Permalänk
Medlem

LED-TV 40-42" Köpråd

Jag har fått som uppgift att leta upp en bra LED-TV till företaget då vi skall ha den som reklamskärm i recensionen. Idag sitter där 4st 40" LCD skärmar från Samsung. Dock har vi bestämt oss för att byta upp oss till Slimmade LED plus att ena LCD skärmen gick sönder. Jag undrar då om ni har några skärmar att rekommendera. Dom skall vara LED och vara driftsäkra bildkvalitet är också intressant. Ett annat krav är att det skall gå och beställa från Dustin då vi är kunder där.

Tack på förhand.
Robin

Visa signatur

| Corsair 800D | ASUS P8Z68 Deluxe/GEN3 | i7 2600k | 16GB Corsair Vengeance LP | Noctua D14 | Samsung 830 128GB | ASUS DC2 GTX 780 | 2x Samsung HDD 1TB | Corsair AX850 | ASUS PB278Q 27" | Dell P2411H Professional 24" |

Permalänk

CCFL-lcd är ett betydligt bättre val då LED-lcd är för smalt byggda och överhettas.

Permalänk
Medlem

Verkligen ?
Låter som BS tycker jag.
Om en TV överhettas så beror det på kontruktionefel, inte på vilken bakbelysning den använder.
Däremot så är det ju lite lotteri att använda vanliga konsumentskärmar för nånting som ska stå på mycket.
Det finns ju gott om alternativ för just skyltning, med det blir såklart dyrare.

Permalänk
Medlem

Alltså, LED-belysta skärmar är LCDer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Alltså, LED-belysta skärmar är LCDer.

Och ingen har sagt något annat. Dock vill de ju ha tunna skärmar och då är LED bra. Kan inte tänka mig att de skulle överhetta om man inte köper den billigaste skiten och har den i ett utrymme med väldigt dåligt luftflöde typ låda.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Tack för era svar än sålänge, dom kommer att hänga i välventilerat område så överhettning kommer inte att vara några problem, dessutom en tv som är LED belyst blir väl inte lika varm som en vanlig LCD? TV-apparaterna kommer nog vara på cirka 10timmar om dan då dom är avstängda nattetid och helger.

Visa signatur

| Corsair 800D | ASUS P8Z68 Deluxe/GEN3 | i7 2600k | 16GB Corsair Vengeance LP | Noctua D14 | Samsung 830 128GB | ASUS DC2 GTX 780 | 2x Samsung HDD 1TB | Corsair AX850 | ASUS PB278Q 27" | Dell P2411H Professional 24" |

Permalänk
Medlem

Samsungs UE40D5000 ser ut att passa er som hand i handsken. LG's 42LV3550 är ett alternativ. Den stora skillnaden är väl att Samsungen har blank yta medans LG'n är matt vilket gör att LG'n passar bättre om det är mycket ljus runt omkring. Dustinhome säljer båda för 5000 (inkl. moms).

Ang. överhettning skulle inte jag oroa mig en 40-42" LED belyst TV utvecklar inte mycket värme, gissningsvis 50-80w beroende på inställd ljusstyrka.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Testpilot

Kolla upp garantierna innan ni köper apparaterna, TV-apparater för konsumentbruk behöver inte ha garantier som täcker professionellt användande och då är ni rätt körda om de går sönder eftersom man inte heller har konsumentköplagen till hjälp som företag.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curly:

Samsungs UE40D5000 ser ut att passa er som hand i handsken. LG's 42LV3550 är ett alternativ. Den stora skillnaden är väl att Samsungen har blank yta medans LG'n är matt vilket gör att LG'n passar bättre om det är mycket ljus runt omkring. Dustinhome säljer båda för 5000 (inkl. moms).

Ang. överhettning skulle inte jag oroa mig en 40-42" LED belyst TV utvecklar inte mycket värme, gissningsvis 50-80w beroende på inställd ljusstyrka.

Tack för förslagen lutar nog åt att det blir en Samsung skärm då det inte är jätte ljust omkring.

Skrivet av hunden:

Kolla upp garantierna innan ni köper apparaterna, TV-apparater för konsumentbruk behöver inte ha garantier som täcker professionellt användande och då är ni rätt körda om de går sönder eftersom man inte heller har konsumentköplagen till hjälp som företag.

Tack för tipset om det skall granska det lite mer.

-Robin

Visa signatur

| Corsair 800D | ASUS P8Z68 Deluxe/GEN3 | i7 2600k | 16GB Corsair Vengeance LP | Noctua D14 | Samsung 830 128GB | ASUS DC2 GTX 780 | 2x Samsung HDD 1TB | Corsair AX850 | ASUS PB278Q 27" | Dell P2411H Professional 24" |

Permalänk
Medlem

varför inte köpa en skärm som är byggd för det ni ska ha den till? istället för en tv som Svensson har i vardagsrummet?

garanterat bätttre funktioner på en sådan bättre garantier och support även dära. så tips köp en proffisionel(som dom brukar kallas) skärm istället för en standard tv.

tex SyncMaster DE40A satt på deras hemsida så länkar till den http://www.samsung.com/se/consumer/computer-peripherals/monit...

LG sony och alla dom har säkerligen liknande skärmar.