nytt Grafikkort i väntan på nästa generation.

Permalänk

nytt Grafikkort i väntan på nästa generation.

Halloj!

Ska köpa ett nytt grafikort till min nuvarande dator. Hade tänkt göra det så billigt som möjligt med att kanske köpa 5850 och köra crossfire. Köper då begagnade kort. Kommer min prosscesor flashalsa? Det är en i5 650. hur mycket watt behöver man för att driva 2 stycken 5850 i crossfire? Sitter ett Gt 320 i datorn nu. hur är det med begagnade grafikkort? Om jag hittar några för ett bra pris så köper jag dom och säljer dom sen igen när nästa generation budget kort har kommit. Vill inte lägga ner massor av pengar på detta då jag ska köpa en helt ny dator när nästa generation kommer.

Permalänk

Väntan på nästa generation? Nästa generation släpps på pappret imorgon och kommer finnas tillgängligt från 9/1, och ja, jag tror att din processor kan tänkas bli en flaskhals hur du än gör.

Permalänk
Hedersmedlem

Om det blir en flaskhals är väl lite vilket/a spel du vill spela.

http://www.anandtech.com/bench/Product/144?vs=191

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

Väntan på nästa generation? Nästa generation släpps på pappret imorgon och kommer finnas tillgängligt från 9/1, och ja, jag tror att din processor kan tänkas bli en flaskhals hur du än gör.

Oj förlåt. Detta visste jag inte, Blir att vänta tills januari då. Tack så mycket