Permalänk
Medlem

Klocka min AMD

Hejsan, köred Easy Tuner 6, och sen en Easy Boost... Men datorn klockas inte, inga siffror ändras i programet :/ vad är fel.... Hur ska jag klocka datorn, och hur vet jag vilken hastighet minna minnen går på? står 800mhz i det programet..

Permalänk
Medlem

För det första har vi ingen aning om vad du har för hårdvara, därav blir det näst intill omöjligt att hjälpa dig.

För det andra, om du inte vet hur överklockning fungerar så avråder jag dig från att prova på det tills du har läst tillräckligt många guider och verkligen förstår vad det är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

För det första har vi ingen aning om vad du har för hårdvara, därav blir det näst intill omöjligt att hjälpa dig.

Detta kan man få reda på i hans andra 3 trådar på samma tema... Uppenbarligen är det lättaste att starta nya trådar med än mindre information...

Permalänk
Medlem

Klocka min AMD

Hejsan, har en spliiter ny AMD Black Edition Phenom X4 3.5 GHZ 970, någon som vet hur man klockar den utantill?

Permalänk
Medlem

Klockar den utantill?

Det du har är en Black Edition vilket medför att den är superduperenkel att klocka, man behöver endast ändra på 2st saker i BIOS.
Multipliern och antagligen VCore. Men du borde ändå läsa en överklockningsguide så du vet vad du ger dig in på.

Här är AMDs egna överklockningsguide: http://blogs.amd.com/play/2009/04/22/overclocking-101-with-th...

Men googla gärna på fler.

Lycka till!

PS! Glöm inte hålla koll på temperaturer och överstig inte maximalna Vcore!

Permalänk
Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Amd Black Eiditon

Hejsan har en ny AMD Black Edition Phenom II X4 970, Någon som vet hur många miltipel man kan få upp med den som har har erfarenhet av den, Orginal är den på 17.5 Multipel, har klokat upp den till 4.00 GHZ nu, och ökap spänningen en del, och får inte upp den mer då datorn hänger sig eller att jag får bluescreen, känns som man borde kunna få mer ut av den!

Permalänk

Tror min tidigare phenom II x3 720 BE hade 20 som max.

Permalänk
Medlem

Temp 2

Hejsan, har klockat upp min Amd Black Edition Phenom II X4 3.5 GHZ, till 4000mhz, och ökat spännigen så den ligger på 1.5500.. Men när jag kör igång Prime95 (Belastar datorn till max) och kollar i Speedfan (Temperatur Övervakning) så stiger Temp 2 något fruktansvärt.. Den bara ökar o ökar så stängde ner prime när jag var uppe på 75grader... Vad är felet? ska jag klocka ner? minska spänningen, minska spänningen in North Bridge Freq?..

Vad är temp 2?

Permalänk
Medlem

Temperatur

Hejsan, klockar upp min processor till 4.0mgz från 3.5, har en AMD Black Edition Phenom II X4.... Men när jag kör igång Prime95 så ökas TMPIN1 Väldigt mycket, kan det ha med spännnigen att göra? ska jag öka minska? Samma sak i Speefan som ni kan se bild på. Temp2 måste vara samma sak som TMPIN1 isåfall.. Vad är detta? Hur kan jag sänka tempen?

Har bara haft på prime 95 ett par minuter, och CPUn bara ökar så hela datorn vibrerar sönder typ, och så småningsom startas datorn om.

WHAT IS WRONG?

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av slirkan:

Hejsan, köred Easy Tuner 6, och sen en Easy Boost... Men datorn klockas inte, inga siffror ändras i programet :/ vad är fel.... Hur ska jag klocka datorn, och hur vet jag vilken hastighet minna minnen går på? står 800mhz i det programet..

Låter som en du ska clocka för första gången, Läs på lite i guiderna högst upp i forumet, om du inte är rädd att förstöra pappas dator!!!
han lär inte bli glad.

Visa signatur

Rampage Formula | EVGA 570 GTX | Corsair DDR2 1066 MHZ 2x4GB | HX Series 520W | E8600 475x9.5 @ 4,5Ghz (max 10x500 @ 5Ghz ) | SB X-FI Gamer | X-FI Extreme Auduio | HD 595 | Asus VG278 (144hz)" | Logitech G510 |Razer Imperator| Razer Destructor|

Permalänk
Medlem

Vad va det för fel på din andra tråd?? http://www.sweclockers.com/forum/2-kylning-och-overklockning-...

Du behöver inte skapa 4 olika trådar under samma kategori som princip är samma. Läs ALLTID guider innan du klockar själv, använd gärna andra temp program för speedfan stämmer inte alltid. Har du stockkylaren rekommenderar jag inte att du klockar.

Visa signatur

RTS :D