Permalänk

ihärdig sjukdom

det är väldigt väldigt sällan jag blir sjuk, men när jag väl blir det så blir jag det ordentligt och jag har nu åkt på nått jäkla skit.
hosta, slem i halsen, dunkande huvudvärk vid ansträngningar, yrsel, tappat hörseln i vänstra örat och nu även börjar det även att bli dåligt i det högra.
första dagarna kallsvettades och spydde man med men det har gått bort nu.
har haft det så här i 1½ vecka nu.
är det någon som känner igen sig och kan säga vad det är jag har åkt på, trodde först det var influensa/kräksjukan, men nu är jag väldigt osäker.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Hedersmedlem

Bäst svar får du nog om du skriver i Swecare-tråden, annars skulle jag säga att du ska ringa sjukrådgivningen.

Permalänk
Hedersmedlem

Varit ute och rest i varmare breddgrader?

Visa signatur

Eighty percent of air pollution comes from plants and trees. - Ronald Reagan

Permalänk
Medlem

Ring sjukvårdsupplysningen! Annars 112, så kopplar de dig dit.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Öroninflammation och streptokocker (sånt där skit i halsen)? Fick dessa tillsammans för ett par år sedan och de liknar dina symtom, började med öronont tills hörseln nästan försvann (dock enbart ena örat), sedan blev jag sängliggande och kräkfärdig. Lyckades ta mig till vårdcentralen där de kollade mig och jag hade det. Fick penicillin och låg i säng mestadels och mådde skit men spydde inget mera, orkade knappt gå och lagom yr.. 1-2 veckor innan jag började käka och röra mig mera normalt, dock väldigt lugnt.

Enda jag kan ge.. kolla upp dig på vårdcentralen/sjukhuset är det bästa!

Edit: rinner det skit (typ var, bakterier eller annat mysigt) ur det öra där din hörsel är som värst nedsatt?

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk
Skrivet av sirnicke:

Ring sjukvårdsupplysningen! Annars 112, så kopplar de dig dit.

Skickades från m.sweclockers.com

Att ringa 112 för att bli kopplad till sjukvårdsupplysningen är väl inte den bästa idén kanske...

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Bihåleinflammation kan vara väldigt ihärdig med förkylningsliknande symtom. Krävs antibiotika för att häva den, kan annars pågå i veckor. Men yrsel och hörselpåverkan lutar åt att det kan finnas risk att du fått påbörjad hjärnhinneinflammation som grädde på moset...
Det är inte att leka med.
Sök till vårdcentralen snarast!

Visa signatur

AMD Ryzen R7 3800x, XFX rx 480 4 Gb, AX370-Gaming K3, 16 Gb Corsair DDR4 3000M, Seasonic Prime 750W Platinum, Seagate Barracuda 7200.12, Fractal Design Core 3500: OS: Windows 10