Formula

Hjälp mig!

Permalänk
Medlem

Kan hända att drivrutiner för AHCI(SATA) kontrollern behövs; dessa behöver du ladda in när du väljer vart du vill installera.

Permalänk

asså jag har inget windows installerat men det gör man där mna väljer diskar då eller? för min ssd syns inte ens där

Permalänk
Hedersmedlem

Vilka portar sitter den på? Kör du Intels egna kontroller lär det inte vara några större problem att hitta disken. Dock kan det blir svårare om den sitter på någon annan kontroller. Dubbelkolla i manualen till moderkortet och se vilka portar som är vilken kontroller. Glöm inte heller att sätta disken i AHCI-läge innan du installerar Windows.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+