Uppgradera värld till 1.0?

Permalänk
Medlem

Uppgradera värld till 1.0?

Tjena.
Har en ganska snabb å enkel fråga som jag misstänker svaret på.

Går det att uppgradera min privata server så att världen blir 1.0 (dvs med NPCs, borgar i nether m.m.)?
Har uppdaterat både klienten och server-exen men det är fortfarande den gamla versionen av världen så att säga.

Antar att det inte går, eftersom det har gått från beta till live. Eller har jag missat något?
Tacksam för snabba svar.

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Befintlig värld kommer inte automagiskt uppgraderas till 1.0 (det skulle förstöra många eller alla byggen), men om du går utanför redan genererad terräng kommer den generera ny, som kommer vara 1.0.

Vill du ha hela världen med 1.0-terräng kan du ta bort hela värld-mappen. Vad mappen heter kan du se i configfilen, som standard borde den heta world. Om du gör det kommer såklart inget alls finnas kvar, det blir som en helt nystartad server.

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Då va det som jag trodde.. Vi startade upp en ny. Men tack för svaret.

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Om ni vill ha kvar era byggnar kan ni använda t.ex mcedit, fast en ren början är niog att rekommendera;)