La ni också märke till detta när ni gick in på sweclockers idag?

Permalänk
Medlem

La ni också märke till detta när ni gick in på sweclockers idag?

Jag vet inte om detta är rätt del av forumet men...

Gick inte Emil och Jonas över detta för bara någon vecka sedan?

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 16000 Moderkort: ASUS PRIME B350-PLUS Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 1060 Ram: 16GB PSU: Corsair HX750W Chassi: Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

Är det inte just data de hackar då?

Permalänk
Medlem

Man kan hacka sig in på data men inte på dator eftersom dator består av flera delar som skärm, tangentbord, minne, grafikkort etc eller? Dessa går ju inte hacka.

Visa signatur

Laptop 4 - 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tazavoo:

Är det inte just data de hackar då?

Skrivet av Superlight:

Man kan hacka sig in på data men inte på dator eftersom dator består av flera delar som skärm, tangentbord, minne, grafikkort etc eller? Dessa går ju inte hacka.

Nej, finns ingen som helst poäng med det.

Data är kontextlöst. Så de lär man inte ha någon nytta av.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Klart som tusan man kan hacka hårdvara. Gäller bara att ha en toppmodern pickaxe.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

självklar skall det vara dator i annat fall så är mening grammatiskt inkorrekt i varje fall. Jag antar att F-secure syftar på att någon gör intrång på min dator och får åtkomst till mina filer (data) intrånget sker på min dator( samlingsnamn för diverse komponenter) och inte min data. Skulle jag te.x koppla bort delar av min data har crackern*/harckern fortfarande åtkomst till min dator, men inte min data.

att påstå att intrång skett på min data vore som att påstå att inbrott skett i mina värdesaker, när mitt hus blivit rånat.

* förebyggande för besevisar