Microsoft IntelliMouse Explorer 3.0 Slutas sälja?

Permalänk
Medlem

Microsoft IntelliMouse Explorer 3.0 Slutas sälja?

Hej jag kollade nyss runt på dem stora sidorna komplett / inet / dustin och Microsoft IntelliMouse Explorer 3.0
finns inte någon stans där är det så att min favorit mus ska sluta säljas igen? Finns på prisjakt men bara på några udda sidor så vad tror ni mvh?

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Avstängd

Jag har mer eller mindre växt upp med denna mus och det har inte funnits en värdig ersättare förrens nu, Zowie EC1. Högre kvalité än IME 3 och inga slappa sidor-knappar eller scrollknapp som går sönder efter 3-månaders användning och glidsen är ju totalt katastrof.

Så ta en titt på Zowie EC1, du blir inte besviken.

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leon1:

Jag har mer eller mindre växt upp med denna mus och det har inte funnits en värdig ersättare förrens nu, Zowie EC1. Högre kvalité än IME 3 och inga slappa sidor-knappar eller scrollknapp som går sönder efter 3-månaders användning och glidsen är ju totalt katastrof.

Så ta en titt på Zowie EC1, du blir inte besviken.

Tack men då känner jag nog att jag vänjer mig hellre med mx518 har ett par ligger. Undrar varför de lägger ner denna mus om dem nu gör det alla mina polare kör med den här musen och visst den är gammal men fortfarande en väldigt skön mus. Får hoppas teknikmagasinet säljer dem billigt dem brukar göra det med saker som slutas sälja så man får bunkra lite:)

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

Det är lustigt att de slutar tillverka en så bra produkt som fortfarande säljer bra trots ett ganska högt pris. Märkligt - får hoppas att den jag har håller länge än nu bara då...

Permalänk
Medlem
Skrivet av bengt-re:

Det är lustigt att de slutar tillverka en så bra produkt som fortfarande säljer bra trots ett ganska högt pris. Märkligt - får hoppas att den jag har håller länge än nu bara då...

Jo tycker jag med konstigt att man inte hört något heller om det. Kanske blir en ersättare?

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompa_kumla:

Jo tycker jag med konstigt att man inte hört något heller om det. Kanske blir en ersättare?

Jo, kanske, men varför? Ibland är produkter tillräckligt bra och behöver inte pillas på mer. Se bara Bird model 43, den ritades och började tillverkas 1952 och den tillverkas än idag på samma ritningar. Den dög då och den duger idag - blir inte bättre än så så varför ändra produkten?

http://birdtechnologies.thomasnet.com/item/all-categories/categories-wattmeters-and-line-sections-wattmeters/43?&bc=100|3001045

Permalänk

Jag hade bra svart att hitta en sist jag behovde byta men det ar en underbar mus helt klart

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem

Hm man kanske ska ta och ringa micrsoft och fråga då blir nog imorgon om ingen vet till hundra

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Inaktiv

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=94897

Finns ju massor...Netonet, Teknikmagasinet, maxfps... Inte bara småbutiker.

Permalänk
Medlem

jo jag vet det men vill som sakt ändo veta om dem ska sluta sälja den och ifall det kommer en ersättare.

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

Kollade med inet nyss och det stämmer att den har slutat tillverkats frågade dem om det skulle komma en uppföljare åter kommer om jag får mer info. Får väll bunkra upp lite annars.

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

Funderar på en InteliMouse 3.0 också men är det lönt med tanke på priset och konkurrerande möss i samma prisklass

Permalänk
Medlem

för priset 3.0 helt underbar tycker jag g400 är en bra mus men jag gillar mest 3.0 när jag spelar i allafall. Jag tänkte köpa på mig ett gäng när dme kostade 139kr tror jag på misco men gjorde inte det vilket man kan ångra nu;P Men jag köpte upp dem sista oss alina men finns fortfarande några kvar på maxpfps.

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

Det är klart att det kan finns anledningar att sluta tillverka en populär mus.

Jag har ingen inblick i deras ekonomi, men det är ju mycket möjligt att de till exempel räknar med att en stor del av de som idag köper Intellimouse 3.0 skulle köpa en dyrare (och mer vinstgivande) mus istället om de inte kan få tag på 3.0.
Personligen så tycker jag själv också om den, men jag har haft problem med båda de 3.0:or och med den 4.0 jag hade tidigare, på alla 3 så händer det efter inte så länge att det blir någon form av glapp i knapparna så att enkelklick ibland tolkas som dubbelklick, och det är ett stort problem i vissa spel.

Visa signatur

Intel i7 2600k, 4x4GB DDR3, Asus P8Z68-V Pro/GEN3, EVGA GTX570, Intel 320 160GB OS disk, WD Caviar Black 2TB lagringsdisk, Antec Kühler 620 med Noctua NF-F12-PWM, Corsair AX850 och Fractal Design Define XL

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=678459

Det finns två storlekar på musen, EC1 är lite större än EC2.
EC1 är ungefär som IME 3.0 i storlek och EC2 som Intellimouse Optical.

Har använt Microsoft IME 3.0 förut men provade en EC1 och tycker den är precis lika bra fast är i bättre kvalite!

Så köp en zowie och du blir nöjd. Annars är det ju bara att köpa på dig flera IME 3.0

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk

Aldrig förstått varför IME 3.0 är så pass populär. Tycker personligen att musen känns medioker och att DPIn är för låg för en gaming mus men ni har ju uppenbarligen en annan uppfattning :P. Någon som kan förklara varför ni gillar IME 3.0 så mycket? Har svårt att se fördelarna mot andra möss

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fönstrputtsaren:

Aldrig förstått varför IME 3.0 är så pass populär. Tycker personligen att musen känns medioker och att DPIn är för låg för en gaming mus men ni har ju uppenbarligen en annan uppfattning :P. Någon som kan förklara varför ni gillar IME 3.0 så mycket? Har svårt att se fördelarna mot andra möss

Jag tycker för priset är den underbar och visst spelade mycket med g5 förut men jag spelar cs bara och har jätte lite sens och efter ett tag så hängde i lasern med i g5 musarna och jag har haft några stycken såna både v1 v2. Mx 518 gillar jag dock väldigt mycket med men i spel är 3.0 skönare tycker jag men smaken är som baken

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d