extern Seagate Desktop till fat32 - error!

Permalänk
Medlem

extern Seagate Desktop till fat32 - error!

Hej på er. Har en Seagate Expansion External 1TB HDD. Ville koppla den till min Sagem DTR 94250 HD för att exportera inspelat mtrl. Den var NTFS formaterad och jag fick således formatera om den till fat32. Men det gick inte i Win 7. Plockade ner Seagate discwizard och gjorde nog ett fel där; jag initierade disken på nytt och formaterade den i fat32. Den mountades sedan som en "local disc". Nu kan jag inte få den att ansluta som en "removable disc" längre. Har försökt formatera om den till NTFS igen men det är samma sak. Den mountas som "local disc" hela tiden, känns inte igen som en USB-enhet. Vad kan jag göra/har jag gjort för fel? Fungerar det överhuvudtaget att formatera så stora diskar i fat32 och ändå ansluta dom som USB-enheter?

Visa signatur

Intel i5 2500K,MSI P67A-C45 REV B3, Noctua NH-U9B SE2, Kingston DDR3 32GB 1600Mhz HyperX, Corsair TX 650W, EVGA GTX 1070 8GB SC, Corsair SSD Force 3 Series 120GB, 1TB Western Digital Caviar Black 64MB,
2x500GB Western Digital Caviar SE, Zalman ZM-MFC1 Plus Fläktkontroll, Fractal Define XL, Windows 10 Pro

Permalänk
Hedersmedlem

Jorå, det funkar.

Skriv diskpart i "kör". Skriv list disk och leta upp din externa disk. Sedan select disk X varpå den bekräftar att rätt disk är vald. Sedan skriver du clean. Gå sedan in i diskhanteringen och formatera. Bör nog fungera så länge ditt Seagate-program inte gjort något riktigt konstigt.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+